Sticla senzoriala

Cu ceva vreme in urma imi propusesem sa fac, din cand in cand, cate o sticla experimentala cu S. Am reciclat o sticla goala de balsam de rufe si am facut pana acum experimentul pluteste sau nu si magnetic sau nu. De data aceasta, m-am hotarat asupra unei sticle senzoriale, inspirata din aceasta postare. Am folosit:

  • o sticla transparenta reciclata
  • colorant alimentar rosu si cerneala albastra
  • detergent de vase
  • apa
  • o pipeta
  • lipici

Cand l-am intrebat ce culoare vrea sa fie sticla lui, S. a decis ca o combinatie de rosu si albastru ar fi cea mai potrivita. De fapt, „facerea” sticlei a fost partea cea mai interesanta si spectaculoasa: am umplut sticla cu apa pe trei sferturi, S. a luat putin colorant alimentar rosu cu pipeta si i-a dat drumul in sticla, la fel a facut si cu cerneala albastra, observat cum se disipeaza si se amesteca culorile, transformandu-se in mov; apoi a turnat putin detergent de vase. Pe marginile capacului am turnat lipici, chiar nu imi doresc o mica inundatie violeta prin vreun colt al casei.

Am scuturat-o cu putere sa facem spuma, si cred ca ar fi fost si mai spectaculoasa cu putin sclipici.

Prea mult timp nu i-a starnit interesul, insa Catiushei da, si am convenit amandoi ca a fost fain sa mesterim impreuna o jucarie pentru ea.

Voi ce „jucarii” ati mai creat impreuna cu micutul vostru in ultima vreme?

Articolul precedent
Lasă un comentariu

13 comentarii

  1. Raluca, foarte faina ideea ta! Am si eu cateva sticlute de colorant alimentar, dar parca nu ma incumet sa le folosesc la joaca, ca L. este tare „neastamparata”.
    Noi am facut un „acvariu cu pesti”. O sa pun poze zilele acestea.

    Răspunde
    • Eu special pentru joaca am cumparat colorantul, altfel nu folosesc. Si cum folosim doar cateva picaturi odata, ne ajunge multa vreme. Abia astept sa vad acvariul🙂

      Răspunde
  2. Raluca, noua tare mult ne place sa mesterim impreuna tot felul de jocuri/jucarii. Avem si noi o sticla senzoriala facuta mai mult pentru surioara, dar cu mare succes si la fratior. Am poze facute, poate azi le public, uitasem de ele🙂
    Ce scumpi sunt amandoi copilasii tai🙂 Nu-i asa ca iti creste inima cand ii vezi jucandu-se impreuna?

    Răspunde
    • Tot acelasi mecanism la sticla senzoriala? Da, S. nu prea se joaca cu Cati, dar uneori vine pe langa ea si isi manifesta afectiunea, atunci sunt tare draguti. Si imi spune ca ea e „prietena lui”🙂

      Răspunde
  3. Pare uimită de această invenție Cati îi poză😀 Oare ce să fie și asta??????😀😀😀

    Răspunde
  4. Lorena

     /  5 Septembrie 2012

    Cu colorant alimentar ne-am jucat si noi zilele trecute. Am varsat colorant alimentar albastru peste crete albe, le-am inmuiat in colorant sa vedem cum absoarbe, le-am rupt sa vedem daca s-au colorat si in interior. Am avut si o creta rosie care a devenit violet🙂

    Răspunde
    • Wow, ce idee faina cu creta! O pun pe lista! Si mai ales cu cea colorata, unde se combina culorile- multumesc o tona de idee, Lorena!

      Răspunde
  5. Imi place, trebuie sa incercam si noi, nu am facut pana acum o sticla senzoriala! Azi am avut program de bile care se umfla in apa, a fost un maaaaare succes! Tot de la voi stim de ele, tin minte povestea cu chiuveta, am grija;))

    Răspunde
  6. Lorena

     /  6 Septembrie 2012

    Pentru a invata cum se combina culorile e foarte buna si plastilina. Alegem doua culori, nu ii spunem copilului ce iese, modeleaza-modeleaza si surpriza! alta culoare.

    Răspunde
    • Multumim mult, Lorena! Si ideea asta e excelenta- noi ne jucam des de-a combinatul culorilor, insa ideile cu creta si plastilina nici nu imi trecusera prin minte!

      Răspunde

Lasă un răspuns

