Tea party in cort

Poate ca v-ati facut impresia ca sunt o mamica desavarsita…uffff, nu-i asa. Am facut si fac in continuare multe greseli cu S., de care sunt mai mult decat constienta.

Una dintre ele este legata de alimentatie: cand era mic, dupa inceputurile diversificarii care au mers cat de cat ok, dupa un an a inceput sa refuze mancarea. Mi-a fost foarte greu sa vad ca baietelul meu, pe care in perioada alaptarii il porecleam „baracuda”, acum mi se parea ca devine anorexic. Asa ca, dupa ce povestile, cantecelele, jucariile nu au mai avut nici un efect in fata lui (si nici infometarea nu a mers), am recurs la desene animate (scurte, pe youtube- de genul Pingu, Peppa Pig, Pocoyo sau cantecele educative). A inceput baietelul nostru sa manance ca prin minune. Apoi a urmat sarcina, nu mai aveam energie sa alerg dupa el prin casa cu lingurita, si asa a ramas…

Una dintre hotararile de anul acesta este sa-l dezvat de desene animate la mancare. Il iau cu binisorul, si folosim mai multe metode: mancam impreuna la masa, ne mai si jucam (ia bucatica de paine cu unt de pe macaraua construita din cuburi, etc.) sau gasim moduri creative de a manca, cum ar fi un tea party in cort.

Pentru voi nu trebuie sa fie o incercare disperata de a-l face pe copil sa manace fara desene animate (cum e cazul nostru), ci un mod inedit de a lua o gustare.

Am luat un ceainic, cesti, o cutie mai mare, acoperita, pe post de masa, iar in loc de ceai S. a servit lapte cu cereale :). A fost distractiv, un timp de legatura intre noi doi, si mi-am  indeplinit si eu scopul pentru masa respectiva.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. e distractiv si asa 🙂
    si ai mei incepusera sa manance doar cu desene alaturi, dar am schimbat rapid cand am vazut ca nu mai mancau,ci se uitau la tv
    vara, mananca afara in curte,in parculetul lor
    iarna, stau la masuta lor (cred ca ai vazut-o la mine printre postari : este galbena cu bancute rosii) si au invatat sa-si aseze singuri fata de masa, servetele, lingurite/furculite si paharele
    pofta buna si distractie placuta 🙂

    Răspunde
  2. luminitamalanca

     /  13 Ianuarie 2012

    interesant.

    Răspunde
  3. Flori Radu

     /  13 Ianuarie 2012

    SI Edi a avut o perioadacand nu voia sa manance decat la desene. De cand a inceput gradinita s-au schimbat radical lucrurile….din proprie initiativa, intr-o seara si-a luat farfuria si ni s-a alaturat la masa.

    Răspunde
    • O, multumesc de incurajare, sper sa se schimbe si S. cand incepe gradinita. Chiar trebuie sa ne pregatim de inscriere…

      Răspunde
  4. Gradinita Alphabet

     /  13 Ianuarie 2012

    Imi place Tea Party-ul.Ale mele s-ar juca toata ziua.
    Mi-a placut saptamana trecuta la biblioteca activitatea lor.I-au lasat si ei pe copii sa foloseasca ibricul pentru ceai si copiii au fost foarte incantati sa ii imite pe adulti.

    Răspunde
    • Da, S. a mai avut petreceri din astea cu ceai, mai ales cu bunica paterna (mie imi plac foarte mult ceainicele si am o adevarata colectie, i-am dat si lui atunci ceva mai mic, s-a distrat de minune 🙂 )

      Răspunde
  5. Dragut, mi-ar placea un cort pentru fetita mea,dar unde sa-l mai punem?

    Avem o canapea extensibila pe care doarme ea, o mini-biblioteca, o comoda cu sertare si cu carti deasupra, tabla de scris, masuta de scris, scaunele, un tobogan, caruciorul cu Bonnie :), papusa … dar daca am avea o camera mai mare, sigur ar fi si un cort pe undeva … :)!!!

    Apropo de activitati practice, nu mai stiu daca am pus la dispozitia ta si a cititoarelor tale link-ul acesta, de unde se pot descarca doua carti cu activitati Montessori:

    http://livingmontessorinow.com/2011/12/08/free-ebook-mom-bloggers-talk-montessori-favorite-ideas-and-activities/

    Have fun!

    R.

    Răspunde
    • Nici noi nu tinem premanent cortul, oricum se plictiseste de el- dar il scoatem o data la cateva luni, ca sa nu-si piarda farmecul. Aveti o groaza de jucarii faine,bravo!
      Multumim si pentru linkuri!

      Răspunde
  6. Am mai descoperit ceva foarte interesant, asa ca am zis sa va impartasesc si voua :):

    http://www.childandme.com/european-bingo-free-board-game/

    R.

    Răspunde
  7. Am aplicat si noi ideea! Baietelul nostru nu vrea sa manace fructe, dar aseara am vazut ca marul e mai gustos daca il mananci in cort! Multumim de idee!

    Răspunde
  8. valentina

     /  20 Ianuarie 2012

    Si noi avem un cort care e in sufragerie de vreo 2 sapt. Elena isi duce acolo papusile, le culca, le inveleste, dar vine Maria si-i strica tot. Nici noi nu-l tinem desfacut tot timpul ca nu prea avem loc, dar din cand in cand e binevenit, mai ales ca am strans toboganul ca Maria se urca pe el pe scari pana sus si statea acolo in picioare.

    Răspunde
    • Noi deja am desfiintat cortul- dupa ce se plictiseste de el il foloseste in moduri periculoase. Stii mingile alea in care intri si mergi in ele ca intr-o bula? El bine, asa face S. cu cortul, pur si simplu merge cu in interiorul lui pana il rastoarna, si picioarele cortului pot zgaria ceva sau rani pe cineva. Il mai scoatem peste cateva luni, cand va avea din nou farmec.

      Răspunde

Lasă un răspuns

