Activitate Montessori: lustruirea

Lustruirea
Scop: sa dezvolte activitatea de a urmari un scop secvetial si puterea de observare.
Lucruri de lustruit: pantofi, metale, vesela, geamuri, oglinzi- observati ca activitatile Montessori sunt foarte practice si cu aplicabilitate imediata la viata zilnica. Acum, nu stiu daca o sa va puneti copii mici sa lustruiasca pantofi, dar ar fi interesant sa isi lustruiasca jucariile, de pilda (S. a trecut o buna bucata de vreme, in jurul verstei de 2 ani, printr-o faza prelungita in care voia sa stearga tot- daca varsa apa, fugea dupa prosop 🙂 ).

Tot preumblandu-ma pe bloguri Montessori-ene, mi-am adus aminte de astfel de aceste activitati pe care nu le-am exploatat prea mult. Intr-o dimineata i-am plegatit lui S. doua tavi. Una cu doua oglinjoare de sters:

Pe aceasta a facut-o sub supraveghere, si nu a durat mult. Spalarea si lustruirea unei jucarii a avut, insa, mai mult succes. Am pus pe o tava o jucarie din plastic, o periuta de dinti noua (dar imposibil de folosit, e prea dura pentru gingii), un pic de apa si de sapun, si un prosopel cu care sa stearga. Aici S. a lucrat mai temeinic si mai cu spor:

Merita incercat, atat pentru invatarea unei abilitati, cat si pentru a tine copilul ocupat 10-15 minute. Spor la…lustruit!

Articol anterior
Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. buna. interesanta activitatea. si daria a avut la un moment dat pasiunea asta cu stersul. si cand i-am achizitionat prima ei oglinda (una de jucarie, cam A4 ca marime) tot sufla in ea, si pe urma se apuca sa stearga. sau chiar scuipa pe ea, ca sa stearga. alta data imi cerea servetel umed ca sa stearga masuta ei de lemn (pe care o scria cu creioanele doar de dragul de a primi acel servetel ca sa stearga urmele 😉 ) . sunt mortali cand ii vezi ca vor sa te imite in privinta curateniei mai ales. asa ca in curand o voi lasa pe ea sa faca curat in casa ;), caci vrea si aspiratorul, si peria cu care mai dau pe covor cateodata. cand face baita, neaparat face baita si la jucariile care le are acolo, cu perie si buretel.

    Răspunde
    • Chiar in acest moment S. freaca de zor cada cu o perie, dupa ce a golit un gel de dus intreg in ea. Daca tot a stricat gelul de dus (de portocale, imi placea foarte mul 😦 ), macar sa stau si eu 3 secunde linistita, nu? Si e o adevarata activitate Montessori 🙂

      Răspunde
  2. valentina

     /  1 Februarie 2012

    Sunt patita si eu cu stersul. Elena cand ma vede pe mine ca sterg praful vrea si ea si de obicei ii dau o carpa sa stearga in urma mea. Insa zilele trecute mi-a sters geamurile de la vitrina din sufragerie cu un servetel umed si va imaginati ce urme frumoase mi-a lasat.

    Răspunde
    • O, da, cunoastem, trebuie sa ascund spray-urile de toate felurile si servetelele umede. SPor la sters vitrina, deci 🙂

      Răspunde
  3. super interesanta!! o sa-i dau si eu lui R de lustruit 🙂

    Răspunde
  4. Si nazdravanii mei ne sterg geamurile de la usa: D. da cu spray (sigur il tin pe Alex departe, eu iau surplusul si A. si D. sterg si sterg….:)…sunt tare comici.

    Răspunde

Lasă un răspuns

