Alfabetul pe perete

In living room avem un perete mare si alb, pe care planuim sa punem candva niste rafturi. Pana atunci insa, el ne serveste drept suport de decoratiuni pentru diferite evenimente, cum ar fi ziua lui S.  Obisnuiam sa mai pun pe el si unele materiale educative, cu blue tack/sticky tack– si pentru ca deja peretele e compromis si pe alocuri a sarit varul, pana il reparam am de gand sa lipesc pe el…intr-o veselie.

Asadar, am decupat niste fise cu alfabetul printate mai demult de aici, le-am lipit pe niste cartoane colorate grozave, pe care sotul meu mi le-a cumparat de la Lidl ca sa-mi faca o bucurie :), si am lipit si niste flashcards cu cifrele pana la 12 (dintr-un joc de memorie din dulapul meu cu materiale pentru ora de engleza). Pe toate le-am lipit cu sticky tack de la Coca (multumim inca o data!), pentru ca mai tarziu poate voi vrea sa refolosesc fisele cu alfabetul sau cartoanele.

Acum peretele nostru arata asa:

Am de gand sa schimb un pic ordinea literelor si a cifrelor (eu le-am facut pe planse separate, dar vor fi mai logice pe doua siruri). Ma gandesc ca S. nu va avea decat de castigat cu de pe urma unui astfel de stimul vizual. Vreau sa mai adaug niste planse cu litera si cifra saptamanii (in ideea in care ne vom apuca din nou de recapitulat si invatat literele, hopefully), cu personajul biblic al saptamanii si am adaugat 3 planse cu vremea. S. se duce si se uita pe fereastra si imi arata apoi daca ploua, ninge sau e soare:

Voi va sacrificati peretii in felul acesta?

Articol anterior
Lasă un comentariu

19 comentarii

  1. :)))
    Mai bine zis ce parte a peretelui/ peretilor a ramas nesacrificata? :)))

    Cand ii spun lui D, nu mai e loc de lipit ceva, el spune :”ei, ia uite, merge si aici! ”

    Foarte frumos aranjamentul vostru!!

    Răspunde
  2. Vida-Ratiu Camelia

     /  12 Martie 2012

    Daaaa, si noi „sacrificam” toata casa pentru activitati de genul acesta :))))) Cel mai recent, am suprapus doua corpuri de mobila (genul acela foarte scund, dar care ocupa mult spatiu pe orizontala), doar pentru a face un micut spatiu de joaca pentru Maia (acum, livingul nostru, si asa micut, arata mai mult a spatiu de joaca pentru ea, dar eu sunt peste poate de fericita cu modificarile facute). Eu caut in disperare vopsea ce magnetizeaza, ca sa transform un perete, asa cum ai facut tu, intr-un mare spatiu pe care sa lucram in acest stil. Te tin la curent :), pupici ingerasilor!

    Răspunde
  3. tomitza

     /  12 Martie 2012

    Invatarea necesita „sacrificii”:).Noi am lipit flashcarduri si planse pe dulapul de carti si sifonierul din camera lui A.Ideea e cea a unui contact permanent cu imaginile grafice,astfel familiarizat, le va recunoaste cu usurinta.

    Răspunde
    • Mai exista totusi un risc….al acestor imagini pe care copilasul le vede tot timpul….acela de a le vedea tot timpul si a se obisnui cu ele atat de mult incat nu le mai baga in seama , nici nu-l mai intereseaza….noi am patit-o….dar, cu toate astea, tot ma inversunez sa ii lipesc una , alta pe pereti….in afara de ceea ce-si doreste el sa lipim .
      Ce spuneti despre asta?

      Răspunde
    • Si crezi ca a dat rezultate? Adica, nu au devenit doar un background ignorat? Asta e teama mea…

      Răspunde
  4. Noi pe frigider lipim tot felul de lucruri. Cand era Elena mai mica ii pusesem colorile si corespondentul lor in natura, semaforul, dar vorba Cocai, le cam ignora. Nu spun insa ca nu-i bine sa le expunem poate odata si-odata le va baga in seama. 😀
    P.S. De la librarie ati cumparat sticky tack?

    Răspunde
    • Vali, eu iau de la editura AMEC cu 6 ron bucata, dar te costa si transportul vreo 7 ron :((
      Imi spunea cineva ca ar fi vazut la Carrefour sau Selgros..eu nu am de unde stii, nu avem aceste hypermarket-uri la noi in oras.

      Răspunde
    • eu am pus magneti pe frigider cand Daria invata literele si cifrele; era incantata sa le tot repete, sa ne arate ca stie; apoi au fost de mare folos cand a invatat sa faca adunari si scaderi…in felul acesta invata si Andrei
      e adevarat ca noi am folosit mai multe variante de a invata: scris cu carioca, creioane, creta, jetoane….am pictat peretii cu animalute si am scris prima litera din cuvant (vaca – v etc), plus ca am pictat alfabetul si cifrele….a fost distactiv pentru ca au participat si cei mici 🙂
      la noi usile sunt de sacrificiu; sunt din termopan si pot sa lipesc pe ele ce vreau pentru ca spal dupa aceea cand se satura de ele 🙂
      sticky tack am cumparat anul trecut din Carrefour pentr gradinita 😉

      Răspunde
      • Avem si noi litere si cifre magnetice, o vreme au fost pe frigider si au disparut misterios o parte din ele 🙂 Acum sunt in cutie, le scoatem doar pentru jocuri cu cifre sau litere. Adevarul e ca peretele acesta cu pricina s-a cam deteriorat, si daca tot trebuie plombat si gaurit, macar sa profitam din plin de el.

        Răspunde
  5. Adina_B

     /  12 Martie 2012

    Noi mai punem pe usi sau pe mobila. As avea o sugestie….poate pui mai putine planse o data si le rotesti in timp? Mi se par un pic incarcate vizual asa… Si ar fi fain sa fie la nivelul ochilor copilului, ca sa ii ‘sara’ in ochi..nu-mi dau seama din poze, poate asa sunt deja 🙂 Spor sa aveti!

    Răspunde
    • Adina, e adevarat ca nu sunt la nivelui lui. Singurele pe care le poate atinge sunt cele cu vremea. DAr fiindca sunt cate 4 pe o plansa- d genul A<B<C<D ma gandeam sa dau periodic cate o plansa jos, la nivelul lui, ca sa le poata studia in voie. Spor si voua 🙂 !

      Răspunde
  1. Piticii invata limba engleza – In the Garden « pitici dar voinici
  2. Piticii invata sa scrie in engleza :D « pitici dar voinici

Lasă un răspuns

