Inimioara cerata

Despre craftul acesta am citit de atat de multe ori, incat sursa originala nu o mai tin minte. Imi amintesc doar ca Adela a facut si ea recent o activitate asemanatoare, impulsionandu-ma sa incerc si eu cu S. ceva special de Valentine’s Day.

Tot ceea ce va trebuie este o tava metalica sau de silicon, resturile rupte si uitate ale creioanelor cerate pe care le aveti prin casa si un cuptor, desigur. Noi am folosit cuptorul de la aragaz (gagaz, cum ii zice S 🙂 ).

Asezati creioanele in forma. Initial eu am vrut sa aleg doar nuante de rosu, roz si portocaliu; S. a strecurat printre ele si alte culori, si am observat ca partea cea mai spectaculasa a fost cea colorata. Daca vom repeta experimentul, cu siguranta vom folosi mai multe culori diferite:

I-am explicat lui S. ca lucrurile se topesc la cald si se intaresc la rece (nu stiu de unde a avaut el pana acum ideea opusa), am observat impreuna ca s-au lichefiat culorile, apoi au avut o consistenta moale, iar in final, cand s-au intarit de-a binelea, au iesit foarte usor din forma (acum S. le pastreaza tot impreuna).

El a fost foarte incantat de rezultat, si la fel si bunica paterna, care este la noi in vizita, si care nu credea ca va iesi ceva de pe urma experimentului nostru. Ei bine, sper ca am convins-o!

Daca ar fi sa incerc inca o data, eu nu as pune tava in cuptor, ci as topi ceara pe aragaz in baie de apa fierbinte. Poate dureaza mai mult timp, dar creioanele ceracolor  lasa un miros specific care poate afecta cuptorul, si nu stiu cat de sanatosi sunt vaporii emanati. Asta e metoda pe care v-o recomand, mai mult decat cum am procedat eu.

O zi colorata si vesela ca aceasta inimioara va doresc!

Lasă un comentariu

29 comentarii

  1. Foarte frumos!
    Tavita era din Tefal? Au ramas urme pe ea?
    Tot ne propunem si noi sa incercam…am niste tavite mici din silicon..sper sa nu le stric :))

    Răspunde
    • Da, cred ca e teflonata. Mi se pare ca au ramas ceva urme de culoare, dar sunt sigura ca vor iesi cu detergent sau, in cel mai rau caz, cu o pasta de bicarbonat. Pasta de bicarbonat cu apa scoate petele de ceracolor cel mai usor de pe parchet, suprafete si poate si de pe pereti (nu am incercat acolo). Nu stiu ce sa iti spun…lasa si un miros mai chimic, sa nu iti strici formele. Eu oricum nu faceam mari prejiturele in tavita asta, e destul de mica si am numai una, asa ca o folosim la crafts si la decupare de inimioare din aluat.

      Răspunde
      • Multumesc pentru raspuns!
        In mod normal , nu ar trebui sa se lipeasca nimic pe tavile de silicon, dar nu sti cum reactioneaza ceara….
        Da, si eu am o tavita pe care nu o prea folosesc….am vazut la cineva cu frme de maasinute….cred ca lea-r fi placut tare mult baietilor.
        Oricum si asa este un experiment super ! 🙂

        Răspunde
  2. Da, la cat de incantat a fost S., eu zic ca merita. Si a fost ceva special de Valentine’s, mai ales ca la tati i-am facut tort (primul tort din viata mea…dar despre asta intr-o postare viitoare 🙂 ), asa ca voiam sa fac ceva deosebit si cu S.

    Răspunde
  3. Si mie imi face cu ochiul de multa vreme un experiment de genul asta, dar pana acum n-am avut curaj sa incerc. Felicitari pentru reusita.

    Răspunde
    • Vali, eu te sfatuiesc pe baie de apa, nu in cuptor, desi Adela spune ca am dat prea tare cuptorul. Oricum, sa fie focul mic.

      Răspunde
  4. oau…imi place mult!!!!
    sigur incercam si noi 😉

    Răspunde
  5. Roxana Rusu

     /  15 Februarie 2012

    Ce bine ti-a iesit inimioara. Am incercat si noi ceva asemanator, dar nu am avut tavita atat de mica si am improvizat un pic. Si David a fost incantat de rezultat.

    Răspunde
    • Am vazut, de fapt articolul tau a fost o motivatie in plus sa ma pun pe treaba (si faptul ca am gasit forma, pe care nu mai stiam unde o pusesem 🙂 )

      Răspunde
  6. Mami de huni

     /  15 Februarie 2012

    f tare, incercam si noi. spune-mi cam cat timp ai lasat tavita in cuptor?
    oare merge si la cuptorul cu microunde?

    Răspunde
    • Lumi, nu stiu daca merge in cuptorul cu microunde. Soacra mea a fost cam sceptica, ei nu i-a placut deloc mirosul, si m-a intrebat daca nu afecteaza cuptorul. Sotul meu a spus ca nu, dar daca ar fi sa incerc inca o data as face-o pe baie de apa fiebinte, pentru mai multa siguranta.

      Răspunde
  7. Adela

     /  15 Februarie 2012

    Tava se spala foarte usor cu apa calda si sapun!
    Felicitari Raluca!Asa-i ca a meritat?

    Răspunde
    • Mersi, Adela, de pont, asa ma gandeam si eu. N-am reusit inca s-o spal, pentru ca o ia S. si isi pune inimioara in ea toata ziua. Faza proasta e ca, fiind rosie pe o parte (inimioara), el o tot duce pe la gura si zice ca se da cu ruj. Hmmmm…ma intreb de unde a invatat asta 🙂

      Răspunde
  8. Foarte draguta idee! Sigur incercam si noi! Thanks!

    Răspunde
    • DA, Ramona, si tine cont de sfaturile pe care le-am adaugat azi- toata ziua m-am gandit sa nu va stricati cumva cuptoarele cu ideea mea 🙂

      Răspunde
  9. Foarte frumoasă ideea! Eu am încercat cu soțul să facem lumânări decorative ceva de genul metodei ăsteia! Foarte frumos a ieșit! Felicitări! Ești foarte creativă!

    Răspunde
    • Data viitoare incercam si noi lumanari, Nico!

      Răspunde
      • Da, deci noi am văzut ideea undeva (nu mai știu unde), topeam ceara din lumânări sau alte lucruri de ceară care nu ne mai trebuiau, puneam un fitil legat cu pietricele la capătul de jos, și puneam fitilul într-un borcan (care trebuie spart când scoți lumânarea). Turnam ceara în borcan ținând fitilul în mijloc, și aștepți 5 minute până se mai întărește ceara, apoi lași fitilul liber. Lași până se întărește bine ceara, apoi spargi borcanul! Erau chiar drăguțe, și cât conta că erau făcute de noi 🙂

        Răspunde
  10. ce frumoasa a iesit!!!
    eu cred ca am aruncat creioanele cerate…dar meritas a cumpar altele :))

    Răspunde
    • Si sa respecti sfatul Adelei, te rog- ca sa nu ai probleme cu cuptorul: incalzesti si opresti cuptorul, sa nu ai probleme cu el dupa- e un experiment fain, acum trebuie sa il incerc si pe al tau cu gheata 🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

