Jucariile de alta data

Am vorbit mult si cu nostalgie in ultima perioada despre cartile copilariei noastre. La fel de dragi sunt insa si jucariile de cand eram noi mici.

La noi acasa era un sistem: aveam jucarii de fiecare zi, si jucariile cele mai mari si mai frumoase, care stateau sus in dulapul de pe hol. Cand ceream o anumita papusa sau un anume joc, mama ni-l dadea- dupa un timp insa jocul se reintorcea in cutie, papusa asijderea, si erau din nou puse la pastrate pentru data urmatoare cand ne jucam cu ele. In felul acesta nici nu zaceau aruncate prin casa, nici nu se descompletau.

Saptamana aceasta S. s-a jucat cu bunica paterna de-a magazinul. S-a folosit de un frumos magazin de lemn (primit de mine de la vecinii de sub noi cand aveam vreo 7-8 ani, cine stie, poate in speranta ca nu vom mai face atata galagie 🙂 ); un cantar cu greutati, intact si in cutia originala (pe care l-am primit pe la 9 sau 10 ani de la Mos Nicolae. Desi atunci am plans ca vroiam o papusa, m-am jucat destul de mult cu el de-a lungul timpului); o casa de marcat pe care bunica paterna a primit-o de la ajutoare prin ’91, care era destul de zmotocita de cele doua verisoare mai mari, lasata prin curte si murdara de pamant- insa dupa o spalare zdravana a aratat ce jucarie de calitate este de fapt, si cat de bine a trecut prin atatea intemperii).

In dulapul de sus al holului nostru :), cat si in alte dulapuri si locuri inaccesibile lui S. (din ce in ce mai rare) mai sunt si alte jocuri si jucarii de odinioara. Voi le-ati pastrat pe ale voastre pentru copiii vostri?

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

9 comentarii

  1. coca

     /  30 Noiembrie 2011

    Aaa…da ,, dar mai avem carti….un carte pliant cu animale domestice, Gasca de aur, Casuta din padure si diafilme:))) Ce incantat a fost cel mare cand i-am pus prima oara, seara, la culcare „poze” pe pereti:).

    Cand eram mici, tata, iin special,( mami, era cu cheltuielile pt bucatarie), cum primea salariu, ne umplea de jucarii si carti, mai ales carti…si bine a fost….tare drag ne era sa citim.

    Răspunde
    • Gasca de aur o aveam si eu si ce imi mai placea…din pacate nu stiu ce s-a intamplat cu ea (majoritatea sunt la noi, le-am adus in balcon ca nu ne mai incap in biblioteca. Dar pentru ca S. deja nu mai rupe cartile, poate le aducem in casa si vai, ce fericit va fi!)
      Si diafilmele, stiu…ce distractie! acum au atatea si parca nu se mai bucura la fel ca noi!

      Răspunde
  2. Am toate cartile din copilarie ,acasa la mama.Jucariile s-au cam dus.Au luat foc.
    Am avut si noi un dulapior-bucatarie,facut de un vecin tamplar cu care ne-am jucat foarte mult in copilarie.Insa intr-o zi fata vecinului a venit si a luat dulapiorul-cica era facut de tatal ei-si probabil dupa o vreme l-a pus pe foc.Aveam jucarii clasice undeva intr-o cutie dar din pacate a luat foc apartamentul si s-au dus.Mama mai are inca undeva lego de acum 30 de ani.Si cred ca o sa il aduc cand mergem acasa….

    Răspunde
    • Adela, mai ales cartile ar trebui sa le duci cu tine in Sua, fiindca tot ti-ai propus sa le inveti pe fete romaneste. Ce pacat ca au ars jucariile 😦

      Răspunde
  3. Ligia

     /  30 Noiembrie 2011

    Am pastrat jucariile deplus de cand eram mica – incusiv un ursulet pe care mama l-a cumparat cand a aflat ca era insarcinata cu mine. dar Maria are abia 6 luni, deci ursul sta inca la pastrare. si am tinut ce carti au mai ramas de cand eram mica. imi doream atunci (si inca imi doresc 🙂 ) un joc… cred ca se chema Gospodarul. un fel de Monopoly la care iti cumparai aragaj si masina de cusut :))

    Răspunde
    • Nu stiu daca mi-ar placea sa joc Monopoly, dar Gospodarul cu siguranta as incerca 🙂
      Noi nu l-am avut pe asta 🙂

      Răspunde
  4. interesanta postare. mai am si eu in pod la mama, papusile de cand eram eu si sora mea mica, si chiar o papusa de cand era mama mica si pe donald din plastic daca-l stiti. si un patut de lemn, si un bebelus de vreo 50 cm…..car este preferatul dariei momentan, chiar daca este destul de greu ptr ea.
    am pastrat jucariile si cartile la fel in stare destul de buna. imi este greu sa fac poze la ele acum, caci multe sunt inca la ai mei. si diafilmele le ami avem, dar inca tot in pod, ca daria este inca mica.

    Răspunde
    • Da, si pe parcurs, mai ales cand vei vedea ca Daria s-a plictisit de tona de jucarii 🙂 pe care o are deja, vor cobori si cele de demult din pod (cel putin asta e experienta mea cu S.)

      Răspunde
  5. Da,Raluca,probabil ca voi aduce din carti.Cele in lb. maghiara mi le-a adus mama (nu erau asa de multe) si cand am fost eu in Ro. ,inainte sa le am pe fete mi-am cumparat cateva carti clasice si le am aici.

    Răspunde

Lasă un răspuns

