Copii care arunca cu nisip

S. nu mai are voie la desene saptamana aceasta. Drept sa va spun, schimbarea asta l-a mai linistit si e benefica pentru el.  Motivul pentru care nu mai are voie? Ei bine, duminica a aruncat cu nisip intr-un baietel, cu care se jucase frumos pret de vreo doua ore inainte. De mai bine de un an are astfel de episoade, insa sporadice, si niciodata nu am fost eu martora la ele. I s-a explicat ca nu e frumos, a avut mici pedepse, dar din cand in cand inca face treaba asta. Cum desenele animate sunt slabiciudea lui, sper sa tina minte sa nu mai faca.

Azi se uita prin cartea Vara, din colectia Hoinari prin anotimpuri, si a venit la mine sa imi arate ceva:

nisip

Il vedeti? La groapa de nisip e un baietel care arunca cu nisip intr-o fetita. Numai buna poza pentru a-i arata ca pe copilul „victima” nu il amuza deloc aceasta intamplare. A recunoscut si el ca nu este un comportament frumos. Stiti care a fost urmatoarea nedumerire?
Si unde este mamica lui suparata????

Lipsea ceva esential din peisaj🙂

Voi cum ati proceda daca pustiul vostru ar arunca cu nisip in alti copii?

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. Offff…..ce dulce a fost S.!
    Dar, reactia ta a fost una normala…si eu m-as supara foarte tare daca ar face asa ceva. A. arunca cu pietricele….cand e suparat….nu tot timpul…..uneori…IL cert, nu am cum sa-l pedepsesc cu ceva…probabil l-as lua de la joaca pentru putin timp…treptat, va intelege ca nu e bine ce face.
    Ca si voi, avem si noi 3 mari reguli: nu ai voie sa strici lucruri ( si asta implica multe);nu ai voie sa -i ranesti pe altii (inclusiv cu vorbe); nu ai voie sa-t faci rau….

    Stiu ca lor nu li se pare prea grav ceea ce fac, dar este bine sa fie constientizati:” tu nu ai voie sa-i ranesti pe altii, puteai sa -i dai cu nisip in ochisori si copilasul sa nu mai vada bine; tie ti-ar placea sa nu mai vezi?” Probabil explicatiile astea le0as da acasa, cand m-as linisti.

    IN parc, mi-as cere scuze de la parinti, l-as pune sa-si ceara iertare de la copilasul pe care l-a suparat ; si acasa, intre noi doi pedeapsa(sigur tot una in genul pedepsei tale) si discutiile.

    Răspunde
    • La noi nu e prima abatere, insa niciodata n-am fost eu de fata. A inceput acum un an, cand eram in spital cand s-a nascut Cati. De atunci a mai avut cateva episoade, nu stiu ce il apuca, in general nu face asa. Cred ca are o frustrare pe care nu stie sa si-o exprime altfel, dar trebuie sa invete ca acest comportament nu e acceptabil. Alte comportamente violente nu prea manifesta, dar daca e provocat, raspunde in felul acesta, si nu mi se pare ok sa il las sa continue.

      Răspunde
  2. Chiar ieri cand am fost in parc am patit ceva asemanator. Doar ca victima am fost eu.
    I-am explicat ca nu este frumos, ca nu-mi place sa fiu toata plina cu nisip. Replica ei: mami, dar ma joc cu tine. Atunci i-am amintit ca nici ei nu i-a placut cand un baietel i-a pus nisip in cap…
    Inca nu am aplicat pedeapsa, dar daca va fi cazul, cred ca tot ceva in genul tau: nu mai mergem la groapa cu nisip cateva zile, nu ne mai uitam la desene,…

    Răspunde
    • DA, si cu adultii mai face asa, si problema e ca nici unul dintre ei nu a fost suficient de ferm cu el cand s-a intamplat.

      Răspunde
  3. Ce la ţanc vi s-a nimerit imaginea din cărticică. Ai putea să-i desenezi pe o foaie o mămică supărată🙂

    Răspunde
    • Chiar la tzanc! Nu stiu daca voi scrie eu pe o carte, dar reperasem o mamica pe o banca, si i-am spus ca inca nu e suparata ca n-a vazut ce face baietelul ei, insa se va supara tare cand va afla🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

