Bandolo si Bandolino

De multe ori am vazut la Julia Toys un tip de joc care ma intriga, dar fata de care eram cam circumspecta. Este vorba de un joc de asociere cu siret, numit bandolo sau bandolino.

Pe fiecare plansa a jocului (si sunt multe) exista doua siruri ale caror imagini pot fi asociate in functie de diverse criterii (intreg-detaliu, categorii de obiecte, cifre, litere, etc):

Se foloseste acelasi principiu prin care, intr-o carte de activitati, copilul trebuie sa uneasca cu o linie trasata ci creionul obiectele asociate; diferenta este ca la acest joc unirea se face cu ajutorul unui lung siret (imi pare rau ca nu am facut o poza sugestiva). In felul acesta se exerseaza atat functiile cognitive, copilul rezolvand problemele de asociere, cat si motricitatea fina- prin manevrarea siretului. S. are 3 ani si nu se descurca prea bine cu siretul, dar el sta in poala mea si imi arata imaginile care se potrivesc, iar eu le unesc cu siretul. Lui i-a placut jocul mai mult decat ma asteptam (de altfel, si mie)- si mi se pare un excelent inlocuitor al cartilor de activitati, mai ales ca pe aceste carti asocierile sunt preferatele lui.

Chiar daca este in germana si nu cunoasteti limba, imaginile sunt sugestive si nu e greu sa explicati copilului ce are de facut.

Jocurile sunt compacte si destul de usor de transportat, ideale pentru calatorii. Mai multe modele puteti vedea aici– si eu recomand din toata inima sa incercati macar unul, mai ales ca cele mai mici sunt foarte accesibile ca pret.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

18 comentarii

  1. sunt, intr-adevar, foarte interesante! le-am ochit si eu de multa vreme, dar uite ca n-am cumparat pana acum, cred ca si R ar fi foarte incantat si, ai dreptate, pentru calatorii, concediu, se potrivesc de minune!

    Răspunde
    • Eram foarte sceptica, dar am spus sa incerc, mai ales ca Julia a fost foarte generoasa cu premiile la ultimul ei concurs. Am ramas foarte placut impresionata de joc.

      Răspunde
  2. sa stii ca ma uit la ele de ceva vreme,dar am tot ezitat pentru ca am cam uitat germana (nu am mai vorbit de ani de zile)…multumim pentru explicatii si imagini
    am inteles in sfarsit despre ce este vorba si cred ca voi profita la comanda urmatoare 🙂

    Răspunde
    • Da, sa stii ca nu e nevoie sa stii germana, cel putin nu la cel pe care il are S. Trebuie sa-l scot si sa ne mai jucam cu el 🙂

      Răspunde
  3. Multumim tare mult pentru explicatii, Raluca!!! nici eu nu stiam cum se folosesc aceste bandolo!!

    Răspunde
  4. Si noi ne uitam mereu la ele dar nu stiam cum se joaca si n-am vrut sa riscam, deja am ochit unul. Multumesc pentru recomandare. Sa aveti spor la joaca.

    Răspunde
  5. interesant, nici nu stiam de astfel de jocuri. ma tenteaza:)

    Răspunde
  1. Jocurile de asociere BANDOLINO SI BANDOLO | joaca de-a copilaria
  2. O saptamana de scoala (sau gradi) acasa | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

