Litere cu ajutorul liniilor si curbelor (HWT4)

Va povesteam ca in cadrul manualului Handwriting without tears exista un set de linii si curbe (linii lungi de ~26 de cm si scurte de ~12 cm, si curbe mari si mici). Cred ca cele originale sunt din lemn, insa cele pe care le am eu sunt pur si simplu din carton laminat, deci ati putea sa confectionati si voi daca va atrage aceasta metoda.

 Cand il invat pe S. cate o litera, urmam in mare acesti pasi:

  • construim litera din linii si curbe, pe tablita;
  • S. trece cu degetelul pe linii in ordinea indicata de carte (si aici trebuie sa fiu foarte atenta, sa nu o ia in directia opusa, atat la trasat cu degetul cat si la scris, pentru a i se implementa bine in memorie ordinea corecta de sus in jos si de la stanga la dreapta);
  • trasez cu creta pe tabla litera respectiva;
  • S. o sterge cu un burete ingust in directia corecta, si aici il ghidez tot eu;
  • S. scrie cu creta litera;
  • folosim jucaria de la Leap Frog- scrierea punct cu punct– ca sa trasam o data sau de doua ori litera (depinde de cheful lui);
  • la sfarsit ne intoarcem la liniile si curbele din carton, cu care ii face cea mai multa placere sa se joace, si construieste litera pe tablita.

 Toti acesti pasi nu dureaza mai mult de 10 minute, iar ultima oara l-am facut pe B. Pozele acestea sunt facute inainte de a ne apuca noi de treaba, insa tablita are acum in partea stanga sus o floricica verde, iar eu insist intotdeauna ca trebuie sa incepem de la aceasta floricica.

Sper sa va fie de ajutor aceste sfaturi.

Happy learning! 

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

7 comentarii

  1. foarte interesant manualul vostru!!! D. ma intreba acum 2-3 zile : „dar nu se mai termina alfabetul acesta? :)))) ca tot scriem, scriem …nu sti ca si ieri am scris??” :))))…..uneori, ii face placere sa scrie si sa invete litere, alteori nu.
    Chiar sa incercam si noi sa construim litere….parca am incercat o data , cand am scris litera A.

    Răspunde
    • S. dimineata mai are cum are chef, dar seara abia il urmesc sa facem activitatea asta simpla, care nu dureaza nici 10 minute. Am ajuns la F, si cateva alte vocale printre ele, sper sa reusim sa facem cat mai multe pana isi pierde total interesul, si sa nu uite chiar tot pana ne intoarcem🙂
      Poti sa le construiesti din bucati de hartie cum avem noi, plastilina, betisoare (cele care se preteaza), si scut sigura ca tu, cu imaginatia ta, vei gasi o sumedenie de alte moduri!

      Răspunde
      • NOi am ajuns la T, ca suntem mai mari…la 3 ani, nici vorba de invatat litere la noi:))) nu vroia :))) Da, tot prin joaca invatam, altfel nu as avea nici o sansa.Si la noi, seara, nu as putea face nicicum activitati educative…dar, experimente daaaaa! Acestea sunt primite la orice ora.
        Am incercat o data sa facem din plastilina litere (rulouri)…dar nu a mers :))) MI-a spus:”mami,a cum doar ne jucam, lasa si tu literele tale!” :)))
        Ei, sunt sigura ca, fiind „expusi” atator metode de invatat litere (chiar daca nu au chef tot timpul), le vor invata chiar daca noua ni se pare ca , momentan lectia noastra nu a avut succes🙂.

        Răspunde
  2. Vida-Ratiu Camelia

     /  10 Mai 2012

    Raluca, ce frumos va organizati!! Imi place la nebunie si ideea cu floricica ce da startul in scrierea literei. Imi place si tablita voastra atat de mult! Sunteti harnici, harnici, bravo!!!

    Răspunde
  3. Imi place ideea de construit litere. Noi inca nu am inceput cu ele desi imi propusesem mai demult. Dar tinem minte si facem si noi cand va fi timpul.

    Răspunde
    • Cred ca Elena se va descurca si mai bine decat S. cu alfabetul, pentru ca fetitele au inteligenta lingvistica mai dezvoltata. Abia astept sa vad activitatile voastre cu litere, sigur ne vor fi si noua de folos.

      Răspunde

Lasă un răspuns

