Simplify your life

Astazi am avut o zi destul de aglomerata fata de programul meu obisnuit, in care am incercat sa am grija de copii, sa pun rufe la spalat, sa gatesc, sa calc, sa pozez costume populare 🙂 si sa scriu despre ele, sa discut despre detaliile drumului spre Anglia, sa ies cu S. afara (i-am luat azi bicicleta si am trecut prin emotiile mamelor de copii biciclisti si da, am alergat pentru prima oara in muuulta vreme) si sa citesc o carte…

Ce legatura are lista mea cea lunga cu campania vALLuntar?

Ei bine, are- caci cartea pe care tocmai am terminat-o se numese Simplify your life- Cum castigam timp.

Cartea este micuta si conceputa in asa fel incat sa fie usor de citit, cu imagini haioase pe margine si paragrafe foarte bine delimitate. Un lector concentrat ar da-o gata in 2-3 ore.

Am ales-o tocmai pentru ca simteam nevoia de mai multa ordine in viata mea. Nu a fost tocmai ceea ce m-am asteptat, in sensul ca pune foarte mult accent pe relaxare, a-ti vedea de propria liniste si fericire, a lua o pauza si a reflecta, medita pentru a te putea organiza mai bine apoi. Cartea se adreseaza in mod special omului de cariera, omului care merge la birou, are o agenda incarcata, o sumedenie de proiecte de terminat si munca lui pare a fi cuprinsa de haos. Sunt cateva sfaturi foarte bune si practice pentru aceasta categorie de persoane- incepand de la modul in care poti sa iti eficientizezi agenda si pana la reactiona cu rabdare in diverse situatii.

Mie cartea mi s-a parut mai mult „filosofica” decat practica, in sensul ca se pune mai mult accentul pe filosofia din spatele conceptului de simplificare a vietii, si mai putin pe detalii strict practice. Pe mine, ca mamica aglomerata cu alte treburi decat cele „carieresti” m-ar ajuta mai mult un blog de organizare al caminului si a programului meu mai…casnic.  Cu toate acestea, am vazut in ea si un sfat care mi se potriveste- planificarea pe perete- de la inceputul acestei luni mi-am facut si eu un tabel pe perete cu toate lucrurie ce trebuies bifate zilnic, saptamanal, lunar (si pe care le mai ratam inainte- ei bine, e foarte util!).

Campania vALLuntar se incheie astazi- de aceea va rog sa comentati pe acesta suta de metri, pentru ca fiecare comentariu valoreaza 3 minute de voluntariat si acum este ultima sansa sa le sporim.

Articol anterior
Lasă un comentariu

13 comentarii

  1. Eu ma conving in fiecare zi pe blogul meu ca e foarte greu sa gasesti o cale de mijloc – de fapt reteta universala nu exista, unele lucuri se potrivesc cu un stil de viata, altele cu altul.
    Se pare ca aceasta carte nu a fost pentru stilul tau de viata, dar macar a reusit sa iti simplifice viata oferindu-ti cateva momente relaxante, departe de spalat/calcat/gatit :).

    Răspunde
  2. Adela

     /  23 Martie 2012

    Raluca,deci un”chart ” pentru tine.Ieri le-am facut si eu la fete ,sa vedem cum merge.Daca ai si ceva recompensa cred ca o sa ai succes!

    Răspunde
  3. Si eu imi doresc sa -mi planific cat mai bine toate activitatile zilnice…ma uit la sfarsitul zilei: am facut atatea si parca nu se vede nimic :((
    E buna activitatea cu planificarea pe care sa o ai zi de zi in fata ochilor…de multe ori eu mi-o fac mental (inainte de a incepe ziua)…dar uit foarte multe sau nu ma organizez prea bine…sau cei mici au alte planuri cu mine si de multe ori, renunt in favoarea lor.

    Răspunde
    • Si la noi se dau planurile peste cap, Coca- eu am pus pe tabel lucruri esentiale, cum ar fi sa-l spal pe S. pe dinti sau sa-i dau Vigantolul si remediul la Cati- si povestea, si joaca, si activitatile sensory si cele Montessori, totul e pe tabel 🙂

      Răspunde
  4. Ema

     /  23 Martie 2012

    Ce bine ar fi dacă ar exista vreo reţetă prin care să câştigăm timp …

    Răspunde
  5. interesanta partea cu planificarea zilnica, saptamanala, lunara….o voi face si eu, poate devin mai organizata si mai reduc din restante…

    Răspunde
  6. Adina_B

     /  24 Martie 2012

    De ocupata si prinsa ce sunt, abia am reusit sa citesc printre randuri despre cartea recomandata 🙂 cred ca mi-ar place si mie s-o rasfoiesc, mai ales in contextul lucratului de acasa si a crescutului de copii concomitent :)).
    P.S. Asa nu-mi place s-o fugaresc pe fata prin parc, ea pe bicicleta si eu ramana mult in urma :((

    Răspunde

Lasă un răspuns

