Experiment dulce si colorat

Cand Roxana a inceput seria experimentelor ei (ceva destul de nou in blogosfera mamelor pasionate de early learning  din Romania in acel moment, dar de care ne-am molipsit toate🙂 ), ma uitam cu admiratie la un experiment cu zahar si culoare– insa l-am trecut cu vederea pentru ca nu aveam nici cuburi de zahar, nici cerneala colorata sau colorant alimentar.

Iata insa ca am primit niste cuburi de zahar (pe care am sa ma grabesc sa le folosesc la experimente inainte de a le rontai S. pe toate) si au adus la magazinul din colt si ceva colorant alimentar, asa ca am incercat si noi activitatea cu pricina.

Aveti nevoie de:

  • 0 farfurie mai adanca
  • cuburi de zahar
  • cerneala colorata/colorant alimentar
  • o pipeta
  • un castron cu apa si o lingura

Am grupat cuburile in trei gramajoare si am picurat culoare pe fiecare dintre ele (rosu, galben, si cerneala albastra):

 Apoi S. a turnat apa cu lingura peste zahar. Initial, experimentul mi s-a parut nereusit, pentru ca el a turnat prea multa apa. Dar si asa, dupa topirea zaharului, apa colorata a ramas cumva separata si am putut observa ca s-a intamplat ceva deosebit. Am repetat experimentul, (in prima farfurie S. a amestecat culorile, devenind totul de un maro inchis) si am fi pastrat farfuria sa o vada si tati, daca nu s-ar fi lasat cu pete pe pernele de la scaune. Asadar, daca tati e prea curios, il vom face inca o data si pentru el🙂

Spor la joaca si voua!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. frumos experiment!! imposibil sa nu se lase cu pete asa ceva:))) si la noi ar fi la fel :))

    Răspunde
    • A iesit cu Vanish🙂 Am pus repede perna la spalat si am salvat-o, dar recunosc ca pe moment m-am enervat.

      Răspunde
  2. Raluca, din lipsa de timp si cateodata de materiale, am renuntat la aceasta rubrica. Intentionez sa o reiau cat de curand🙂
    Acest experiment l-as face mereu, atat de mult ne-a placut! 🙂

    Răspunde
    • Roxana, trebuie sa o reiei, am facut aproape toate experimentele propuse de tine si we had a great time! Trebuie sa ne mai arati si altele!!!

      Răspunde

Lasă un răspuns

