Handwriting without tears (HWT 1)

In luna mai, cat vom fi pe acasa, as vrea sa trecem prin literele alfabetului mai sistematic, dupa o metoda descoperita intr-o carte din biblioteca mea. Am redescoperit cartea si m-am entuziasmat de metoda.

Cartea se numeste Handwriting without tears si, pe langa sfaturi practice si trucuri care sa ajute copilul sa invete sa recunoasca si chiar sa scrie literele, are 4 forme geometrice- linie lunga, linie scurta, curba mare, curba mica. Initial aceste forme cred ca au fost facute din lemn, eu le am dintr-un carton laminat (mi-au fost date odata cu cartea de la Sue, prietena mea americana care facea homeschooling).

Eu sunt foarte incantata de carte si, pe masura ce vom face exercitiile din carte le voi impartasi si cu voi. Chiar daca va fi o serie lunga, insa cu sfaturi mici in postari scurte, sper sa va fie de folos si sa va dea idei daca doriti sa ii invatati pe copii literele. Eu urmaresc mai mult recunoasterea literelor decat scrierea lor in acest moment, pentru ca S. nu da semne ca e un copil care prinde din zbor aceste notiuni. De altfel, toate lucururile pe care le-am invatat impreuna (culori, forme, etc.) au necesitat multa repetitie, asa ca…vom repeta, ne vom juca, vom persevera.

Toate activitatile noastre cu litere sunt foarte scurte (5-10 minute), si a durat mai mult timp pana cand S. a inceput sa recunoasca cifre si litere. Dar perseveram, si imi doresc ca, pe masura ce S. va fi expus la litere si cifre, sa le invete prin joaca, fara bataie de cap, in speranta ca la scoala ii va veni mai usor daca le stie dinainte.

Exista si un site dedicat acestei metode- cred ca veti putea citi mai multe amanunte acolo.

Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. spor la invatat!
    cu perseverenta obtinem multe 😉

    Răspunde
  2. Mami de huni

     /  1 Mai 2012

    de unde ai cartea, ralu? o ai cumva in format electronic? ma itnereseaza tare mult, suntem fix in aceeasi etapa si noi!
    multumesc.

    Răspunde
    • Luminita, eu o am de la o prietena americana, care a stat cativa ani in Romania, avea doi copii cu care facea HS si mi-a lasat cea mai mare parte din biblioteca ei mie. CEle mai spectaculoase chestii eu de la ea le am. Cartea nu stiu daca este in formal electronic, eu o am pe hartie 🙂
      CE mi se pare mie interesant, toate sfaturile si tips am de gand sa le pun si pe blog, cu poze mari si lizibile, ca sa fie de ajutor si altora. Vreau sa o parcurg cu S. si ma gandesc sa documenmtez toata metoda. VEzi ca e si un site (am pus link in articol) si acolo gasesti informatii interesante.
      Spor si voua la invatat!

      Răspunde
  3. Ma intereseaza mult si pe mine aceasta carte, o puteti scana sau xeroxa contra cost sau cum sa fac sa pot intra si eu in posesia ei?e mare?adresa mea de email este culicov@yahoo.com.multumesc tare mult.eliza lica

    Răspunde

Lasă un răspuns

