Litere de insirat

Am avut ocazia (rara in viata mea din ultima vreme) sa intru intr-un magazin de jucarii din cartierul nostru. Un magazin plin de chestii chinezesti, unde jucariile nu respecta reguli de non-toxicitate, si nu sunt de calitate. Insa nu m-am putut abtine sa nu ii cumpar lui S. un set de litere de insirat- m-am gandit ca ar fi o noutate pentru jocurile noastre cu litere, si le-am putea folosi si la decupaje din plastilina (unde aveam doar forme pentru cifre). Am dat pe set 11 lei. Firele pe care copilul trebuie sa insire sunt subtiri si aurii, de aceea cel mic trebuie sa aiba ceva dexteritate (noi am improvizat cu o bucata de sarma, dar S. a refuzat sa le insire si pe aceasta). In plus, am o multime de litere de un fel (in special Q, K si A), dar nu am F, B, si M, si exista un singur I, asadar nu pot forma numele lui. Nu cred ca l-as mai cumpara a doua oara si nu consider ca am facut o mare afacere cu jocul acesta, dar daca tot l-am luat, e bine sa il si exploatam:

De atunci, ne-am jucat in cateva randuri- incercand sa asociem cuvantul din imagine cu sunetul literei, sau pur si simplu in diverse jocuri de recunoastere si potrivire.

De pilda, i-am pus cateva dintre literele cunoscute intr-un cos, iar el trebuia sa le descopere pe tastatura lui laptop de jucarie (comandat de ziua lui de la Famous Kids Toys):

Am asociat imaginile dintr-un joc de potrivire cu literele, iar S. trebuia sa potriveasca pe V de la veverita, U de la urs, etc. Initial, nu avrut sa joace jocul acesta. El vroia sa se joace „de-a gabazinul” 🙂 adica „de-a magazinul”. Asadar, am pus literele pe tejghea, am luat banutii de la casa de marcat si am „cumparat” literele si placutele de lemn de la el, intrebandu-l pe „nenea vanzatorul” daca are P de la pinguin sau T de la tigru. S. le identifica, le impacheta si mi le dadea in schimbul unui ban. In acelasi context am repetat cifrele, numarand banii de la 1 la 5. Nu am poze, pentru ca n-am vrut sa stric farmecul si concetrarea jocului in momentul respectiv.

Voi ce idei ati mai avea care sa includa aceste litere?

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. Vida-Ratiu Camelia

     /  6 Mai 2012

    Ce frumos v-ati jucat, Raluca!!! Uite cum incepem sa crestem nivelul de dificultate al activitatilor in care ne implicam puii..iti vine sa crezi ca sunt atat de maricei deja?!??

    Răspunde
    • Cand am inceput blogul invatam culorile si animalele- chiar daca S. nu vorbeste excelent, ma uimeste uneori de cate stie si ce asociatii face. Ei cresc…uffff, noi imbatranim, Camelia!

      Răspunde
  2. cand sunteti pe strada,arata-i masinile parcate si intreaba-l ce litere sunt pe nr 😉
    incearca si cu jucariile preferate,cerandu-i sa arate prima litera din fiecare cuvant 🙂
    http://piticidarvoinici.wordpress.com/2011/08/24/invatam-litere/

    Răspunde
    • Da, asta facem, de fapt multe litere le consolidam asa. E una dintre distractiile noastre preferate la plimbare, pe langa vanatoarea de Dacii vechi, pe care le recunoaste de la distanta si il fascineaza ca au nu stiu ce rezervor cilindric la spate 🙂

      Răspunde
  3. mie mi se pare ca a iesit super!!! mai bine de cat te asteptai, nu??? imi place ideea aceasta cu magazinul si literele! si cand ma gandesc ca au fost la librarie si m-am uitat la ele vreun an…acum, cand le-as fi luat, nu mai sunt 😦

    Răspunde
    • Sigur le gasesti prin alta parte! Daca iti cumperi si ai in plus litere care mie imi lipsesc, poate facem un schimb 😀

      Răspunde

Lasă un răspuns

