Jocuri de numarat

Vara aceasta i-am dat o pauza lui S. in privinta literelor si cifrelor- ne-am axat mai mult pe lectura si lectii de stiintele naturii. Ma gandesc sa reulam totusi activitatile noastre, recapituland ce am parcurs pana acum si incercand sa ivatam totusi literele alfabetului.

Daca va mai amintiti, eram la un moment dat cam frustrata ca S. nu reusea sa treaca dincolo de cifra 3. Ei bine, a reusit! A ajuns la 5 🙂 – adica recunoaste cifrele si multumile pana la 5, iar dincolo de ele mai bajbaie.

Zilele trecute am incercat cateva jocuri noi de numarat- poate va inspira:

In recipiente de la oua Kinder am pus banuti colorati de plastic- S. trebuia sa deschida oul, sa numere banutii, apoi sa aleaga cifra corecta (am folosit cifre de plastic de la Famous Kids, perforate, cu care poti face insirare sau lacing, multumim mult de tot pentru ele, Sabina! Acest joc contine si forme, si am profitat de prilej pentru a le repeta.). Probabil ca jocul n-ar fi avut atata succes, daca nu l-as fi lasat pe S. sa „sparga” ouale in vasele mele argintate. Asa, fascinat ca are voie sa puna mana pe obiectele interzise, a numarat de zor. Dupa ce am scos banutii, am introdus in oua cifrele, pentru a face data viitoare un nou joc: pentru fiecare cifra scoasa din ou, S. va trebui sa stampileze tot atatea buline cu stampila noastra homemade.

Alt tip de joc care a prins bine la S. este cel cu clestii de rufe- Roxana povestea despre el aici.

Recent am numarat si mere din copacelul de autocolant, si am modificat cuburile noastre handmade pentru cifrele de la 4 la 9. Puteti incerca si benzile lipicioase, sau o activitate senzoriala cu mirodenii. Eu sunt mereu in cautare de moduri distractive de numarat, asa ca astept si sugestiile voastre!

Happy learning! 

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

10 comentarii

  1. Ce frumoase sunt cifrele si formele geometrice! Chiar cautam asa ceva. Mersi de pont .
    Imi place cum v-ati jucat. Foarte educativ. L. numara pana la 10, dar sare peste 6 si 8. Poate ar trebui sa concep si eu niste jocuri…

    Răspunde
    • Cu tot dragul! Sunt si accesibile ca pret. Sunt micute si finute, iti dai seama, daca incap si in oul kinder- mie imi plac tare mult. Eu tot caut idei din astea, pentru ca simt ca trebuie sa lucram mai mult pe cifre. Sa stii ca si cuburile acelea autocolate ne-au fost de mare folos 🙂

      Răspunde
  2. Super idei, ne inspiram si noi!

    Răspunde
  3. Alexandra

     /  4 Octombrie 2012

    pentru numarat in engleza e unul din jocurile lui Miffy (www.miffy.com), unde Miffy trebuie sa culeaga din copac un anumit numar de mere pentru a face o tarta… e pe calculator, e drept, dar e unul din putinele jocuri la care copiii accepta sa numere in engleza.

    Răspunde
  4. Raluca, puteti profita de toamna si cand iesiti la plimbare sa culegeti castane, ghinde, frunze uscate, fructe salbatice (merisoare sau macese ), cu care puteti face activitati de numarare. Bulinele autoadezive sunt iarasi foarte distractive ( imi pare rau nu am fost pe faza sa-ti fi trimis umbrelutele noastre). Acum mi-a mai venit o idee, luati sosetele si le faceti mingiute, apoi le aruncati la cos, in functie de cifra scrisa pe cos 🙂 E o activitate la care poate participa toata familia 🙂

    Răspunde
  5. Oana

     /  4 Octombrie 2012

    Multumim pentru idei! Noi umaram cand il dau in leagan. Ma pune sa il opresc si incepe sa numere pana la 5, iar cand a terminat spune ‘siiiiiii’ si eu ii dau drumul facandu-i vant :D. Numara pana la 5, dar nu recunoaste cifrele,cu toate ca i le-am mai aratat. Asta e, asteptam sa mai creasca.

    Răspunde

Lasă un răspuns

