Plastilina homemade

Am ramas de o vreme fara plastilina noastra preferata, Play Doh. Nu avem nicicum drum in Realul cel mai apropiat, si acolo unde am gasit un pret convenabil pe net, transportul este prin curier, deci ajunge dublu ca pret.

De aceea, m-am gandit sa ii fac eu lui S. plastilina de casa.

Reteta am luat-o de pe Counting Coconuts, de aici.

O cana de faina

1/2 cana de sare fina

1 cana apa

O lingura de ulei

O lingura de lamaie (optional)

Cateva picaturi de glicerina (optional)

  • Intr-un castron, se amesteca bine ingredientele uscate;
  • Se adauga ingredientele ude si se amesteca foarte bine;
  • Intr-o cratita se pun ingredientele la foc mediu si se amesteca pana cand pasta incepe sa se dezlipeasca de peretii cratitei;
  • Se pune pe masa (atentie, e fierbinte) si se intinde cu facaletul, se netezeste si se framanta un pic pana cand e fina si usor de modelat;
  • Cand se raceste, se adauga colorantul, uleiuri esentiale pentru arome, sclipici (aici e cazul sa folositi sclipici cu generozitate).

Am facut o parte cu scortisoara, iar o parte am lasat-o asa cum era:

S. s-a jucat destul de bucuros cu ea, se vede ca i-a lipsit plastilina. Am facut si ceva ce doream de mult sa fac, am luat amprentele manutelor copiilor:

Din pacate, cand le-am pus la cuptor (asa auzisem eu ca se face), forma Catiushei s-a umflat- trebuie sa gasesc o alta modalitate de a imprima manuta ei.

Recomand plastilina facuta in casa? Hmmmm…as alege oricand varianta Play Doh, datorita consistentei mai usor modelabile si nelipicioase. De asemenea,  pe mine ma cam ustura mainile de la pasta de sare, cred ca si pe S. Voi aveti o reteta mai buna decat a mea?

Articol anterior
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. Adina B

     /  17 Decembrie 2011

    Nici mie nu imi plac retetele care contin sare – si nu stiu nici una fara sare.

    Pentru imprimarea manutelor fetitei, incearca cu lut – se gasesc rezerve pentru Roata Olarului (setul acela de olarit pentru copii), sau seturi similare – care se intareste dupa modelare, in contact cu aerul. E mai tare, trebuie framantat bine. Eu am luat cu vreo 10 RON o astfel de rezerva, cred ca de prin Auchan, dar am vazut si in Noriel.

    Răspunde
  2. Tatiana

     /  18 Decembrie 2011

    Raluca, la cate grade le-ai pus la cuptor? Si, pentru cat timp?Eu am facut pasta asta de sare, reteta e putin diferita – cantitatea de sare este egala cu cea de faina, am pus aluatul putin la frigider infasurat intr-o pelicula de plastic si apoi l-am intins folosind multa faina sa nu se lipeasca.La cuptor nu mi-a crescut niciodata, prima data mi-a iesit bine, in schimb a 2 a oara n-am avut timp sa vopsesc ornamentele cu acrilice si unele s-au rupt, cred ca nu le-am uscat bine. Sunt de acord cu Adina, seturile acelea pentru olarit sunt mai bune. Plastilina in casa n-am facut niciodata, reteta e asemanatoare cu cea de pasta de sare, nu stiu daca m-ar incanta. Si pe mine ma deranjeaza sare, nu stiu daca de la sarcina sau ce, mi-a provocat o reactie alergica.

    Răspunde
  3. ca sa nu se mai umfle, fa-i cateva gaurele aluatului inainte de al baga la cuptor. si eu tot numai cu sare am auzit de reteta asta, si noi am facut-o si din fericire nu am avut nimic la maini

    Răspunde
    • Da, poate asta e trucul- unii reactioneaza mai rau la pasta de sare, am mai auzit cazuri. Oricum, nu stiu daca mai fac curand, o prefer pe cea cumparata, parca e mai faina.

      Răspunde
  4. Sunt si retete fara sare ,o sa ma uit in cartile mele si o sa revin cu o reteta fara sare.Stiu ca am mai dat peste unele cu apa fiarta.

    Răspunde
  5. Andra

     /  15 Martie 2014

    2 cesti baking soda,1 ceasca amidon de porumb, 1 1/2 cesti apa rece, colorant alimentar, si ulei de trandafiri etc.Toate la foc mediu timp 10 min.

    Răspunde
  6. Rahela

     /  7 Noiembrie 2014

    Draga mea sa stii ca ti-am urmat reteta si a iesit foarte bine. Am folosit Praf de curcuma pentru un galben asemanator culorii mustarului si pulbere de sfecla Riise pentru un roz fuchsia au iesit foarte frumoase, multumesc frumos de reteta. Nepotica mea Esther le adora.

    Răspunde
    • Ce a bucur! Trebuie sa o incerc si eu, am si eu curcuminum in casa, si asa nu am facut de mult cu S un proiect din asta 🙂

      Răspunde
  7. zainea laura

     /  27 Mai 2016

    mie nu mi-a mers!

    Răspunde
    • Sunt multe retete pe net, trebuie sa incerci mai multe pana reusesti sa p gasesti pe cea potrivita pentru voi.

      Răspunde
  1. Jucaria de joi: Plastilina pentru bebelusi | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

