Din blogosfera

Saptamana ce tocmai a trecut a avut loc prima conferinta organizata pentru bloggerii parinti, si am apucat sa o vad si eu (partial) pe blogul In joaca, iar aici este inregistrat si il puteti urmari si voi. Impresii ale celor prezenti puteti citi aici si aici si in detaliu aici. Probabil ca as fi fost in mare minoritate daca m-as fi aflat acolo, pentru ca mie chiar imi place Irina Petre, iar limbajul altor vorbitori, indiferent cat de casual ar fi acel discurs, nu mi se pare ok sa fie presarat cu varianta romaneasca a  WTF.

Cu ocazia asta am aflat de provocarea Noriel – inca mai aveti timp sa va inscrieti in concurs daca va intereseaza.

Citind impresiile celor ce au fost acolo, am fost provocata sa ma gandesc de ce scriu eu pe blog. Mi-am dat seama ca cea mai mare realizare dintre toate  (pe langa faptul ca am apucat sa jurnalizez calatoria noastra prin copilarie in ultimii doi ani si ceva), este ca am inspirat si alte mame sa instruiasca prin joc, si mai ales sa povesteasca cum fac asta pe propriul lor blog. Am vazut in ultimul an cu bucurie cum a crescut comunitatea noastra, am gasit sute de idei superbe, de pe urma carora a avut de castigat baietelul meu de argint, mi-am facut noi prieteni si acum pot spune si despre copilul meu ca are „prieteni virtuali”, un fel de „verisori” despre care se pomeneste deseori la noi in casa. Cine sunt aceste mame si blogurile lor? Aici va puteti face o idee, si chiar va invit sa join the list!

Ca tot veni vorba de linky parties, am primit invitatia de a ne alatura uneia noi, gazduita de Copii si mame, invitatie pe care o transmit cu drag mai departe.

Voi ce ati descoperit fain prin blogosfera saptamana aceasta?

Articolul următor
Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. Carmen

     /  7 Iulie 2012

    Buna,

    Am urmarit lectiile de engleza facute cu baietelul tau si am vazut ca ai experienta in predarea lb engleze la copii.

    Asa ca am venit la tine dupa sfaturi :)):
    Fetita mea are 5 ani si incerc sa o invat ceva engleza, dar nu sunt profesoara, asa ca nu am „metoda”.

    Ne-am facut abonament la British Council, am venit cu carti si dvd-uri si vroiam sa te intreb cu procedezi tu sau cum e corect, de ex. la cititul cartilor: o citesti toata in engleza mai intai apoi o reiei si traduci propozitie cu propozitie, sau traduci pe masura ce citesti, insistand pe anumite cuvinte?

    la fel la dvd-uri: sa stau langa ea sa-i traduc sau o las sa vad ce intelege si sa se obisnuiasca cu limba?

    Am intrebat-o si pe Adina, al carei blog il mai urmaresc si astept sa vad ce metode imi propuneti :)).

    Multumesc,

    Carmen

    Răspunde
    • Buna, Carmen! Eu iti spun cum procedez eu, dar nu exista un mod universal corect. Eu cartile i le-am citit de cand s-a nascut in engleza (el crede ca tot limbajul scris e in engleza- cand il trimit la tata sa-i citeasca o carte refuza, zice ca tata nu stie engleza🙂 ), dar de o vreme i le si traduc, propozitie cu propozitie. S. nu stie engleza, eventual un cuvant pe ici pe colo, prins din zbor…Dar continui sa ii citesc asa pentru a i se familiariza creierasul lui cu limba, iar ulterior ii va veni ceva mai usor sa o invete.
      Cu privire la dvd-uri, nu as traduce nimic (decat daca inntreaba ea ceva specific)- as lasa-o sa deduca- si cunosc multi copii care a invatat o limba straina din desene animate- chiar si noi, cand era mici, am prins o bruma de italiana si de spaniola de la televizor…Daca ai putea vorbi cu ea macar o ora pe zi (sa va jucati, sa cantati, sa dialogati) in engleza, ar fi super. La varsta asta totul se face pein joc. Eu foloseam la orele de engelza cu copii mici TOATE jucariile lui S., inclusiv puzzle, marionete, jucarii muzicale care se potriveau cu nursery rhymes.
      Doua sunt sfaturile mele (si sunt curioasa ce iti va spune Adina): totul in joaca si in fiecare zi.🙂
      Mult succes!

      Răspunde
      • Carmen

         /  8 Iulie 2012

        Multumesc mult, Raluca, pentru raspuns!

        Cele 2 sfaturi sintetizeaza f bine.
        De jucat ne jucam in fiecare zi, mai greu e sa ma mobilizez sa-i si vorbesc in eng. in fiecare zi :))).

        In privinta dvd-ului ai dreptate si la fel a zis si Adina. Iar ieri chiar mi-am dat seama ca e mai bine sa o las sa urmareasca singura fara sa-i traduc, pt ca dupa ce s-a terminat dvd-ul, o auzeam prin casa spunand cuvinte inventate, dar cu un accent foarte British :))).
        Iar cu ceva timp in urma a urmarit un episod din Manny Iscusitul, unde era partial in spaniola si a invatat sa numere singura pana la 10 in spaniola. Deci are „ureche muzicala” :))).

        O sa reiau la citit lectiile tale de eng. de pe blog, pt ca mi-au placut ca sunt pe teme si sunt usor de urmat.

        Multumesc inca o data!

        Aaa, si CASA DE PIATRA!!! sa fiti fericiti si sa va iubiti muuult!! si sa va bucurati de puii vostri!

        Carmen

        Răspunde
        • Ma bucur mult ca ti-au fost de folos sfaturile, si oricand te pot ajuta cu ceva, te rog sa imi spui! Multumesc mult pentru urari!

          Răspunde

Lasă un răspuns

