Semnificatia Pastelui

Asa cum de Craciun i-am povestit lui S. despre nasterea Mantuitorului, acum ii voi spune despre moartea si Invierea Sa. Daca in decembrie povestea era foarte placuta si potrivita pentru un copil de varsta lui- acum voi incerca sa o simplific si sa o adaptez putin.

El asociaza deja crucea cu biserica, cu Dumnezeu. I-am explicat, cu ajutorul unui cub mobil, ca Domnul Iisus a venit pe pamant, a murit pe cruce, a fost ingropat si apoi a inviat, si toate acestea pentru a ne impaca pe noi cu Dumnezeu, a ne ajuta sa Il cunoastem pe Tatal Ceresc. Desigur, conceptele acestea mi se par dificil de inteles pentru un baietel de  3 ani, insa nu as vrea sa traiasca cu impresia ca Pastele este despre oua si iepuras, ci ca in mijloc Il are tot pe Domnul Iisus.

Ma voi folosi, asadar, de o colectie de imagini biblice, primita in dar de la Sue (Thank you, again, Sue!), iar povestea o vom citi dintr-una din Bibliile lui:

Ne vom juca din nou cu cubul si vom face un craft pascal:

 De asemenea, voi incerca sa pun accentul mai mult pe invierea Lui, pe bucuria diminetii de Paste si sper ca S. sa ajunga la biserica cu taticul lui. Vom face si activitati cu oua, iepurasi, si un egg hunt (despre care va voi povesti in cursul saptamanii), dar vreau sa ma asigur ca stie de ce sarbatorim Pastele- si in ultima vreme el ma intreaba din proprie initiativa cine este „Debezeu”- adica Dumnezeu.

Voi le spuneti copiilor despre semnificatia religioasa a acestei sarbatori?

Articol anterior
Lasă un comentariu

16 comentarii

  1. Vida-Ratiu Camelia

     /  10 Aprilie 2012

    Raluca, imi place atat de mult felul delicat in care ii explici ingerasului tau ceva cu atata „greutate”. Ideea e minunata, si eu caut modalitati cat mai „putin zdruncinatoare” pentru un copil care, de exemplu, inca nu concepe nici macar faptul ca pe lumea asta sunt nu numai oameni buni, dar si oameni rai (categorisirea vine din „taramul” povestilor…stiu ca si voi aveti problema asta…). Imi place mult activitatea voastra!

    Răspunde
    • S le zice „oameni urati ” 🙂
      Eu i-am introdus povestirile biblice odata cu toate celelate povesti, de cand era foarte mic. Acum, sper sa se si prinda ceva bun de el 🙂

      Răspunde
  2. Foarte frumoasa activitatea voastra!
    Da, am avut si noi o activitate asemanatoare duminica si vom mai avea in cursul acestei saptamani. Imi place tare mult colectia voastra!!!

    Recunosc, eu voi „ocoli” iepurasii:))…si ouale (nu vom pune mare accent pe ele) ….am cateva jocuri cu oua de PAsti….pe care le voi folosi ca sa ascund in ele niste simboluri….;)
    Am facut si noi craftul de la voi cu acea cruce, tare mult i-a placut lui D.

    Răspunde
    • Tare vreau sa citesc cum explici tu crucificarea, LEctiile tale biblice sun puternice!

      Răspunde
      • Multumesc pentru cuvintele frumoase…intr-adevar, nu este prea usor sa ii explici unui copilas mic rastignirea….eu i-am spus prima data lui D. pe la 4 ani….pana atunci, doar povestile biblice frumoase si neinspaimantatoare…de fapt nici intre 4-6 ani nu poti spune ca sunt prea mari.

        Răspunde
  3. Acum am vazut cubul!! il avea si sora mea o data….dar nu stiu unde a disparut! E superb!! si se deschide foarte ingenios!!

    Răspunde
  4. zonica

     /  10 Aprilie 2012

    Superba activitate,Raluca,mi-ai dat o groaza de idei foarte instructive!Multumim!

    Răspunde
  5. da, SI la noi Pastele este despre Invierea lui Hristos. In Saptamana Mare mergem la denii, si anul acesta sper sa merg cu Ilinca la slujba de Inviere (din noaptea de Pasti). Am cumparat si niste carticele cu Patimile si Invierea Domnului, foarte frumoase, in care se povestesc evenimentele, si pe care o sa le citim saptamana asta.

    Răspunde
    • DA, Irina, cu cat copiii cred mai mari, cu atat activitatile ce se pot face cu ei sunt mai complexe si mai profunde. Sper ca vei scrie despre cartile cumparate pe blog, sunt sigura ca multe dintre noi suntem interesate.

      Răspunde
  6. Da, și eu cred că trebuie să le spunem copiilor că aceste Sărbători sunt despre Dumnezeu, nu despre Moș Crăciun, puișori, iepurași sau alte invenții. Într-adevăr, de mare folos sunt cărticelele frumos colorate și adaptate pentru vârsta lor, și mă bucur că au început să apară tot mai multe.
    Dar cred că dincolo de aceste activități cu subiecte religioase, care sunt foarte utile de altfel, e mai important să le cultivăm o trăire creștinească. Și asta o putem face doar mergând la Biserică, rugându-ne, făcând milostenie în numele Domnului, trăind așa cum îi place lui Dumnezeu. Cred că pe asta ar trebui să punem accent în primul și în primul rând.
    Doamne ajută!

    Răspunde
    • Incercam, Alina, sa traim ce predicam iar el sa ne vada…fara asta, toate invataturile noastre nu ar mai avea nici un sens…

      Răspunde
  7. Așa este, dacă noi nu împlinim ceea ce îi învățăm, va fi degeaba, mai devreme sau mai târziu se vor dezice de ele. Dumnezeu să ne ajute și să suplinească neputințele noastre!

    Răspunde
  8. maria

     /  27 Aprilie 2013

    foate frumoasa activitate Raluca! Continuuo!

    Răspunde

Lasă un răspuns

