Resolutions

Sunt hotararile pe care le iei in preajma Anului Nou, pe care le respecti sau le abandonezi dupa prima luna, care cuprind dorinte, sperante, wishful thinking.

Pe plan strict personal am mai multe, dar cele marturisibile pe blog si care vorbesc clar despre slabiciunile ce se vor intarite, sunt:

  • o relatie mai stransa cu Dumnezeu– pentru asta, imi propun concret:

1. sa petrec 30 de minute cu Dumnezeu in fiecare zi;

2. sa citesc Biblia in engleza intr-un an (cand a plecat prietena mea Sue in America mi-a lasat si o Biblie impartita pe zile, in asa fel incat se citesc 2 capitole din Vechiul Testament, unul din Noul Testament, un psalm sau un capitol din Proverbe- ea incepe pe 1 ianuarie si pe 31 decembrie ar trebui sa fi citit toata Biblia.)

3. sa merg la biserica de 52 de ori anul acesta- de cand s-au nascut cei mici am mers mult mai rar, si imi dau seama ca lucrurile vor continua asa daca nu fac o prioritate din a schimba acest fapt. Si da, am sa le numar :).  

  • o casnicie mai spicy– concret:

1. sa fixam un timp de 2 ore pentru noi doi, in care sa avem o intalnire (date, cum zic americanii), cel putin o data pe luna.

2. sa luam cina in familie (spre rusinea mea, recunosc ca noi mancam fiecare pe apucate, eu in fata calculatorului, S. in scaunelul lui si de unul singur, etc. Vreau sa avem o masa pe zi pe care sa o luam toti impreuna, si asta cred ca va fi una dintre cele mai benefice schimbari pentru familia noastra. Asta implica si faptul ca vom gati mai mult, vom organiza un meniu si poate un buget).

  • un corp mai slab cu un kilogram, in fiecare luna– concret:

1. 30 de minute de bicicleta pe zi.

2. nu mananc dupa ora 17-18.

3. folosesc pantaloni de neopren cand fac sport (mi i-am comandat, daca dau rezultate fac o recenzie si va povestesc daca se merita sau nu cumparati).

  • o bucatarie mai folosita– concret:

1. sa gatesc pentru cina.

2. sa fac ceva dulce macar o data pe luna (poate vi se pare extrem de putin, dar fata de stilul dezorganizat de inainte, acest mic pas inseamna de fapt ceva urias pentru mine).

  • o casa mai curata si niste dulapuri mai ordonate– concret:

1. sa pun la punct o lista cu treburi casnice pe care sa o respect.

2. sa limitez accesul lui S. la dulapuri.

  •  mai multa atentie acordata copiilor– concret:

1. pentru S.: sa continuam scoala de acasa intr-un mod mai organizat (detalii intr-o postare viitoare); sa il pregatesc pentru gradinita (trebuie sa devina independent cu olita, mancarea, imbracatul si dezbracatul, vorbitul- pana in Septembrie).

2. pentru Cati: sa o mentinem cat mai sanatoasa si confortabil posibil; sa cautam un program de terapie intensiva care ar putea sa o ajute pe termen lung (am in minte doua optiuni de explorat, una in Italia si una in SUA, trebuie sa hotaram la inceputul anului spre care ne vom indrepta si care sunt pasii pentru a ajunge acolo); sa continuam kinetoterapia care ii face atat de bine; sa programana operatiile de care are nevoie (asta implica alegerea medicilor, controale, drumuri la Bucuresti, etc.) 

  • mai putina atentie acordata laptop-ului– concret: sa ma limitez la a scrie 1 ora pe zi, si la a citi in timpul meselor de noapte ale lui Cati.
  • pentru blog: imi doresc sa creasca, sa fie ca si pana acum o rampa pentru noi prietenii faine- concret:

1. sa postez cu regularitate (chiar daca nu neaparat in fiecare zi)

2. In 2011, mai ales la inceput, aveam mai mult timp pentru research. Acum probabil voi posta mai cu seama despre activitatile si jocurile pe care le facem in fiecare zi, despre jucariile pe care se intampla sa le cumparam sau primim, despre lucrurile cu care ne confruntam in viata reala. Daca aflu chestii interesante, voi incerca sa vi le impartasesc ca si pana acum. Daca aveti voi sugestii, please, please share them with me

  •  financiar, imi doresc sa fiu mai cumpatata si sa cheltui mai putin pe jucarii (domeniul in care fac cea mai mare risipa). De asemenea, imi doresc sa aflu exact costul necesar terapiei lui Cati si sa economisesc pentru asta.

Daca aveti nevoie de sfaturi si sugestii cu privire la bugetul si  finantele familiei, nu ezitati sa treceti pe la Iulia, care face o treaba grozava in a ne inspira frugalitatea. Prin exemplul personal ne provoaca sa economisim inteligent pentru a ne atinge scopurile financiare. Am vazut astfel de bloguri in blogosfera de limba engleza, dar este unicul de acest gen peste care am dat in romaneste, si mi se pare foarte fain.

Wow, ce lista lunga! Sper ca la sfarsitul anului sa pot bifa macar o parte din ele. Voi v-ati facut rezoltiile pe anul acesta?

Articol anterior
Lasă un comentariu

11 comentarii

  1. planurile mele pentru (deja :)) ) anul in curs sunt aici

    http://dulcecasa.blogspot.com/2011/12/2011-in-imagini-si-planuri-pentru-2012.html

    eu mi-am propus chestia asta cu cina in familie cam prin 2007-2008, si am reusit s-o implementez. De obicei luam cina cu totii in jur de ora 19, cand se intoarce sotul meu acasa, si e un moment foarte placut al zilei. Iar in uichend cina se muta la pranz :)).
    La „date” iesim de obicei sambata dimineata- mergem sa mancam, sau sa bem o cafea noi doi, si ne plimbam prin oras. Nu am facut acest lucru pana in 2011, fiindca nu aveam cu cine sa lasam copiii.Faptul ca acum ne acordam si noua ceva timp a imbunatatit foarte mult relatia noastra. Pe langa asta, o data pe an plecam la munte trei zile, asa, ca porumbeii :)). Mi-ar place sa putem face asta mai des, dar finantele nu ne ajuta, din pacate.

    Răspunde
    • Draga Irina,
      citisem rezolutiile tale cu cateva ore inainte 🙂 Domnul sa te ajute sa le implinesti!

      Daca tu ai reusit sa implementezi cina in familie, poate voi reusi si eu- gives me hope :). Adevarul e ca de multe ori ma uit la ce scrii si ma motiveaza sa schimb si eu lucrurile in bine in familia mea. E un „se poate, fa si tu asa” absolut bine-venit. Cred ca asta e cel mai mare merit si folos al blogului tau. Si imi place si cum te concentrezi in a-ti imbunatati casnicia, cu toate avem de invatat din asta. Tot e pot sa iti doresc e ca planurile tale bune sa se implineasca, iar paharul tau sa fie plin de binecuvantari!

      Răspunde
  2. Raluca,in primul rand,sper sa poti sa iti realizezi planurile.
    Eu cea cu cine am respectat-o de la mama de acasa.Nu spun ca nu avem si noi zile cand ne imprastiem prin casa insa se intmpla destul de rar.
    N-am avut un „date”(si chiar aseara povesteam de chestia asta cu sotul meu) de vreo 3 ani si poate vom incerca si noi sa facem lucrul asta.Intr-un fel noi profitam de cele doua ore seara(de la 8:00 la 10:00) cand fetele dorm.Atunci mergem la film in living sau povestim etc.
    La biserica mi-am propus si eu sa merg (voi duce fetele la scoala de duminica) si vreau neaparat sa citesc si eu biblia dar cred ca in lb. romana.
    La multi ani!

    Răspunde
    • Multumesc, Adela!
      Adevarul e ca nici la mama acasa nu luam cina impreuna. Aveam rar, la sarbatori, obiceiul sa luam masa in familie. De aceea imi vine greu, dar sper sa reusesc, mai ales pentru binele copiilor.
      Despre intalnirile cu sotul meu, trebuie neaparat sa facem ceva in privinta asta, pentru ca tot timpul stam cu copiii dupa noi (nu are cine sa ne ajute, in general, si suntem mereu cand cu unul, cand cu altul). Dar daca iti propui si vrei cu adevarat, se gasesc si mijloacele si infaptuirea 🙂
      Sunt sigura ca fetitelor le va placea la Sunday School si vor avea o multime de invatat. La fel si tie cu citirea Bibliei, ai sa vezi ce interesanta e dupa ce intri mai mult in continutul ei.
      Un an plin de bucurii si impliniri!

      Răspunde
  3. buna
    sper sa reusesti sa bifezi cat mai multe sau poate chiar pe toate…cu putin vointa si un pic de concentrare sigur le rezolvi pe toate 🙂
    partea cu cina…ma framanta si pe mine de ceva vreme si vreau sa o pun in practica de anul acesta
    partea cu intalnirea in doi….nu facem asta saptamanal, dar o data la 2-3 saptamani lasam copiii cu bunicii si plecam o zi numai noi doi la munte 🙂
    un An Nou frumos si sa ne anunti la sfarsitul anului ca ai reusit sa le bifezi pe toate 🙂
    aaa….partea cu dieta; sa stii ca am inceput si eu o dieta, adica nu o dieta fixa (urasc partea cu chestii obligatorii/interzise)….ceva pe sufletul meu, ca o schimbare de stil de viata….adica, din moment ce copiilor le pregatesc mesele corect,mi-am propus sa fac acelasi lucru si pentru mine 🙂

    pupici

    Răspunde
    • Si tie iti doresc sa le bifezi pe toate din lista ta. Eu inca nu sper sa plec la munte cu sotul meu, dar doua ore pe luna nu mi se par o imposibilitate 🙂 Cat despre dieta, nu tin chiar o dieta, dar incerc sa reduc din calorii, sa nu manac seara si sa fac sport, incet poate reusesc sa mai dau jos…Daca vrei, ai putea sa alegi 3 dintre rezolutiile tale, sa te concentrezi in mod specific pe ele (eu am ales cele 30 de minute cu Dumnezeu, bicicleta si cina pentru luna Ianuarie),scrii o postare la sfarsitul lunii despre cum a mers si facem un linky party si poate castigam impreuna trafic 🙂
      CEva de genul asta- http://mama-jenn.blogspot.com/2011/12/mission-of-month-january-2012-dec.html

      Răspunde
  4. faina ideea cu linky party, eu ma bag :)). Pe ianuarie imi propun un verset pe saptamana, scoala de duminca, si cateva pagini de scrap :))

    Răspunde
  5. Ramona

     /  3 Ianuarie 2012

    Va multumesc pentru tot ceea ce ne transmiteti, multumesc lui Dumnezeu si voua pentru ajutorul pe care il gasim aici pentru activitatile cu copii, ideile, gandurile, planurile si informatiile.

    Bunul Dumnezeu sa va dea sanatate, inspiratie, putere, curaj si tot ceea ce va este necesar sufletului si trupului.

    Răspunde
  1. Decizii…..decizii…. « pitici dar voinici

Lasă un răspuns

