Casa Olarului

Daca va intrebati pe unde umblam…ei bine, am fost in vacanta!

Am plecat spre niste prieteni dragi la Baia Mare, apoi am poposit cu totii la o pensiune deosebita, unde gazda este un artist plastic renumit, Daniel Les. Pensiunea se numeste Casa Olarului, se afla in Baia Sprie, si o recomand din tot sufletul daca ceea ce cautati este un loc rustic, unde vechiul si traditionalul este scos la lumina si pus in valoare. Daca vrei sa dormi pe paturi acoperite cu cergi de lana, sa iti plimbi degetele pe vechi lazi de zestre si sa ai in camera superbe dulapuri pictate, daca vrei sa admiri poze vechi in rame ceramice, sa iei masa afara si sa gusti din bucatele locului, sa vezi olarul la lucru in atelierul sau, ba chiar sa primescti o demonstratie si o lectie de olarit- acela e locul de suflet pe care sa il alegi.

Noi am avut ocazia sa vedem cum se face gemul de prune servit la micul dejun, sa vedem cum se face vasul de lut in care punem laptele la prins…

A fost o experienta de vis atat pentru noi cat si pentru copii- pe S. l-am surprins privind fascinat zeci de minute in sir cum fiul olarului mesterea la roata, apoi cred ca mai bine de doua ore a stat sa lustruiasca el  insusi o masa de olarit.

Am facut excursii in jur, una pana la lacul Mogosa, unde S. si taticul lui s-au plimbat cu hidrobicicleta- eu am avut emotii vazand ca se miscau atat de greu la intoarcere- motivul era ca baietelul meu pedala singur la hidrobicicleta!

Am vizitat cea mai inalta biserica de lemn din Europa, care se afla la Surdesti- pasnica, frumoasa si luminoasa a fost vizita.

In fiecare dimineata S. se trezea intreband daca azi vom face un picnic. Iata ca am facut ceea ce S. si-a dorit de multa vreme, insa acesta s-a sfarsit brusc si repede pe motiv de insecte😦

Cati si S. au fost exceptional de cuminti amandoi, si-au facut noi prieteni si au petrecut cea mai mare parte a zilei afara, au fost fericiti si incalziti de soare si entuziasmati de tot ce au vazut. Noile prietenii sunt, dupa parerea mea, cel mai mare castig, atat pentru cei mici, cat si pentru noi, adultii. Sa cunosti oamenii doar din bataia tastelor, si citind ceea ce scriu, iar apoi sa-i vezi fata-n fata si sa iti dai seama ca sunt exact asa cum ti i-ai inchipuit, ba chiar mai mult, sa intelegi ca pe buna dreptate  ii indrageai dinainte de a-i fi vazut,- acesta mi se pare darul cel mai de pret al acestei micute vacante maramuresene.

Vacanta s-a terminat dupa placul inimii mele de would -if -I could-be- homeschooler, cu o vizita la planetariul din Baia Mare :

Multumim ca ne-ati asteptat si sper sa va inspire la calatorit si…imprietenit vacanta noastra!

Articolul următor
Lasă un comentariu

16 comentarii

  1. Raluca, chiar ma intrebam de ce atat tu cat si Camelia nu ati mai postat nimic in acest weekend🙂 Voi erati in vacanta, impreuna🙂

    Răspunde
    • Da, Roxana, iar Camelia e absolut minunata. Nu numai ca e exact asa cum transpare din scrierile sale pe blog, dar face niste briose si un cheesecake de te lingi pe degete- mie noile prietenii mi se par cireasa cireselor de pe tortul bloggingului🙂

      Răspunde
  2. Mie sigur mi-ai trezit curiozitatea. Abia astept sa ajungem si noi pe acolo. E superba pensiunea! Multumesc pentru recomandare.

    Răspunde
    • Sa stii ca e foarte interesant, si merita vazut, mai ales ca se fac si tabere de creatie pentru copii. Cum voi nu stati departe, e ceva de pus pe lista pentru cand D. va creste putin mai mare.

      Răspunde
  3. Gabi

     /  13 August 2012

    Ce mini-vacanta faina ati avut! Suna tare bine tot ce ati facut! Mi-ar placea si mie sa poposesc in zona intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat!🙂

    Răspunde
    • Gabi, zona e foarte faina iar oamenii sunt tare tare cumsecade, foarte amabili si draguti, mie asa mi s-a parut. NE-au facut sa ne simtim foarte bine.

      Răspunde
  4. frumos!
    bine-ati revenit!
    sa aveti parte mereu de astfel de vacante😉

    Răspunde
  5. Raluca, ati fost asa de aproape de noi!!!
    Ce rau imi pare ca nu ai spus… am fi facut si noi o excursie pana la Mogosa, sa ne vedem!!!!

    Răspunde
    • Ce fain ar fi fost, Adriana! Nici noi n-am avit programul batut in cuie cand am plecat- stiam ca vrem sa ajungem la astea doua obiective turistice, dar nu stiam exact cand si cum vom face…Dar daca sunteti vreodata prin zona Piatra Neamt, sa imi dai de stire sa ne vedem!

      Răspunde
  6. Foarte fain! Foarte foarte fain! Tipic Raluca, și tipic eu :)))

    Răspunde
  7. Pop Mihaela

     /  14 August 2012

    Foarte frumoasa vacanta si foarte frumos povestita.

    Răspunde
  8. Superba casa olarului…am vazut si pozele de pe FB….cred ca era atata pace si liniste acolo si …mult aer curat.
    pozele sunt minunate!
    ma bucur ca ati avut parte de o vacanta atat de frumoasa impreuna cu prieteni dragi!
    ne-a fost dor de voi!

    Răspunde

Lasă un răspuns

