Bilute crescatoare

Am vazut, in ultima perioada, o sumedenie de povesti in care mamicile si copiii experimentau si se jucau cu bilutele decorative si gelatinoase, care cresc odata puse in apa. „O activitate numai buna pentru S.!”, mi-am spus eu.

Ei bine, l-am luat de manuta, am mers la florarie si am cumparat ultimele doua pungute de acolo (care se presupuneau a fi galbene si verzi, iar in cele din urma s-au dovedit a fi mai mult galbene…). Acasa, am luat un vas ramas de la o inghetata mai mare, am turnat apa in el, si l-am lasat pe S. sa le exploreze:

Am monitorizat impreuna procesul cresterii lor, am scos lupa si ne-am uitat la bilutele care, incepand sa creasca, au devenit lucioase si fatetate:

In tot acest timp, il tot imbiam si pe tatal lui S. sa vina sa vada experimentul nostru. Nici gand, era el absorbit de altceva pe net!

Ei bine…de aici incepe aventura! Eu ma plictisesem sa le tot urmaresc. S. nu, in nici un caz! L-am mutat in baie, am pus vasul in chiuveta. La un moment dat, am auzit apa de la chiuveta curgand, si l-am trimis pe tatic sa verifice. Tatal, nestiind ce experimente clocisem eu si S. inainte, a varsat vasul cu bilute in chiuveta (va amintiti ca erau galbene si nu prea se vedeau in apa? Nici el nu le-a vazut!). S. a inceput sa planga- bilele lui! Eu m-am panicat- stiam ca bilele cresc in mediu umed si ca pot infunda chiuveta. Repede- pompa! Pompa de desfundat de la Lidl (noua achizitie), functiona diferit decat cele clasice- in loc sa scoata surplusul afara, l-a impins inauntru. Alte probleme…mici inundatii, Mr. Muscle Instalatorul Gel, recuperam bilele lui S., il instruim pe tatic sa participe alta data cu noi la experimente si…totul e bine cand se termina cu bine!

O parte din bilele recuperate undamaged (care nu ajunsesera pe teava), au ramas in apa pana a doua zi si s-au facut mai mari si mai moi, spre bucuria lui S. Poze cu ele, in schimb, nu mai am. E o activitate senzoriala pe care sigur o voi face in viitor si cu Cati. Bilute au mai ramas destule.

Morala? O biluta mica rastoarna…o seara intreaga!

Morala 2? Daca incepeti un experiment, duceti-l pana la capat!

Articol anterior
Lasă un comentariu

15 comentarii

  1. Raluca, si noi am facut aseara un experiment care a lasat apa pe jos :))))), dar s-a reparat totul…putea sa se lase mult mai rau. Asa e cum spui, tb dus pana la capat (am insistat sa il reluam, sa il refacem, desi a mai durat vreo ora in plus rearanjearea, dar a meritat). Pupici lui S!

    Răspunde
  2. :))))) ce de peripetii!!!… m-ati amuzat teribil…desi experienta in sine nu era amuzanta pentru tine 🙂
    .prima oara, la cele portocalii…nici noi nu ne-am dat seama ca sunt in apa…noi aveam si dinozauri care cresc acolo: de la 1 cm la vreo 10 cm….D. a crezut ca dinozaurii au mancat bilutele :)) si cand am strecurat mana in apa…am avut o mare surpriza :)) erau acolo…mari, umede si foarte moi .

    Răspunde
    • Pai de unde ai avut dinozaurii?

      Răspunde
      • hihihi…ce nu gasesc eu??:))))))
        daca mai zaresc asa ceva si mai sunteti pe aici (prin tara, ma refer), va iau si vi-i pun in plic. D.a fost incantat de bilute, dar de dinozauri si mai mult.
        Rar am vazut dinozauri…la noi era un magazin cu tot felul de chestii pentru copii.

        :))) Ce m-ai mai amuzat, spunand ca tati tot a fost obligat sa caute bilutele prin chiuveta, daca tot nu a vrut sa participe la experiment:)) el ce a spus de toata patania asta? 😀

        Răspunde
        • Multumim de oferta cu dinozauri, Coca!
          Dani a inceput sa ne bodogane de fiecare data cand facem cate un experiment mai indraznet, e foarte reticent, dupa intamplarea cu bilutele. Am facut si experimentul cu densitati diferite (postez imediat si despre el) si a comentat ca ii trebuia lui uleiul 🙂

          Răspunde
  3. ce m-am distrat 🙂 foarte comica pana la urma experienta voastra. as mai aduga eu o morala: toata familia sa participe la realizarea experimentelor :))

    Răspunde
  4. Mami de huni

     /  28 Martie 2012

    un lucru e sigur: voi nu va plictisiti deloc! 🙂

    Răspunde
  5. Ana

     /  28 Martie 2012

    Buna,

    Am o intrebare pentru ca as vrea sa fac si eu experimentul tau cu bilutele cu baietelul meu de 3 ani si jumatate..cum se numesc „bilute gelatioase”?..se gasesc in orice florarie?

    multumesc,

    Ana

    Răspunde
    • Ana, sunt bilute ornamentale care cresc in apa, eu asa am cerut, si le-am luat de la florarie. Acolo am inteles ca se gasesc, si la magazinele cu lucruri ieftine, chinezesti. Acum, la floraria de unde le-am luat eu sigur nu mai sunt, fiindca erau ultimele 🙂 Si au fost si foarte ieftine, cam un leu punguta.

      Răspunde
      • Ana

         /  29 Martie 2012

        multumesc frumos de raspuns. azi inainte sa il iau de la gradi trec pe la florarie, sper sa gasesc. Recent am luat si o lupa si cred ca o sa fie incantat sa le vada cum cresc.

        In plus de asta, vreau sa te felicit pentru tot ce scrii aici, citesc de o perioada blogul tau si aplicam unele joculete, chiar daca nu am lasat comentarii. esti o mamica foarte inventiva si profitam si noi mamicile care nu atatea idei si experienta cu copiii :).

        Ana

        Răspunde
        • Multumesc, ana, dar sa stii ca 80% sau mai mult dintre idei sunt si ele preluate din alte parti si doar puse in practica de noi. spor la joaca in continuare!

          Răspunde

Lasă un răspuns

