Din scoarta-n scoarta…

Sunt bloguri pe care le descopar si incep sa le urmaresc. Unele imi starnesc atat de mult interesul, incat vreau sa le citesc de la inceputurile lor, sa le aflu continuarea, sa fie serialul meu de fiecare seara, folietonul pe care nu mai apuc sa-l citesc pe hartie, inspiratie pentru o noua zi.

Cum este un blog de citit din scoarta-n scoarta? Sau macar unul care sa ma-ndemne sa revin?

De gustibus et de coloribus non disputant…

Asadar, nu vreau sa va dau repere generale, ci subiective- ce ma face pe mine sa ma intorc la un blog, sa vreau sa il citesc pe termen lung. In general eu citesc bloguri mamicesti- aceasta e nisa in care contribui, si care ma inspira. Exemplele pe care le voi da, cu putine exceptii, se incadreaza in aceasta sfera. Sunt cele care imi plac mie. Cu siguranta exista si altele la fel de faine, peste care eu nu am dat inca (astept recomandari). Din trasaturile si categoriile pe care le apreciez, amintesc urmatoarele:

1. Consecventa– daca imi place un blog, ma intorc sa citesc din el, in mod regulat. De aceea, imi place ca scriitorul blogului sa posteze cat de cat regulat (si asta nu inseamna 5 postari pe zi, nici macar una pe zi, poate fi chiar una pe saptamana, dar stiu ca voi gasi in curand ceva nou si interesant).

2. Politetea- daca autorul blogului pare a le sti pe toate, are un ton arogant si superior,  e dispus sa vada doar o fateta a problemelor pe care le abordeaza, raspunde rautacios comentariilor care nu ii tin isonul, decid sa inchid coperta acelui blog. Chiar daca, la un moment dat, gaseam interesante unele dintre postari.

3. Documentarea– imi plac articolele bine documentate, argumentate si utile. Cand cineva „isi face temele” cum se cuvine, denota respect fata de cititor. De aceea admir Jocuri destepte, un blog cu activitati pentru copii mici (sub 30 de luni, deocamdata).

4. Creativitatea– am o slabiciune pentru blogurile despre handmade– fie ca e vorba de tricotaje, tablouri, quilling sau origami sau patchwork. Chech this out! De asemenea, mi se par extraordinare persoanele care fac cosmetice bio. 

5. Umorul– o, da! Sunt bloguri pe care le citesc pentru ca vreau sa ma binedispun, care si daca vorbesc despre morcovi o fac cu atata simt al umorului incat ma intorc sa mai iau o pilula de buna dispozitie. Ozzy este unul dintre acestea.

6. Informatia– imi plac blogurile doldora de informatii utile, recomandari, sugestii, recenzii de carti, cosmetice si altele- un exemplu: Idei pentru mamici si copii.

7. Blogurile pentru suflet– le vizitez mereu pentru o noua doza de curaj, pentru ca ma indeamna spre o mai mare bunatate sau disciplina spirituala. Imi place A Perfect Lily– pevestea unei mame careia al 10-lea copil i s-a nascut cu Sindrom Down. De atunci, militeaza cu pasiune pentru adoptia copiilor cu T21 abandonati. Imi place Dulce casa pentru ca ne indeamna sa infrumusetam atat infatisarea cat si spiritul caminelor noastre.

8. Blogurile practice– fie ca e vorba de bloguri culinare, fie ca este vorba despre cele cu activitati pentru copii, acolo unde gasesc sfaturi pertinente si usor de aplicat, revin. Am doua prietene care au inceput sa scrie in propriile bloguri in ultima parte a anului- Flori de mandarin este cu retete usoare si apetisante, Ursuleti Nazdravani are activitati care i se potrivesc foarte bine si lui S.

9. Blogurile cumpatate– am inceput sa citesc bloguri (acum 3 ani si ceva) cautand informatii despre frugalitate, economisire, viata cumpatata. E drept ca atunci aveam un scop mare pentru care economiseam, insa m-au ajutat foarte mult acele bloguri. Le citeam in engleza, cum ar fi The Simple Dollar, insa de cateva luni am descoperit si unul in romaneste, Economisim. info.

10. Blogurile despre blogging– cand am observat ca imi place mult sa scriu si sa construiesc acest blog, am inceput si sa citesc despre cum as putea-o face mai bine. Sunt multe bloguri care au in categoriile lor sectiunea aceasta, favoritul meu este Momcomm care, pe langa sfaturi tehnice si cu privire la continut, face si critica constructiva unor bloguri (in special din nisa de parinti si copii)- am invatat multe de la el.

Voi ce favorite aveti?

Articol următor
Lasă un comentariu

16 comentarii

  1. Multumim frumos pentru recomandare, este o maaare incurajare pentru mine si pentru tot ajutorul tau (nu cred ca aveam un blog daca nu m-ai fi incurajat si nu mi-ai fi oferit si „sustinerea tehnica”…..sunt inca la inceput si….mai am de lucru….mai ales la editare :)…stiu asta…..dar invat si vreau sa fac lucrurile cat mai bine, pentru a avea, a demonstra, cum ai spus tu, respect pentru cei ce ne viziteaza blogul.

    Imi place foart mult blogul tau, sti asta :)…astept cu nerabdare postarile tale. Multumim din suflet pentru toata experienta ta impartasita cu multa grija, atentie si drag fata de noi, cititorii tai. Vreau sa iti spun ca te admir pentru ca ai avut curajul ca sa fi sincera si transparenta, scri foarte frumos…ai o experienta minunata si am fi putut spune: „cred ca niciodata nu as putea sa lucrez asa cu ai mei copii, nu sunt o mama prea buna sau prea inventiva”…asa ca voi aminti postarile „Rezolutiile mele” sau chiar si cea cu „ceaiul din cort” :))…ai avut un mare curaj sa iti scrii dorintele tale pe blog…eu inca nu „mi-am gasit ” curajul…..dar poate, pana nu trece luna, nu e inca timpul pierdut….
    Dumnezeu sa te binecuvanteze!

    Răspunde
    • Cel mai mult ma bucura, Coca, faptul ca te simti multumita si implinita cu noul tau hobby! Cat despre curajul meu, adevarul e ca marturisind slabiciunile acestea si voua, am fost muuuult mai motivata sa ma apuc de remediarea lor 🙂 Deci tot eu sunt cea castigata 🙂

      Răspunde
  2. Buna, Raluca!

    Si eu te-am descoperit intamplator acum un an si ceva, cautand informatii despre Montessori, intre timp devenind pasionata de acest subiect cat si de homeschooling, in general. .

    Blogul tau este printre preferatele mele, de fapt este primul pe care il citesc zilnic si, intr-adevar, inca din primele zile recunosc ca am luat arhiva de la inceput si chiar mi-am facut un folder special cu tot felul de informatii culese de la tine, respectiv materiale pe care sa le cumpar pentru jocurile cu fetita mea sau idei legate de orele de engleza.

    Asa ca, inca o data iti multumesc!

    P.S. Ceea ce scrii aici are cate putin din fiecare punct prezentat de tine mai sus si merita citit „din scoarta in scoarta” :).

    Răspunde
  3. Mulțumesc Raluca! Știi ce mult apreciez ceea ce faci prin blogul tău! Îți mulțumesc pentru recomandare! Ești așa dulce 🙂 Mulțumesc mult!

    Răspunde
    • Nico, e pe meritate recomandarea, cum spunea si Mirela de la copilul.ro- blogul tau evolueaza foarte frumos (si ma bucur ca am o prietena asa de priceputa in bucatarie 🙂 )- am o multime de invatat de la tine!

      Răspunde
  4. mi-a placut postul tau si acum sunt in faza de explorare al blogului tau… so far so good… like to discover

    Răspunde
    • Multumesc pentru apreciere! Am vazut un baietel dragut pe pagina dvs. de About, poate ii sunt de folos activitatile educative 🙂

      Răspunde
  5. multumesc pentru aprecieri!si eu iti urmarsc blogul cu mare drag, si cu placere!

    Răspunde
  6. Xelomon

     /  25 Ianuarie 2012

    Buna! iti pot sugera blogul acesta, cu idei de activitati, carti si altele pentru copii si nu numai 🙂
    http://10littlelucky.blogspot.com/

    Răspunde
    • Stiu blogul, este foarte creativ, cu sugestii si recomandari faine, cu poze foarte reusite si multe idei potrivite pentru copii mici.

      Răspunde
  7. Multumesc mult pentru cuvintele frumoase pe care nu sunt convinsa ca le merit. Le-am descoperit atit de tirziu, caci am trecut printr-o perioada cind n-am mai verificat deloc linkuri si trafic.
    Toate cele bune,
    Joe

    Răspunde
  8. Buna Raluca,
    Imi place mult blogul tau si il urmaresc pentru ca atunci cand baietelul meu va mai creste voi avea nevoie de sfaturile pe care le gasesc aici.
    Pana atunci as avea o mare rugaminte la tine. Mi-ar placea sa imi spui parerea ta despre blogul meu.
    http://lecturidemamica.wordpress.com/
    Nu scriu de mult timp si as vrea sa incerc sa fac mai bine ceea ce am inceput:)
    Ma poti ajuta cu o parere?

    Răspunde
    • Claudia, sa stii ca am intrat pe blogul tau si inainte, de vreo doua ori, cititnd articolele despre educatia Montessori. Blogul tau e foarte informativ, esti pe o nisa culinaro-sanatate, ca sa spun asa, la care eu ma pricep prea putin ca sa imi dau cu parerea. Tot ceea ce pot spune e ca se vede munca implicata in blog, articolele sunt de calitate, faci ceea ce trebuie facut in redactarea lor ca articole lungi (subtitluri, chestii punctate), asta le face mai usor de citit. Ceea ce cred eu ca ar fi bine sa adaugi (dar e doar parerea mea subiectiva, poate tu doresti sa iti construesti asa blogul, si atunci nu lua in seama sfatul asta) este o nota mai personala, sa cunoasca lumea persoana din spatele blogului. De asemenea, cred ca te-ar ajuta pe tine, sa muti in partea de sus a barei laterale casuta de Facebook, sa fie primul lucru vizibil, apoi abonarea prin e-mail si apoi butonul de cautare. Astea sunt lucruri care se invata pe parcurs, eu de pe FB am cel mai mult trafic, si in general, prefer sa ma abonez pe Fb la un blog interesant, imi e mai usor asa. Sper sa iti fie de folos sfaturile astea, si inca o data felicitari pentru blogul foarte util si foarte informativ!

      Răspunde

Lasă un răspuns

