De la mic la mare…

…sau de la mare la mic🙂

Cautand niste stampile, am dat peste niste jucarii de ale lui S. cu care nu se jucase de mult, si m-am gandit sa ii pun laolalta o activitate de prematematica.

Este vorba de acel tip de pahare care intra unul in altul, si care pot fi ordonate de la mare la mic sau de la mic la mare, pe verticala sau orizontala.

Am folosit numere de la un puzzle de spuma (si in felul acesta S. a putut vedea din nou ca 1 este cel mai mic numar, 2 mai mare decat el, 3 mai mare decat 2, samd.), si multimile create de Camelia si de Mihaela, despre care am mai povestit aici:

S. s-a descurcat foarte bine si a ordonat corect paharele, a ales bine multimile, ba chiar a si numarat corect (daca vede cifrele numara cum trebuie). Pe cilindrul de plastic, inelele au fost aranjate de la mare la mic, iar atunci cand a gresit, a observat ca trebuia sa respecte ordinea. Am cladit turnuri si le-am comparat- o consider o activitate reusita.

Voi aveti jucarii cate „le-au ramas mici copiilor”, pe care sa le reutilizati in scop educativ?

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

13 comentarii

  1. Și la noi dacă vede numerele le spune în ordine…dacă nu…le spunem pe sărite😀 Le-am lipit pe o planșă pe perete împreună cu literele învățate până acum. Așa le repetăm de multe ori pe zi! Îmi plac paharele acelea! Le-ai luat de pe net? Sunt foarte utile pentru activități de genul acesta! Noi zilele acestea am învățat ce înseamnă mediu. Azi dimineață pentru prima dată mi-a spus să-l șterg cu prosopul mediu😀 Acum trebuie să practicăm și pe alte obiecte să pricepem bine despre ce e vorba😀😀

    Răspunde
    • Paharele le-am luat second hand, unul de la un magazin, iar altul de la o mamica care le vindea intr-un bazar pe net. Si noi ne straduim sa invatam mare-mijlociu-mic. Super simpatic G.!!!🙂

      Răspunde
  2. da, si noi refolosim jucarii cu care nu se mai joaca pt. ca i-au ramas mici (imi place tare cum ai spus:) ). de ex avem niste cuburi mari de cauciuc, 24 la nr. cu care nu poate sa construiasca mare lucru. erau bune la inceput ca invata sa le aseze unul peste altul, dar acum le alege mereu pe celelalte tari cu piese multe.
    cu ele am invatat culorile (primele 6 culori invatate), le sortam, le numaram, construim astfel incat sa formam siruri (unul verde, unul rosu, unul verde, unul rosu si tot asa…).

    Răspunde
    • CE fain ca faceti deja exercitii de patterning! S. este cu siguranta un copil care are un stil de invatare auditiv/conceptual nu vizual/spatial- de aceea patterningul nu l-a atras foarte mult. Dar lucram si noi la asta🙂

      Răspunde
      • nici el nu este foarte atras de asta, dar intelege stie ce trebuie sa faca, insa nu mult.
        lui nu ii plac nici sortarile foarte mult. il plictisesc cred🙂.

        Răspunde
        • Dar voi sunteti preocupati si cu altele, chestii artictice, etc…Vine si vremea sortarilor sau a patterning-ului. De multe ori il surprind pe S. ca sorteaza chestii din proprie initiativa, dar la patterns trebuie sa mai lucram. Mi-a placut ideea voastra cu paiele pe bete de frigaruie, o s-o incercam si noi.

          Răspunde
  3. paharelele acestea le-am avut si noi pe plaja – am facut turnuletele castelului🙂
    spor la invatat!

    Răspunde
  4. Jucarii care au rams mici! Imi place mult de tot expresia!
    Avem si noi paharele, dar nu cred ca ne vor ramane mici prea curand. Le folosim la baie, le-am folosit si la plaja, Cezara face si mancare in ele, am observat ca se intampla sa pastreze o ordine, pentru papusa mare face mancare in cel mai mare pahar, pentru una mai mica in urmatorul si tot asa. Si noi luptam acum cu mic – mijlociu – mare.
    Alte jucarii care i-au ramas mici ar fi masinutele, ca de cand e „printesa” nu prea ii mai trebuie. :))

    Răspunde
  5. pharelele acestea sunt printre jucariile lor preferate….le folosesc pe post de turn de control pentru avioane, ca sa faca slalom printre ele cu masinile🙂. MAi avem iar o piramida fisher price pe care tot asa o folosesc in diferite activitati baietesti. ei, noi nu putem spune ca ne-au ramas ‘chiar mici” unele jucarii, pentru ca Alex are doar doi ani, dar D. e tare inventiv cand e vorba de jucarii-gaseste el o intrebuintare pentru fiecare :))

    Răspunde
    • Asa e, motivul principal pentru care ma indur sa ma despart greu de vreo jucarie e pentru ca mai vreau copii, sau ma gandesc sa ma intorc la scoala sa ma fac terapeut, si atunci imi vor fi de folos jucariile noastre…

      Răspunde

Lasă un răspuns

