Gemma’s Bears

Cati e o profesoara extraordinara- ea ma scoleste in moduri in care n-am crezut ca poate fi invatat cineva (sau cel putin nu eu), ma poarta pe carari putin pasite si imi spune povesti tulburatoare, prin simpla ei prezenta in viata mea. De cand a intrat Cati in familia noastra, am intrat si noi intr-o lume intensa- unde micile bucurii sunt traite cu profunzime, marile tragedii se rasucesc pentru a crea ceva minunat.

Gratie Ecaterinei au intrat in viata noastra (off si on line) oameni deosebiti- si stiu ca asta v-am mai spus in repetate randuri (de fiecare data cand numar sirul lung de binecuvantari pe care fetita noastra le-a adus cu sine), insa astazi vreau sa va povestesc despre un caz particular- familia Holihen.

In septembrie 2005 s-a nascut a patra fetita a familei Holihen, Gemma. Despre Gemma parintii au aflat inca din timpul sarcinii ca avea trisomie 13, defect cromozomial considerat letal. Desi presiunea medicilor pentru avort a fost imensa, ei au decis sa duca sarcina pana la termen si sa se bucure de fiecare moment impreuna cu bebelusul lor. In timpul sarcinii, fetita Gemma a primit multe daruri de la rude si prieteni, unul dintre cele mai pretuite fiind o paturica roz, moale si pufoasa, care avea un iepuras intr-un buzunat atasat. Mama ei a brodat numele Gemmei pe o inimioara si a cusut-o pe paturica. Cand s-a nascut fetita, a avut grija sa o inveleasca in paturica aceea o farama din timpul ei petrecut pe Pamant. E o mangaiere pentru mamica Gemmei sa atinga paturica, ceva palpabil care a apartinut fetitei dragi.

Gemma a trait 52 de minute, schimband pentru totdeauna lumea din jurul ei.

 Our little Gemma has taught us how to love deeper, experience gratitude, and
treasure all of the gifts we have been given. If your baby has been diagnosed
with Trisomy 13 or a similar condition, do not be afraid, you will never regret
loving your baby.

(Micuta noastra Gemma ne-a invatat sa iubim mai prufund, sa traim multumirea, sa pretuim toate darurile care ne-au fost date. Daca bebelusul vostru a fost diagnosticat cu Trisomie 13 sau o conditie similara, nu va fie teama, nu veti regreta nici un moment alegerea de a-l iubi.)

In memoria ei, parintii Gemmei au infiintat un program- Gemma’s Bears- care functioneaza in cadrul unei organizatii mai mari- Hope for Trisomy 13 and 18. Parintii care se confrunta cu un astfel de diagnostic sau copilul care a supravietuit pot primi din partea lor o paturica cu ursulet, in amintirea paturii pe care Gemma a primit-o pe Pamant. Am cerut si eu una pentru Cati, si zilele trecute a ajuns. Vreau sa va spun ca e absolut delicioasa- puful roz se aranjeaza im mici rozete, e moale si delicata, are brodata pe ea o inimioara pe care scrie Child of God. Alaturi de ea am primit o felicitare scrisa  de mamica Gemmei, in care ne spune ca a trimis paturica invelita in multa dragoste si rugaciune pentru ca micuta noastra sa fie bine.

Cand Cati primeste un lucru atat de frumos (si s-a intamplat de multe ori asta, pentru ca simtim cat este de iubita), mie imi dau lacrimile, caci fiecare dintre ele e o dovada ca Ecaterina are pret, si merita si e valoroasa. Nu numai in ochii mei sau a prietenilor apropiati, ci si in ochii persoanelor care au inteles, trecand pe acest drum, ca un copil trisomic e demn de a fi iubit si pretuit o viata. Gestul familiei Holihen ma impresioneaza enorm, pentru ca ei au stiut sa faca simtita prezenta fetitei lor in lume intr-un mod atat de frumos. Da, Gemma a trait doar 52 de minute, dar efectele prezentei ei pe Pamant reverbereaza peste ani si peste mari si tari, intr-o familie din Romania, pana la o alta fetita cu T13.

Este ceea ce numesc eu o tragedie rasturnata. Tragedii se intampla zilnic, dar povestea trasformarii lor in ceva atat de frumos o auzi ma rar…

Din povestea aceasta as vrea sa vedeti mai putin tristetea si mai mult frumusetea: viata are sens chiar daca e scurta, limitata sau disabled. In ciuda oricarui diagnostic, fiecare copil merita sa fie iubit, sa-si traiasca zilele randuite pentru el, sa implineasca scopul pentru care a venit pe pamant. Fiecare om trebuie sa invete sa-si traiasca tragediile cu demnitate, si daca poate, sa le transforme intr-un bine plin se sens, intr-o bucurie pentru cei din jur. Povestea Gemmei e o pledoarie pro-vita (anti avort) si o incurajare pentru cei ce trec pe drumul acesta.

Si pacea lui Dumnezeu, care intrece orice pricepere, va va pazi inimile si gandurile in Hristos Isus.

Incolo, fratii mei, tot ce este adevarat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice fapta buna si orice lauda, aceea sa va insufleteasca.

(Filipeni 4:7,8)

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

17 comentarii

  1. Mihaela Pop

     /  16 Septembrie 2012

    Ai mare mare dreptate ! Cati e o dulceata de fetita ce nu poate aduce in casa decat bucurie si dragoste ! La fel si S., e un baietel atat de scump si de senin ! Cred ca se inteleg foarte bine.

    Răspunde
  2. lucy

     /  16 Septembrie 2012

    superb, mi-au dat lacrimile, asta mi se intampla mereu cand intru si citesc ceva atat de frumos pe blogul tau. Kati este superba, gingasa si plina de lumina calda, sa fie sanatoasa si fericita. pupicei

    Răspunde
  3. Într-adevăr, sublim! Fără cuvinte😀

    Răspunde
  4. Fara cuvinte!

    Răspunde
  5. Atat de frumos ai scris Raluca! Fiecare cuvant a sapat adanc in inima mea. Minunile se intampla, voi traiti una.
    Cati m-a invatat sa iubesc mai presus de orice. Tu mi-ai aratat ce este cu adevarat fericirea.

    Răspunde
    • Roxana, cuvintele tale inseamna foarte mult pentru mine, imi arata ca Ecaterina are un sens si isi implineste menirea. Te imbratisez cu drag!

      Răspunde
  6. Raluca, mi-au dat lacrimile! Ce frumos ai scris!
    Pupici pentru tine si pentru familia ta minunata!!!

    Răspunde
  7. Oana

     /  17 Septembrie 2012

    Superb articol! Mai are sens sa spun ca mi-au dat lacrimile?? Cati este un bulgaras de dragoste, un dar de la Dumnezeu pe care nu poti sa nu-l iubesti. Iti multumesc din suflet ca mi-ai dat ocazia (prin intermediul acestui blog) sa va cunosc, sa cunosc patru oameni plini de iubire si daruire.

    Răspunde
  8. violeta argatu

     /  17 Septembrie 2012

    Cat de bine ar fi daca am fi toti curajosi si nu am ceda la cea mai mica „adiere”… Te felicit pentru curajul tau si iti doresc tie si celor dragi tot binele din lume! Sa ramai mereu „neclintita” in fata oricarei neplaceri, iar credinta, dragostea si nadejdea sa-ti calauzeasca pasii! Doamne ajuta! Va pupam!!!

    Răspunde
    • Viloeta, noi nu suntem tare grozavi- Cati e cea mai faina dintre noi🙂 Ea ne pune intr-o lumina mai buna de fiecare data, si spiritul ei dulce ne mai estompeaza defectele. Intoarcem toti pupicii si tie, si lui Ioan si Anei🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

