Oraselul 2D

S. imi cere doar doua lucruri: sa iesim afara cu bicicleta sau sa ne jucam cu masinutele.

Vrea sa ii „vrobesc”, adica sa facem dialoguri intre masinute sau cei patru omuleti ai lui, sa alcatuim scenarii si sa ne jucam impreuna. Sincer va marturisesc, nu mai am deloc imaginatie. Nu stiu ce sa mai inventez, ce sa mai fure „hotul”, pe cine sa mai salveze politistul, unde sa mai adune gunoierul gunoiul.

De aceea, ieri am scos un joc pe care la-m inceput inainte de a se naste S., cand aveam mai mult timp si mai multe resurse creative, si pe care nu apucasem inca sa-l termin. Fusese destinat invatarii obiectivelor din oras cu elevii de la orele de engleza…dar a ajuns background pentru pretend play-ul nostru.

Initial erau gata doar primele doua pagini (sunt 3 cartoane mari, lipite intre ele cu banda scotch- si alte modele de jocuri pe acest format am mai prezentat aici). Am adaugat repede spitalul, sectia de politie si statia de pompieri, cateva parcari si fantana arteziana de la sensul giratoriu, pe care S. o foloseste si ca spalatorie de masini:

Cel putin acum hotul poate fura atat tablourile din Muzeu, cat si mancarea de pe tarabe, masinile primesc amenda pentru ca se urca pe acoperisuri sau pot sta frumusel in parcare:

Pentru a adauga si o latura educativa jocului, am de gand sa numerotez parcarile,  si asa S. va numara cu mai mult spor. Daca observati, pe foaie sunt cateva plicuri (in care urma sa scriu sarcinile pentru ora de engleza), dar poate inventam o poveste cu indicii. Casa cea mare este a gunoierului (asa a hotarat S.), iar mobilatul ei va fi un alt proiect de viitor.

Spor la joaca si voua!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

23 comentarii

  1. Superb! Imi place atat de mult ideea! Sper sa am si eu atata rabdare incat sa pot construi un asemenea orasel, e atat de frumos si in detaliu lucrat!!!

    Răspunde
  2. E super oraselul vostru..ca acele carti cu multe, multe imagini pe o singura pagina. Cred ca lui S. i-a placut enorm!!! o sa ne apucam sa facem si noi asa ceva pe un carton duplex.

    Ar fi grozav,daca ai gasi un baietel un pic mai mare decat S., care mai are inca chef de joaca (din nefericire unii baietei peste 7 ani nu se mai joaca cu masinutele prefera calculatorul). D. il are pe verisorul lui de 9 ani si cand vine la noi (sta f aproape) intind un orsel din lemn in toata camera…si inventeaza o intreaga lume…a invatat D. foarte, foarte multe de la el….(pentru ca, in secret, baieteii mici ii admira pe cei mari🙂 ….l-a invatat si cuvinte mai grele, ca eu nu stiam de unde le cunoaste :”anafor, tropical, jungla amazoniana si multe altele…

    Eu inventez jocuri pentru el…dar cand e vorba de joaca cu masini, si eu sunt lipsita de imaginatie ….aici, maestrul e tati….:)si chiar si D. prefera sa se joace cu masinutele cu tati.

    Răspunde
    • Coca, ideea cu baietelul mai mare e geniala!, nici eu nu m-am gandit la ea! Cu privire la tati, e atat de afon la joaca imaginativa, incat S. il refuza ca partener de joaca si striga dupa mama😦

      Răspunde
  3. wow arata super! cred si eu ca ii place lui S.🙂

    Răspunde
  4. ador oraselul vostru!!!
    vreau si eu !
    cand voi avea un pic de timp,voi incerca sa fac ceva similar! iti fur ideea :)))
    imi place mult de tot!!! (am mai spus asta? :))))
    bravo,mami pentru idei si punere in practica!
    distractie placuta,S.😉

    Răspunde
  5. Ce frumos! Si mie mi-ar placea un astfel de orasel. Nu stiu insa daca am atata rabdare sa construiesc unul. Te felicit, arata minunat.

    Răspunde
    • Multumesc, Vali- sa stii ca daca nu ar fi fost facut dinainte in proportie de 75%, nu m-as fi incumetat nici eu sa ma apuc de el🙂

      Răspunde
  6. Hande

     /  11 Iunie 2012

    Foarte interesant,eu am desenat o harta continand toate tarile in care se afla apropiatii nostri,cu elemente reprezentative pt. fiecare tara in parte.Astfel a invatat si cateva capitale si orase mari din lume.

    Răspunde
  7. Foarte, foarte interesanta ideea! Cu siguranta voi construi si eu un astfel de orasel cu Mateiul meu! Va imbratisam si va dorim spor la joaca prin oras!😀

    Răspunde
  8. Si noi avem un „orasel”, dar ideea cu plicuri cu sarcini imi place cel mai mult. Hi hi hi…casa gunoierului e cea mai mare? Dar de ce? Imi amintesc ca si Tea, fetita mea cea mare avea o masina pe care i-o atribuia tot gunoierului…hi hi hi…joaca de copii.

    Răspunde
    • DA, are o pasiune pentru gunoieri de cand se stie (sau mai bine zis pentru masinile de gunoi)- insa in ultima vreme gunoierul e un fel de personaj negativ care sechestreaza celelate figurine🙂 Pe orasel am lipit plicuri pentru ca, initial, gandisem jocul acesta ca un fel de „Nu te supara frate”, cu zaruri si pioni care sa treaca pe la diferite locatii din oras, si sa primeasca sarcini. Jocuri de genul acesta am facut multe pentru orele de recapitulare cu copiii mei de la engleza. Ba chiar le faceam cadou unr copii cate un astfel de joc. Recent am aflat ca o fetita cu care am facut engleza acum vreo 8 ani, inca il mai pastreaza🙂

      Răspunde
      • Numai lucruri minunate aflu de la tine, draga Raluca. Vom fii prin preajma. O vara minunata iti doresc si imbratisari multe.

        Răspunde
        • Ma bucur mult, Oana, ca iti sunt de folos. Chiar silele trecute rasfoiam si eu blogul tau si ma gandeam ca sunt multe faine lucruri de aplicat. Esti de acord sa te adaug in blogroll? Unde ti-ar placea mai mult, la „handmade” sau la „cine se ma joaca acasa”?

          Răspunde
  1. Tu stii unde stai? « pitici dar voinici

Lasă un răspuns

