Interviu: Ramona si Clara (2)

Camera Montessori

In aceeasi ordine de idei, eu sunt pasionata de educatia Montessori (http://thelittlelist.wordpress.com/m-o-n-t-e-s-s-o-r-i/, http://mymontessorimoments.com/, etc) si am incercat sa-i organizez camera in acest fel. Are o biblioteca cu carti, de fapt doua, chiar ma gandeam unde o sa le mai punem, pentru ca sunt déjà foarte multe, are o harta a lumii pentru copii pe un perete si, desi imi place ideea de spatiu neincarcat, i-am mai cumparat pentru ziua ei o harta a Europei pentru copii (editura Art / pe prima am luat-o de la Targul de carte din toamna, pe a doua de la libraria Bastilia din Piata Romana). Clara e foarte-foarte atrasa de harta, este foarte frumos realizata, colorata, cu multe animale, in functie de zona, cu monumente, cu oameni care fac diverse lucruri, pescuiesc,  inoata, etc. Este o harta foarte interesanta si chiar ma bucur  ca i-am luat-o.

Are acea tabla de la Ikea, masuta tot de acolo cu scaunelul din lemn, unde poate desena sau picta, unde stampileaza (stampile de la Lidl) sau unde o asaza pe Bonnie, papusa ei preferata.  Avem, de fapt, trei scaunele, pentru fiecare dintre noi si pentru viitorii oaspeti, copii.

La fereastra i-am asezat un scaun in trepte, pentru a se putea urca si pentru a putea observa imprejurimile (stam la parter). Ii place sa faca acest lucru. Mai are un tobogan, un calut de lemn, doi saci cu jucarii, si caruciorul cu papusa, bineinteles.

Programul zilnic

Dimineata, dupa ce se trezeste, cand mergem la toaleta (nu mai face la olita) ii citesc ceva in engleza, de fapt repeta cuvintele pe care i le spune sotul meu si se uita la pozele respective), mancam, ne jucam sau citim, desenam … dupa care iesim afara si stam, in functie de vreme, o ora  sau doua.  Clara este foarte energica si iesim aproape in fiecare zi, are nevoie de miscare ca de aer!!! Luam masa de pranz, Clara doarme, dupa care iar joaca in casa, citit, desenat, colorat, dans, cantece sau diverse activitati cum ar fi multe dintre cele prezentate de Raluca pe blogul ei, cu mentiunea ca fetita mea nu prea are foarte multa rabdare, deocamdata, sper  eu, si iar iesim pe-afara. Seara citim iar, sarim in pat, cantam, dansam, si povestea de seara, pe care incercam sa nu o ratam. Clara a invatat déjà foarte multe poezii, mai scurte sau mai lungi , de genul « Somnoroase pasarele », spune doar ultimele cuvinte, dar sunt sigura ca le stie pe toate, desi deocamdata nu poate pronunta si lega toate cuvintele (nu are inca doi ani).  Stie gama, ii place de cand am fost la Opera si a auzit-o in spectacol, stie cantecul gamei in romana (l-am invatat dintr-o carte luata de  la editura Anteea –Cantecele copilariei / au carti foarte dragute, unde puteti gasi adunate poeziile si cantecele copilariei noastre).

In ultimul timp asculta povesti, preferata ei fiind “Alba ca Zapada si cei sapte pitici”, desi pana acum nu-i placeau decat citite.

Ne pregatim de gradi 🙂

Ce sa mai spun ? Suntem in cautarea unei gradinite care sa ne placa, mie nu-mi plac gradinitele foarte colorate, cu covoare si pereti colorati care sa-ti distraga atentia, prefer ca pata de culoare sa  o dea materialele de lucru, cartile, hartile, etc- prefer o gradinita de tip Montessori,  dar, din motive de departare fata de casa, va merge acolo de la toamna. Totodata, vreau ca in gradinita respectiva (cea la care va merge pana la toamna) sa invete o limba straina de preferinta cu un profesor nativ, si sunt cateva de genul acesta in Bucuresti.  In curand ma intorc la serviciu, asa ca trebuie sa incepem o noua etapa din viata noastra. Urati-ne succes !!!

P.S.  II multumesc Ralucai pentru toate materialele pe care ni le pune la dispozitie, blogul ei fiindu-mi printre primele  surse de inspiratie in ceea ce priveste homeschooling-ul.

P.P.S Eu ii multumesc Ramonei pentru ca ne-a lasat sa aruncam o privire in lumea ei si a fetitei ei, eu una am avut multe de invatat!

Articol următor
Lasă un comentariu

12 comentarii

  1. Felicitari!!Sunteti amnadoua comori pentru copiii si eforturile voastre sunt o adevarata inspiratie! Mi-e drag sa vad mamici atat de preocupate de educatia copiilor lor!

    Răspunde
  2. Multumesc!

    Ramona

    Răspunde
  3. Ramona, am cautat si eu harta la ed. Art- crezi ca o pot gasi? Nu am vazut-o pe site-ul lor.

    Răspunde
  4. Scuze, Raluca, acum am vazut mesajul tau. Eu am luat harta de la Targul de carte, in noiembrie, dupa care am luat si harta Europei pentru copii de la libraria Bastilia din Piata Romana, Bucuresti.
    Am cautat-o si eu pe site-ul celor de la Art, le-am telefonat si mi-au recomandat libraria respectiva.
    Am vazut ca Valentina ti-a dat link-ul de mai sus, asa ca poate comanzi de-acolo. Pe mine m-a costat 35 lei la Targ si 39,5 la librarie.

    R.

    Răspunde
    • Foarte de folos recomandarea ta- sigur i-o iau si eu lui S., si cred ca multe mamici au fost bucuroase sa vada harta voastra 🙂 E o buna investitie!

      Răspunde
  5. o sa comand si eu harta, as fi vrut-o si pe cea a Romaniei, dar poate o gasesc vreodata. o sa o iau sa fac si cadou, interesant!

    Răspunde
  6. valentina

     /  3 Februarie 2012

    Nu mai au harta pe site-ul pe care vi l-am dat. Am comnadta eu si m-au anuntat ca nu mai e disponibila. Pacat. Poate o gasim in alta parte.

    Răspunde
    • CE pacat…Daca afli de alta sursa, sau ceva asemanator, te rog sa ne anunti si pe noi, Vali. Multumim ca ne-ai dat de stire!

      Răspunde
  1. Un joc pe saptamana – 7 | Claudette

Lasă un răspuns

