Cubul cu cifre

Aceasta postare m-a inspirat sa caut cutii de forma cubica, pe care sa le reciclez. Cand am ajuns sa am doua cutii de la Minimartieni m-am pus imediat pe treaba. Am adunat materialele necesare:

  • 2 cutii cubice
  • foarfeca
  • autocolant colorat
  • perforator
  • sticky tag
  • cifre

Am vrut ca aceste cutii sa arate aproximativ identice, de aceea am folosit aceleasi culori si pe unul si pe celalat. Pe fiecare latura am lipit cate un patrat de autocolant de culoare diferita.

Stiam ca vreau sa folosesc cuburile la o chestie educativa (nu merita sa-mi bat capul sa mesteresc ceva atat de complicat otherwise; bine. poate ca voua vi se pare foarte simplu, dar confectionarea lor a durat mai mult de jumatate de ora si a necesitat putina concentrare, asa ca pentru mine se incadreaza la „complicat”). Pentru un copil mai mic se pot folosi la invatarea culorilor. Pe masura ce le mesteream mi-a venit ideea sa le transform intr-un joc de potrivire si numarare. Un cub l-am decorat cu buline, ca pe un zar. Pe celalalt am lipit cifre cu sticky tag. Bulinele de autocolant si cifrele se pot desprinde usor si fara sa faca ravagii pe cub, de aceea cred ca le voi folosi si la alte activitati educative mai tarziu (de pilda, potrivirea literelor mari cu literele mici de tipar).

S. le-a vazut cand erau aproape gata si le-a catalogat imediat drept cadouri, si a fost foarte dezamagit ca nu a gasit nimic in interior. Asadar, and vom face activitatea, trebuie neparat sa pun niste bomboane care sa zdrangane in cutie🙂

Later edit: Activitatea s-a dovedit a fi un succes, chiar am impresia ca S. se familiarizeaza cu cifrele 4-6 prin acest joc, si incepe sa le identifice. Desigur, ajuta si faptul ca nu mai poate ajunge la portia zilnica de bomboane decat dupa ce finalizeaza jocul…

Articolul precedent
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. foarte dragute, cuburile! nu stiam ca minimartienii au cutii patrate, eu vazusem doar dreptunghiulare. Cred si eu ca a cautat surprize inauntru….si D. tot asta ar fi facut prima data. :))

    Răspunde
    • Cuburile sunt de la minimartienii gumati, nu de la cei tari. Cei tari nu ii plac. Iar cutiile de plastic le folosim pentru depozitarea literelor si cifrelor (dupa ce se termina minimartienii, bineinteles) Acum nu ii mai dau bomboane (si un minimartian, caruia el ii spune „peste”) decat daca potriveste cubul (si ii pun 4 bombonele gumate, ca sa repetam cifra 4).

      Răspunde
  2. Vida-Ratiu Camelia

     /  9 Mai 2012

    Raluca, ce frumoase sunt cuburile!!! Ideea e minunata, te felicit pentru rabdare, iar pe S. pentru pasii facuti!

    Răspunde
    • Multumesc, Camelia, chiar merit felicitari🙂 Nu stiu cum faci tu toate minunatiile alea atat de migaloase, pe mine ma durea capul dupa 30 de minute de mesterit la cuburi🙂

      Răspunde
  3. Imi place cum v-ati jucat, tinem minte si facem si noi.

    Răspunde
  4. Raluca, si mie imi place cum au iesit cuburile si imi place si ideea. Eu am o pasiune pentru cuburi, chiar ieri am mesterit unul, dar nu am apucat sa-l pun pe blog🙂 pe acestea le vom incerca si noi.
    Felicitari pentru rabdare🙂

    Răspunde
    • Roxana, abia astept sa vad cubul tau…poate le transform pe astea in ceva nou, ar fi timpul🙂

      Răspunde
  5. luckyrock

     /  9 Mai 2012

    aha, deci cutiile tale pot fi refolosite, am crezut initial ca le-ai imbracat total in autocolant. reciclare in toata regula!:)

    e buna activitatea, imi place.:) dar sa stii ca exista si abtibilduri cifre. si alta solutie ar mai fi cifre decupate dintr-un calendar de perete si lipite cu banda dublu adeziva subtire.

    Răspunde
    • Da, se poate- dar eu am vrut sa lipesc exact cifrele acestea pentru ca S. este obisnuit cu ele, sunt foarte clare si fain realizate (le-am primit de la Mihaela) si mi-a luat si mai putin timp sa o fac🙂 Iar autocolantul se dezlipeste usor de pe autocolant, daca vreau sa le folosesc la o potrivire de litere, de exemplu, le pot transforma usor.

      Răspunde
  6. Foarte frumoase cuburile si sigur delicioase bomboanele!

    Răspunde
  1. 3 jucarii pentru bebelusi din cutii reciclate | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Invatam sa numaram pana la 100… | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

