O lectie despre Romania

Pentru ca astazi este 24 ianuarie si vrem sa marcam cumva momentul, la provocarea Antoanetei am decis sa ii pun laolalta lui S. o lectie despre Romania.

Este mai degraba o lectie de geografie decat de istorie- vom vorbi despre globul pamantesc, ii voi arata unde este tara noastra pe harta Europei:

Vom incerca sa identificam Romania si pe o jucarie foarte interesanta (ar fi fost si interactiva daca nu i s-ar fi consumat bateriile, dar aceasta problema o va rezolva tati diseara). S. a primit-o cand s-a nascut de la prietenii nostri Sue si Chris Hortin, multumim inca o data! 

Ii voi povesti cateva lucruri despre Romania dintr-o carte (care depaseste insa mult nivelul lui de intelegere, asa ca ne vom concentra mai mult pe steagul tricolor, pe care il vom reconstitui din cuburi):

Alte idei pe care as vrea sa le fac cu S. pe aceasta tema geografica:

  • sa ii explic diferenta dintre sat si oras (eventual sa construim din cuburi de lemn un satuc si un orasel, pentru a fi mai sugestivi);
  • ii voi pune pe laptop cateva cantecele populare cantate de copii;
  • sa desenam/ printam conturul hartii Romaniei, pe care apoi sa il coloram diferit, in functie de cele principatele care s-au unit  pe 24 ianuarie.

Cu lectioara  noastra de inscriem la concursul organizat de Pitici dar voinici. Voi ce idei aveti pentru a marca acest moment?

Articol anterior
Lasă un comentariu

16 comentarii

  1. E frumos ca ai gasit atat de multe idei pentru a sarbatorii Unirea! Multumesc pentru inspiratia pe care mi-ai oferit-o cu ocazia concursului Antoanetei! …de fapt asa te-am si descoperit! Voi reveni; am gasit idei minunate in paginile blogului tau! Felicitari pentru toate si succes in concurs!

    Răspunde
    • Multumesc, Maria, si eu mai dau cate o tura pe la voi- sunteti foarte crafty! Felicitari si succes si voua- noi stim jucariile de la Bebelogic, super faine!

      Răspunde
  2. spor la ….. distractie 🙂

    Răspunde
    • Multumim, am vazut ca nici voi nu v-ati lasat mai prejos!

      Răspunde
      • da, a fost foarte distractiv
        cel mai mult imi place ca si acum isi aduc aminte,culmea e ca si Andrei (3 ani) isi aduce aminte cate ceva din lectie si ma intreaba: „mami,noi stam in Muntenia? unde e Dunarea?” Daria (5 ani) fiind mai mare are alte preocupari: „de ce nu s-au unit toate o data, de ce nu e si cealalalta Moldova cu noi……”
        e bine sa aibe intrebari,asta arata ca gandesc si ii framanta cate ceva,imi da ocazia sa-i invat lucruri noi si sa exploram impreuna

        Răspunde
        • Intotdeauna am spus ca baietelul si fetita ta sunt foarte avansati pentru varsta lor, se vede ca ai investit mult in el. Dar Andrei este grozav, cred ca il ajuta foarte mult si faptul ca se poate exprima bine. Daca S. nu e verbal, uneori am tendinta sa il subestimez. Insa in nici un caz nu face operatii matematice ca Andrei, noi abia invatam sa numaram 🙂

          Răspunde
      • sa stii ca la inceput si eu l-am subestimat fara sa vreau pe Andrei, eram preocupata cu Daria, pe el il vedeam ca pe bebe (mai ales ca se alinta mult 🙂 )….dar mi-am dat seama rapid ca nu e bine! el invata repede multe lucruri si pentru ca are o sora mai mare pe care o iubeste mult si o priveste ca pe cea mai tare! nici pe mine nu ma asculta cum o asculta pe ea 😀
        ei bine, ca in orice situatie asemanatoare, se intampla urmatorul lucru: la primul copil ai tendinta sa te iei dupa tipare, sa incerci sa nu depasesti lucrurile dedicate varstei lui, al doilea, in schimb, are acces la lucrurile primului inainte de aimplini varsta indicata si astfel se dezvolta pe anumite paliere foarte rapid 😉
        Daria nu vorbea bine cand s-a nascut Andrei,abia intelegeam ce spunea (vorbea mult,dar pe limba ei, pocea cuvintele…); dupa ce s-a nascut fratiorul ei, a incercat sa-i „citeasca” o poveste si s-a infuriat cand a vazut ca Andrei se tot uita la mine sa-i „traduc” ce spunea ea; s-a incapatanat sa pronunte corect cuvintele, am scos si eu diverse exercitii de logopedie de pe site-ul logopedics si am ajutat-o….in cateva luni deja pronunta bine aproape toate sunetele care ii dadusera bataie de cap
        in schimb, Andrei a pronunta bine cuvintele de la inceput,fara nici o problema 🙂
        fiecare copil are propriul ritm de dezvoltare si de a acumula informatii: Daria la varsta lui Andrei era innebunita dupa carti,Andrei se uita pe o carte doar daca il atrage, daca e vorba despre trenuri si masini sau e ceva care chiar i se pare interesant 😉
        scuze pentru postul acesta lung, ma cam ia valul cand vorbesc despre copii :)))

        Răspunde
        • Cred ca pe toate ne ia valul cand vorbim de copiii 🙂 Andrei e norocos cu asa o surioara mai mare. Daca si S. ar fi avut un copil mai mare prim preajma, sunt sigura ca ar fi evoluat mai bine,. Din pacate, iarna asta contactul lui cu alti copii (in afara de Cati) a fost foarte limitat. Saracutul S., a fost cam privat de socializare iarna asta, sper sa remediem la primavara.

          Răspunde
      • asa e cand esti cel mai mare; iarna era cea mai grea pentru Daria inainte de a-l avea pe Andrei si chiar si dupa aceea , pana a crescut si el si a devenit partener de joaca
        dar am vazut ca faci multe jocuri interesante cu S. care imi plac si mie :)),banuiesc ca nu se plictiseste asa usor 😉
        e greu intr-adevar fara multi copii in jur,dar acuma vine primavarfa si va socializa mai mult 🙂

        Răspunde
        • Da, acum in preajma zilei sale de nastere s-au anuntat mai multi copii, sper sa nu se fi salbaticit cu totul si sa se joace frumos cu ei. abia astept sa vad cum se va intregra la gradi…am emotii…

          Răspunde
      • si eu am emotii 🙂
        Andrei incepe gradi’ in toamna si e destul de legat de mine…am inceput sa-i fac pregatirea „psihica”: ce bine e la gradi’, i-am explicat cum se va desfasura programul zilnic (trezit,spalat,schimbat,plecat,schimbat,pa-pa mami, joaca cu ceilalti copii,masa cu ei,proiecte, masa de pranz ….si vine mami 😀 )asa cum am procedat si cu sora lui mai mare….pana la toamna se va acomoda cu ideea de gradi’ si sper sa se acomodeze cat de cat repede….dar el nu e asa independent ca Daria asa ca sigur voi avea emotii mai mari 😀

        Răspunde
  3. Foarte frumoase idei, o sa incerc si eu ceva cu C. Peste un an sau doi va intelege mai bine semnificatia acestei zile, deocamdata ne putem juca.

    Oricum, eu sunt pasionata de modalitatile de a-i prezenta copilului atat tara in care traieste, cat si lumea in general, si chiar i-am cumparat un Atlas al Copiilor de la Corint Junior,care este foarte bine ilustrat si alcatuit, harta lumii pt copii de la editura Art, un joc de potrivire a familiilor din diverse colturi ale lumii de la Janod, un puzzle de podea cu copiii lumii de la Melissa and Doug, pe care l-am gasit pe ookee.ro si, daca imi mai amintesc, va mai spun:).
    Mi-ar placea sa gasesc si la tine sau la cititoarele tale idei in acest sens.
    Sunt bloguri unde am gasit idei interesante despre acest subiect, o sa la caut si le postez la tine pe blog.

    P.S. Ce marca este jucaria voastra?

    R.

    Răspunde
  4. Multumesc!

    Răspunde

Lasă un răspuns

