Planetele (1)

De cand am inceput sa citesc despre homeschooling si totschool, mi-am dorit sa ii pot face lui S. o lectie „ca la carte”. De prea multe ori, insa, simteam ca improvizez si ca as putea face lucrurile mult mai temeinic si mai complet.

Niste imprejurari fericite au facut sa-i pot pune laolalta o super lectie despre planete- sunt foarte recunoscatoare pentru asta!

Fiecare segment al lectiei a fost cuplat cu una sau mai multe carti, unele ale noastre, altele imprumutate.

Am avut un set de planete facute din bile de polistiren pictate, cu cartonase cu nomenclatura- cu ocazia asta mi-am sedimentat si eu cunostintele destul de subrede despre univers! S. a fost extrem de fascinat de ele- a stat concentrat pe activitatile noastre mai bine de o ora si jumatate, desi era obosit dupa o zi intreaga de alergat pe afara.

I-am explicat lui S. cum se invart planetele in jurul Soarelui si in jurul axei proprii, cu ajutorul machetei de la Noriel (multumesc, Antoaneta, pentru sugestie!):

 Am repetat tot ceea ce invatasem cu ajutorul acestor materiale, citind impreuna o carte speciala, care se deschide intr-un mod inedit- la mijlocul plansei:

Simt ca am invatat si eu odata cu S., cu siguranta vom repeta toate acestea , cu siguranta we had A LOT of fun!  Si taticul lui S. a fost impresionat de lectia noastra!

Articol următor
Lasă un comentariu

7 comentarii

  1. ma bucur ca va place sistemul 🙂
    se lumineaza in intuneric daca ai suficienta rabdare sa proiectezi lumina pe fiecare planeta cu o lanterna 😀
    si eu planuiesc cateva lectii despre planete pentru ca Daria este incantata de Saturn si mereu ma intreaba una-alta 🙂
    imi place mult ideea ta cu materialul negru unde ai desenat cu creta alba orbitele planetelor 🙂

    Răspunde
  2. Super lectie! Ne place si cartea mult! Avem si noi sistemul de la Noriel, l-am asamblat zilele trecute, dar eu sunt cam dezamagita de calitatea lui, I. a reusit sa se zgaraie cu plasticul acela taios de la planete. iar unul din brate s-a crapat cand il fixam la locul lui … in afar de asta, e simpatica ideea lui …

    Răspunde
    • Da, ideea e foarte faina- daca ar fi vfost si bine realizat 😦 Noi inca nu am rupt nimic, dar S. nu prea are voie sa umble cu el deocamdata.

      Răspunde
  3. Camelia

     /  2 Iulie 2012

    Bravo, excelenta lectie! Ce incantat trebuie sa fi fost S. daca a stat atat de mult timp concentrat!!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

