Calendarul de Advent

O traditie occidentala, dar frumoasa si din categoria celor „de preluat” (zic eu, caci mie unele traditii si sarbatori importate imi plac, altele nu), este Calendarul de Advent. El socoteste fiecare zi a lunii decembrie pana la Craciun (are 24 de compartimente). Nu prea se gasesc la noi, sau cel putin nu se gaseau pana nu demult, acum insa vor aparea cu siguranta cele cu ferestre de carton sub care se ascunde cate o ciocolatica. Insa le puteti confectiona pe numeroase variatiuni, din carton, fetru sau alte materiale textile, sau chiar lemn. Iata cateva idei aici.

Ceea ce face farmecul calendarului de Advent este insa lista de activitati din spatele lui. In fiecare zi se adauga ceva la calendar, pe masura ce se face activitatea planuita pentru ziua respectiva. Lista depinde in intregime de imaginatia voastra, preferintele si traditiile familiei voastre. Un exemplu ar putea fi aceasta lista.

Iata lista noastra (nu neaparat in aceasta ordine)- o parte din activitati le voi detalia pe parcursul lunii decembrie:

1. Citim o carte cu tematica Nasterii Domnului (pentru ca avem mai multe carti aceasta va constitui activitatea zilei in mai multe randuri);

2. Scoatem si aranjam Scena Nativitatii pe o masuta accesibila lui S.

3. Incepem sa ascultam colinde.

4. Aducem un brad micut (cel mai probabil artificial), pe care S. sa il poata impodobi dupa pofra inimii.

5. Facem un ornament simplu pentru bradul lui S.- anult trecut v-il prezentam in aceasta postare.

6. Activitati educative cu braduti si abtibilduri.

7. Pictam si impodobim  conuri de brad cu globuri din plastilina pentru a face mici braduti.

8. Ii explic lui S. semnificatia bradului de Craciun, care s-ar putea sa nu coincida cu legenda mult vehiculata, dar eu o voi modifica cu o simbolistica crestina.

9. Sper din tot sufletul sa…coacem biscuiti (adevarati., nu din plastilina 🙂 ).

10. Pictam felicitari pentru bunici si rude.

11. Impachetam cadouri.

12. Decoram casa.

13. Mergem seara pentru a vedea orasul luminat.

14. Ne delectam cu arome de Craciun (brad, portocale, scortisoara, cuisoare- fie cu obiectele in sine, fie cu lumanari aromate).

15. Facem un craft de Craciun.

16. Sensory bin de sezon.

17. Mergem cu colindul.

18. Impodobim bradul.

19. Bem ciocolata calda.

20. Numai desene animate cu tematica de Craciun.

21. Ornamente din popcorn pentru bradutul lui S.

22. Ornament din portocala cu cuisoare- un exemplu aici, insa sunt nenumarate variante.

23. Lipim stelute fosforescente pe perete (am o colectie daruita de un tip- o avusese in camera lui din caminul studentesc, si vrajea toate fetele povestindu-le despre constelatiile lui, pana cand acestea cedau 🙂 – eu l-am pus sa mi-o doneze in scopuri mai nobile, si sper sa ii vrajim pe S. si pe Cati cu ele Craciunul acesta).

24. Pregatim si ornam masa de famile care este o traditie in familia noastra (in dimineata zilei de Craciun vin ambele perechi de bunici si fratele meu, citim pasajul din Biblie despre Nasterea Mantuitorului, facem schimb de cadorui si luam masa impreuna).

Calendarul nostru este unul gata fabricat si adaptat, dar exista o multime de modele ca sursa de inspiratie, cel care m-a impresionat cel mai mult anul acesta este al Luminitei.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

10 comentarii

  1. coca

     /  1 Decembrie 2011

    Ralu, multumim mult pt idei!
    Deja am inceput si noi sa punem in practica astazi ce ai mentionat tu mai sus.
    Noi avem un bradut maricut din fetru cu buzunare pt fiecare zi. Ii voi pune acolo ceva dulce si un biletel cu ceva de facut pt ziua respectiva.
    Astazi am avut un jeleu ursulet si de facut: sa mergem la parada de ziua Romaniei:)) si sa facem un steag(plus ca am discutat despre ziua tutror romanilor).
    Am mai luat de la LIdl un calendar de advent cu usite, in spatele carora se ascund ciocolatele sub forma de jucarii. Dupa ce iei ciocolatica este si imaginea acesteia colorata. Pt azi , surpriza: o locomotiva:)

    Voi pune in practica si cateva din ideile tale….noi suntem un pic mai mari si mai adaptam.
    Cel mic se multumeste sa bage una alta in buzunarasele bradutului:))

    Răspunde
  2. Si eu azi l-am scos de la pastrare…Trebuie sa pun in el dulciuri si activitatile!

    Răspunde
  3. Adina B

     /  1 Decembrie 2011

    Foarte frumos, Raluca!
    Va imbratisez, spor la activitati!

    Răspunde
  4. luminitamalanca

     /  1 Decembrie 2011

    multumesc mult, Raluca.
    imi plac ideile voastre, cu siguranta vom face si noi o mare parte din ele.
    sa aveti un decembrie imbelsugat si plin de activitati!

    Răspunde
  5. Ecaterina

     /  2 Decembrie 2011

    Am primit si noi anul acesta un astfel de calendar si nu stiam ce sa fac cu el… :)) Multumesc de inspiratie!

    Răspunde
  6. Raluca, articolul tau mi se pare deosebit (ca de obicei): complex, chiar complet as spune, doldora de idei minunate.
    Multumim din suflet pentru el!

    Răspunde
  7. Anca

     /  13 Noiembrie 2013

    Super idee! Merci de informatii!

    Răspunde
  1. Calendarul de Advent | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

