Jocuri pascale de numarat

Unul din scopurile propuse luna aceasta este sa facem cate un joc cu cifre si unul cu litere zilnic, si chiar daca nu ne reuseste in fiecare zi- am pregatit cateva pentru saptamana aceasta, folosindu-ma de recuzita mea „pascala”.

Dintre ouale primite din Canada anul trecut au fost si unele foarte simpatice, cu iepuras, care inauntru au bobite dulci de amidon colorat. Vom incerca sa facem multimi pana la 5 din aceste bobite, si daca vor ajunge si in gura, sigur nu se va intampla nimic grav:

Iata o poza si dupa ce S. a trecut la realizarea jocului- si vreau sa va spun ca a prins foarte bine, s-a jucat mult cu bobitele de amidon si si-a exersat nu numai muschii mintii numarand, ci si muschii degetelelor scotandu-le de pe hartie:

Iarna trecuta s-au adus la magazinul meu second-hand preferat atat decoratiuni de Craciun, cat si de Paste- si cum romanul isi face vara sanie si iarna car, am profitat din plin. Pe langa oua agatatoare, un iepuras dragut din paie (pe care le voi folosi saptamana aceasta la decorat), am luat si 5 figurine in forma de iepuras, mai mici decat degetul meu mic, care se potrivesc de minune cu o carte pop-up de numarat :

Cartea este una dintre favoritele lui S., iar iepurasii sper sa il ajute sa stapaneasca multimile pana la 5. A facut cateva progrese in privinta asta: recunoastre cifra 4 ( multumesc, Camelia, de pontul cu scaunelul!) si imi arata 4 sau 5  degete. Insa nu cred ca le stapaneste suficient de bine pentru a trece mai departe. Dar noi numaram, numaram, numaram 🙂

Spor si voua!

Lasă un comentariu

13 comentarii

  1. Vida-Ratiu Camelia

     /  12 Aprilie 2012

    Raluca, imi plac mult ideile tale! Iar in privinta cifrelor…poveste lunga…si noi trebuie sa le repetam zilnic (sa nu uitam cat de micuti sunt inca puii nostri). La noi a functionat putintel mai usor pentru ca am facut din start „puncte de reper” pe fiecare cifra (au mers foarte bine in cazul Maei): am pus pe fiecare cifra numarul corespunzator de floricele, si le-am facut pe fiecare in alta culoare. Deci, 1 e purple, cu 1 floricica, 2 e pink, cu 2 floricele, 3 e yellow, cati anisori are Maia, 4 e scaunelul, 5 e preferatul ei, il recunoaste din start..nu am avut nevoie de material ajutator, 6 e covrigelul cu burtica/bucla in jos, 7 e cifra rosie, 8, omuletul de zapada, 9, covrigelul cu burtica/bucla in sus, iar 10, cifra „cea mare”. Cam asa a functionat la noi, dar sigur mai sunt mii de idei folositoare, trebuie doar adaptate la copilasul fiecaruia dintre noi. Va pupic!

    Răspunde
    • Aveti un sistem bine pus la punct 🙂
      E i-am spus lui S, la o activitate cu cifre inspirata de Valentina, despre cifra 4 asemanatoare unui scaunel, si pe moment a retinut si a recunoscut-o. Ramane, cum ai spus, sa mai repetam.

      Răspunde
  2. Raluca, poti incerca si un joc cu bete de chibrit: sa formeze cifre,litere,obiecte…lui Andrei i-a placut atat de mult sa formeze mai ales cifra 4 care seamana cu un scaunel 😀 , trenulet….activitatea l-a tinut ocupat aproape 1 ora :)))

    Răspunde
    • Antoaneta, sa stii ca am incercat- inspirata de voi si de un alt blog- doar ca am folosit bete de inghetata in loc de chibrituri- dar cred ca vom incerca si asa.

      Răspunde
  3. distractie placuta!

    Răspunde
  4. Gabriela

     /  12 Aprilie 2012

    Buna!
    In primul rand as vrea sa te felicit pentru activitatile minunate pe care le desfasori mereu! Esti o sursa de inspiratie!Am descoperit blogul tau de ceva vreme si te urmaresc mereu!
    Daca vrei, iti pot trimite povestile cifrelor, cele pe care le folosesc eu pentru copilasii de clasa I. Sunt sigura ca merg si la cei mai mici, poate putin adaptate si neaparat ilustrate (un desen sugestiv facut de mamica, sau ce avem la indemana, potrivit pentru continutul povesii sau mai bine zis, pentru finalul ei). Spor la invatat in continuare! Sa aveti sarbatori pline de lumina!
    Cu drag, Gabriela!

    Răspunde

Lasă un răspuns

