Gărgăriţe Riţe

Astazi am reusit sa punem in practica un proiect de mult planuit- o lectie mai amanuntita despre gargarite. Despre ele am mai povestit cu S. cand era mai mic, insa fara date stiintifice sau alte amanunte complicate.

Cum ne-au fost imprumutate mai multe printables (multumim mult pentru ele!), le-am alaturat cu alte idei si jocuri si a iesit o ora minunata, atat pentru S., cat si pentru mine.

De fapt, pentru lectia noastra am avut un preambul saptamana trecuta, cand S. si prietena noastra A. au pictat de zor pietre, colorandu-le ca pe niste gargarite, dupa o idee inspirata de aici.

 

Astazi am inceput discutand despre ciclul vietii gargaritelor, cu ajutorul acestor fise, unde S. a invatat ca ele incep prin a fi niste oua galbene depuse pe dosul frunzelor, trec apoi prin faza de larva, asemanatoare unor viermisori, ulterior prin cea de pupa, iar in  final devin adulte.

Am consolidat cunostintele noastre (sa nu credeti ca eu nu aveam de invatat!) citind despre gargarite in volumul despre Insecte din Enciclopedia Disney:

buburuzacarte

Pe urma, am jucat un joc de numarare, ajutati de niste simpatice gargarite de carton, pe care S. le-a indragit foarte mult; a facut dialoguri cu ele, si astfel a fost dispus si sa numere de mai multe ori.

Noi am folosit aceste buburuze pentru un simplu numarat, presarat cu mult dialog, si din cand in cand cu cate un cantecel- dar tutorialul despre cum se fac ele si alte idei de joc cu ajutorul lor, gasiti aici.

La sfarsit, am aranjat pe marimi (mare, mijlociu si mic) buburuze din piatra si lemn:

buburuza

Vesela si insorita sa va fie ziua, ca un zbor de gargarita!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

3 comentarii

  1. sunt atat de frumoase gargaritele, de fapt noi le spunem buburuze :)) si stiu ca altii le spun mamarute🙂

    e super enciclopedia de la disney …imi pare rau ca nu am reusit sa le colectionez pe toate.au fost tare reusite.
    Vad ca S. s-a inteles tare bine cu prietena lui mai mare🙂.

    Răspunde
    • Sa stii ca si noi toto buburuze le spunem, dar in Enciclopedie erau trecute „gargarite”, si cum am cantat de mai multe ori cantecelul, am decis sa pastrez titlul asa.

      Răspunde
  1. Lectia despre albine | Caiet pentru casa mea

Lasă un răspuns

