13

De cand s-a nascut Cati, cifra 13 a capatat o conotatie speciala in viata noastra. Pana atunci, 13 a fost si nu a fost atat de importanta. Dar iata cateva lucruri ciudate legate de nasterea ei:

  1. In ziua in care am mers sa facem morfologia fetala de 21 de saptamani, la Iasi, am scris pe blog aceasta poezie pentru Caietul de joi. Am avut sentimentul ciudat ca poezia se potriveste fetitei din burtica, si ca viata ei se va invarti in jurul acestor placeri simple. Ni s-a spus, la ecografie, despre o problema cu o artera. Atat. Am crezut in continuare ca fetita este bine. Ceva ne spunea ca trebuie sa avem incredere in copilul acesta- si pana acum exact asa a si fost.
  2. Inainte cu cateva luni de a se naste Cati, am ascultat pentru a mia oara acest cantec. In ziua aceea m-a facut sa plang si sa ma rog. Stiam ca imi vorbeste exact despre fetita din burtica, si m-a frapat expresia „Prendo tutto quello che sei tu qui„- si m-am rugat si am plans, spunand ca o voi iubi cu tot ceea ce este ea, no matter what. Si inca nu stiam ca este speciala…
  3. Cand am intrat in maternitate, infirmiera care m-a ajutat sa duc bagajul a mentionat catre liftiera- „Aceasta eare a 13-a internare pe ziua de azi”. Putea sa nu spuna nimic…
  4. 26 inseamna 13 x 2
  5. Cati are un cromozom in plus- cromozomul 13.
  6. Ambulanta care ne-a transferat de la Bacau la Piatra avea numarul de inmatriculare 13 (asta a observat sotul meu, nu eu).

Ghinionul ghinioanelor, ati putea spune…Ei bine, oricat de ciudate ar fi fost aceste coincidente legate de cifra 13, noi am ales sa privim lucrurile din alta perspectiva. M-am intrebat ce poate insemna 13 in economia lui Dumnezeu. Ei bine, exista un faimos 13 in Biblie- 1 Corinteni 13:

1  Chiar dacă aş vorbi în limbi omeneşti şi îngereşti, şi n-aş avea dragoste, Sunt o aramă sunătoare sau un chimval zângănitor.

2  Şi chiar dacă aş avea darul proorociei, şi aş cunoaşte toate tainele şi toată ştiinţa; chiar dacă aş avea toată credinţa aşa încît să mut şi munţii, şi n-aş avea dragoste, nu Sunt nimic.

3  Şi chiar dacă mi-aş împărţi toată averea pentru hrana săracilor, chiar dacă mi-aş da trupul să fie ars, şi n-aş avea dragoste, nu-mi foloseşte la nimic.

4  Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate: dragostea nu pizmuieşte; dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie,

5  nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mânie, nu se gândeşte la rău,

6  nu se bucură de neleguire, ci se bucură de adevăr,

7  acopere totul, crede totul, nădăjduieşte totul, sufere totul.

8  Dragostea nu va pieri niciodată. Proorociile se vor sfârşi; limbile vor înceta; cunoştinţa va avea sfârşit.

9  Căci cunoaştem în parte, şi proorocim în parte;

10  dar când va veni ce este desăvârşit, acest „în parte” se va sfârşi.

11  Când eram copil, vorbeam ca un copil, simţeam ca un copil, gândeam ca un copil; când m-am făcut om mare, am lepădat ce era copilăresc.

12  Acum, vedem ca într-o oglindă, în chip întunecos; dar atunci, vom vedea faţă în faţă. Acum, cunosc în parte; dar atunci, voi cunoaşte deplin, aşa cum am fost şi eu cunoscut pe deplin.

13  Acum, deci, rămân aceste trei: credinţa, nădejdea şi dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea.

Atunci am decis ca motivul existentei Catiushei in viata noastra este dragostea. Dragostea pe care noi i-o vom putea da ei. Dragostea neconditionata pe care ea o va emana spre noi. Dragostea coplesitoare din pricina careia Dumnezeu ne-a binecuvantat cu acest copil.

13 lucruri despre Cati:

  1.  Adora baita
  2. Ii place sa i se sopteasca in ureche
  3. She loves to cuddle
  4. Ii place sa i se cante cantecele line si moi
  5. Zambeste de fiecare data la sunetul jucariilor tziuitoare
  6. Este foarte cuminte, rabdatoare si blanda
  7. Este foarte iubita- toti cei ce o cunosc o indragesc 🙂
  8. Il adora pe fratiorul ei
  9. Este fetita lui tati- au ei doi o relatie speciala…
  10. E o adevarata fetita si ii sta foarte bine in roz
  11. Are cea mai fina piele de pe pamant
  12. Ii place lumina- mereu zambeste spre geamul luminos sau spre becuri
  13. Raspunde, reactioneaza, relationeaza si ne iubeste.

13 pentru noi inseamna o viata mai buna- pentru ca Ecaterina a adaugat casei noastre un plus de bine, de frumusete, de compasiune si intelegere, de apropiere de Dumnezeu si de oameni. Imi place sa cred ca ea si-a ales viata. Ca undeva, inainte de momentul plonjarii ei in viata pamanteasca, ea a avut de ales, si a ales sa se nasca in acest corp, in aceasta familie, in acest context- pentru o precisa menire- aceea de a aduce cu ea din Cer  un val imens de iubire. Iar daca unii vor traduce credinta aceasta a mea ca o auto-amagire, le voi reaminti ca viata e scurta, ca trebuie traita frumos, ca faptele noastre sunt modelate de gandurile noastre, iar ceea percepem ca pe o binecuvantare se transforma intr-o binecuvantare. Eu stiu ca Dumnezeu nu face greseli, iar daca in Biblie ni se spune ca toate firele de par ne sunt numarate, nu cred ca El ar scapa la numaratoare un lucru atat de important precum cromozomii. De aceea nu consideram ca noi, sau Cati, suntem vrednici de compatimire, ci apreciem gandurile voastre bune, care pana acum nu ne-au aratat altceva decat multa dragoste.

Mai sunt 13 zile pana cand Cati va implini 1 an. Pana atunci va daruim 13 virtuali pupici, unul pentru fiecare zi! 🙂

Articol următor
Lasă un comentariu

28 comentarii

  1. Vida-Ratiu Camelia

     /  13 Aprilie 2012

    Raluca, singurul regret pe care il am este ca inca nu am tinut-o pe Cati in brate, o iubesc neconditionat, asa cum va iubesc pe toti 4, de fapt. E clar ca este cel mai fericit copil de pe lume prin simplul fapt ca va are pe voi drept mami, tati, fratior! Va pupicam cu tot dragul si sa ne mai scrii despre Cati, e o minune de fetita si ne dorim cu totii, atat de mult, sa fie bine!

    Răspunde
    • Camelia, multumim pentru toate andurile frumoase- si noi ne simtim lipiti de voi si ne bucuram tare mult ca v-am cunoscut- speram sa ne si vedem intr-o zi 🙂 Dani a spus ca i-ar placea sa vada Maramuresul, asa ca daca nu ajungeti voi pe la Piatra, poate ajungem noi intr-o buna zi pe la voi 🙂

      Răspunde
  2. Foarte frumos spus „Dumnezeu nu face greseli”. Numai cei care cred in superstitii cred ca ziua/ cifra de 13 aduce ghinion. Un an cu multe bucurii si reusite pentru Cati.
    Paste fericit!

    Răspunde
  3. Da, si pentru mine cifra e importanta 🙂 m-am nascut intr- zi de 13 si altele…
    ai povestit asa de frumos si emotionant, ca de obicei si esti asa de atenta la toate detaliiile…. :)asteptam cu nerabdare sa treaca cel e13 zile!!!

    Răspunde
    • Si eu, Coca, abia astept! Cati a trecut un mare hop luna asta, cu prima ei pneumonie, si sper sa fie totul bine pana pe 26- e cam agitata- cred/sper de la dintisori….

      Răspunde
  4. ritabutnar

     /  13 Aprilie 2012

    e superba capsunica voastra Raluca draga , sa vezi ca la mine ziua de joi e asa cu multe coencidente , Eu m-am nascut in ziua de joi si sotul meu , m ea in casatorie in ziua de joi , Maria sa nascut joi a , am facut cariotipul si ne au dat rezultatele joi a , am aflat ca are nevoie de operatie tot joi a . si tot asa orice lucru important in viata mea se intampla joi , acuma ca e coencidenta sau nu , nu stiu

    Răspunde
    • Multumim, Rita! Si Cati s-a nascut intr-o joi 🙂
      Ar mai fi fost mai multe coincidente, dar n-am gasit potrivit sa le pun pe blog. Cred ca s-ar fi adunat vreo 13 🙂

      Răspunde
  5. Pop Diana

     /  13 Aprilie 2012

    Nici nu stiu ce as putea sa comentez la acest post. M-ai lasat fara cuvinte. Spun simplu: ITI MULTUMESC!

    Răspunde
  6. Flori Radu

     /  13 Aprilie 2012

    Te citesc de fiecare data cu aceeasi emotie! Asteptam cu nerabdare cei 13 pupici. Si de la noi aceeasi 13 pupici!
    Sarbatori fericite! Lumina in viata si in suflet!
    Va pupam cu drag!

    Răspunde
  7. Într-adevăr o fetiță tare specială și dulce! Și frumoasă ca mama ei 🙂 Dumnezeu să o binecuvânteze din plin cu multe clipe frumoase și fericite pe ea, alături de părinții ei!!!

    Răspunde
  8. si mai stii ceva? cati este acel 1 care s-a alaturat 3-ului existent deja (tu, tati si s.), pentru a forma intregul (13) care ati devenit voi.
    va imbratisam (cu dragoste reala) in aceasta mica lume virtuala in care ne invartim si abia asteptam sa sarbatorim, impreuna cu voi, primul an de viata al lui cati!

    Răspunde
  9. Atat de frumos ai scris Raluca! Imi doresc tare mult sa o cunosc si eu si sa o rasfat pe Cati! Ce spui i-ar placea de Alex? 🙂 Va pup cu drag si abia asteptam prima aniversare!

    Răspunde
    • TE-astept pe la Piatra, Gia- doar esti de-aici 🙂
      Sigur ca i-ar placea de Alex, iubeste pe toata lumea neconditionat 🙂

      Răspunde
  10. Adelina

     /  15 Aprilie 2012

    Al meu bebe, Ioan, s-a născut cu o problemă la rinichi. A fost operat acum 2 săpt. şi mai urmează încă o operaţie peste 3 sau 6 luni când mai creşte (acum are aproape 4 luni). De când l-am născut tot umblăm cu el pe la clinici pt. diverse analize. Mereu m-am întrebat de ce el? Este un copil tare dorit. Aveam nevoie de o însemnare ca a ta ca să… mă trezească. Îţi mulţumesc din suflet!
    Te citesc de mult timp, dar comentez foarte rar. 🙂

    PS: o prietenă a născut acum 5 zile o fetiţă pe nume Ecaterina. 🙂

    Răspunde
    • Adelina, imi pare tare rau pentru baietelul tau. Sper sa fie ceva usor de reparat 😦
      Sa stii ca Dumnezeu nu lasa o astfel de suferinta peste un bebelus pentru ca il iubeste mai putin, ci pentr a-l invata pe el, si mai ales pe noi, cei din jurul lui, lectii importante si vesnice despre iubire, compasiune, intelegere fata de suferinta si despre importanta lucrurilor cu adevarat importante…
      Pupici baietelului tai si micii Ecaterina 🙂

      Răspunde
  11. Capsunica este atat de dulce!! si nu pot sa remarc eleganta de care da dovada de fiecare data }{

    Răspunde
    • Multumim, Claudia 🙂
      are multe rochite si hainute dragute, majoritatea primite de la verisoare sau prietene, dar in general o imbracam in hainute confortabile. Rochitele doar la poze si ocazii speciale 🙂

      Răspunde
  12. Mami de huni

     /  17 Aprilie 2012

    emotionant post! cu siguranta nimic nu e intamplator in lumea asta.
    va doresc multa putere si sanatate, si cel putin la fel de multa dragoste pe cata oferiti voi!

    Răspunde
  13. Impresionant si emotionant…

    Răspunde
  14. Ca intotdeauna cand citesc scrierile tale despre Cati, dragostea si profunzimea ta ma impresioneaza… si va trimitem si noi gandurile noastre de dragoste pentru Cati!

    Răspunde

Lasă un răspuns

