Banana feliata

Deseori caut pentru S. activitati simple, care nu necesita multa pregatire, il tin cateva minute ocupat si eventual adaug putin la ale lui life skills. Asadar, cand am vazut aceasta activitate de tip Monessori- practical life aici, am aplicat-o in aceeasi zi. Chiar nu e complicat deloc 🙂

Eu am curatat banana de coaja, S. a feliat-o cu un cutit nu tocmai ascutit, eu am mancat-o, furculita a fost de prisos…

Cred ca pentru un copil mai mic e nevoie de supraveghere, dar S. s-a descurcat si fara mine (N.B.- cutitul era neascutit!!!)

Spor la joaca in bucatarie.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

10 comentarii

  1. eu i-am dat lui R un cutit de plastic…gresita alegere, pentru ca cel de plastic taie f bine si si-a facut o mica taietura la deget…nu a fost ceva grav si in afara de partea asta, care a incheciat activitatea, s-a distrat 🙂
    chiar mi-a cerut de la multe ori sa-i dau sa-mi faca salata de fructe si a si mancat cu furculita banana….si lui nu prea-i plac bananele

    Răspunde
  2. iti dai seama ca l-am supravegheat, dar era atat de incantat!!

    Răspunde
  3. Da, G. este un adevărat gospodar în bucătărie! Este încă prea mic să-i dau cuțitul în mână, dar îi dau furculita să ia fructele feliate…și recunosc că le papă mai bine așa decât dacă i le dau eu! Dar când își aduce aminte de sertarul cu teluri, linguri de lemn și altele…să vezi ce fericire! Și ce-i mai place să mă imite prin bucătărie! 🙂 e distractiv!

    Răspunde
    • O, da, am trecut si noi (si inca trecem) prin faza asta. Acum S. isi face (constient) tobe din oale, zice ca face muzica 🙂

      Răspunde
  4. Adina B

     /  8 Ianuarie 2012

    Faina activitatea, si intradevar simplu de pus pe tava! O variatie pe tema asta, ce am facut eu cu I., am facut impreuna ‘serpisori’ de plastinina, pe care am lasat-o sa ii taie bucati tot asa, cu un cutit neascutit. I-a placut. Atata ca … nu e ‘edible’ :))

    Apropo de activitati Montessori – am gasit in sfarsit ‘tongs’ in Kaufland. Sunt usor de manevrat, I. a invatat sa-i foloseasca. De la firma Fackelman, costa vreo 10 RON, si sunt exact asa (sau f asemanatori) cu cei ai Carissei, de la 1+1+1=1 (cred ca urmaresti si tu blogul lor, dintre toate cele de homeschooling, asta e preferatul meu).

    Răspunde
    • Da, lui S. ii place mereu sa taie plastilina (avem si un cutit printre uneltele de modelat).
      Sa caut si eu penseta, poate prinde si la S., merci de pont!
      1+1+1=1 e un super blog, unul dintre cele mai tari, poate ca cel mai tare in materie de Tot School, dar fetita ei e atat de avansata!… S. nu ar sta niciodata atata timp sa faca worksheets.

      Răspunde
  5. Adina B

     /  9 Ianuarie 2012

    Da, e super blogul, si aia mica intradevar e faina! Dar sa stii la ea se vede puterea exemplului … de mica i-a vazut pe fratii mai mari la scoala acasa, a colorat cot la cot cu ei, au lucrat impreuna, i s-a citit impreuna cu ei ….

    Eu vad si la a mea, tot ce vede la frate-su, vrea sa faca si ea. E mare lucru sa ai frati mai mari…

    Iar cei de la 1+1+1=1, ce sa zic, au atatea jucarii educative faine, de nu-mi vine sa creeeed!

    Cat despre worksheets … a mea fata nu coloreaza/traseaza etc nici pe departe cum coloreaza a mica de pe blog, dar nici n-am pus-o in mod deosebit …
    Trebuie sa incep si eu sa ma organizez un pic, cu scoala de acasa … am luat ‘vacanta’, pe durata vacantei scolare a baiatului, si i-am incurajat sa se joace impreuna …

    Apropo de worksheets, ai incercat cu cookie sheet si magnets? Am vazut tot asa pe bloguri ca e la moda – pe o tava de aia de prajituri mai subtire, pui un worksheet de acela cu cerculete ca pt Do-a-Dot (cu o litera etc), si copilul pune magneti pe cerculete. Cred ca ar prinde si la S., pare interesant … asa mai interactiv.

    O zi frumoasa sa aveti!

    Răspunde
    • Are jucarii super faine, si sa-ti spun de ce: in primul rand, de Craciun si alte sarbatori, cum ar fi zilele de nastere, ea face un fel de wish list cu jucarii educative si bunicii, prietenii, rudele, i le cumpara chiar pe cele dorite de ea. Super sistem, dar acolo oferta e aproape nelimitata! Pe cand aici…
      In al doilea rand, cum ziceam, blogul ei e super tare, in topurile de homeschooling blogs este mereu pe primul loc. De aceea multe firme ii dau produse sa le face review.
      Cu magnetii am si eu o poveste de regret: am vazut magneti la Kaufland la obiectele de 4 sau mai putin lei, si am trecut de atatea ori pe langa ei fara sa stiu la ce i-as putea folosi! Dupa aceea i-am vazut muuult mai scumpi. Dar nici nu am tava din aceea de prajiuri (cookie sheet). Daca se mai iveste ocazia, sigur ii cumpar 🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

