Noiembrie- luna manutelor curate

Laura Frunza lanseaza un nou concurs, declarand luna noiembrie luna manutelor curate: http://laurafrunza.com/2011/11/01/concurs-maini-curate-corp-sanatos/.

Ridicam si noi manusa acestei provocari si va povestim un pic despre cum a invatat S. sa se spele pe maini.

Inca de cand era foarte mic, el stia rutina intrarii in casa: Scoate sepcuta, pune-o pe cuier, ia scaunelul si la baie, la spalat pe maini! La un an si cateva luni (abia invatase sa mearga in picioare)- isi ducea singur scaunelul de pe hol in baie (un fel de suport de lemn pentru ghivece, pliant, de la Ikea). Ulterior  a trebuit sa ascundem scaunelul, pentru ca spalatul pe maini s-a dovedit a fi o chestie atat de distractiva incat ar fi stat toata ziua la chiuveta! Acum am cumparat, tot de la Ikea, un inaltator care este suficient pentru el, si pe care il folosim de fiecare data:

Activitati educative (in afara de practica zilnica si explicatiile aferente) mai avusesem pe tema aceasta. De pilda, poeziile cu planse ilustrate de la Ed. Tehno Art, despre care povestisem aici- https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/07/12/materiale-educative-cu-ilustratii-si-poezii/– printre care se afla si unele despre igiena zilnica:

Mainile de-ti sunt murdare

Cand mananci, te-mbolnavesti,

Spala-te ades pe ele

       Si-o sa-mi multumesti!

(S. Mihnea)

Iar pentru a marca acest concurs, am creat un poster pentru baie, cu imagini sugestive si rime scurte (si banale :), de tipul Copiii cuminti se spala pe dinti sau Cand venim de-afara, de la joaca/ Ne spalam pe maini cu sapun si apa ), care sa ne ajute sa implementam o rutina sanatoasa:

Marea provocare acum este sa-l convingem pe S. sa ne permita sa-l spalam pe dinti 🙂

Multumim, Laura, pentru idee si concurs!

Articol anterior
Lasă un comentariu

10 comentarii

  1. ioana

     /  5 Noiembrie 2011

    Buna dimineata Raluca ce matinala esti !…vioaie ,vesela si pusa pe treaba ca de obicei.
    Cum reusesti sa fii atat de fresh asa de dimineata ? Multi pupici pentru Cati si S. Nu am reusit sa-mi dau seama unde mi-ai postat adresa de mail …scuze nu pot spune ca-s un ,,as ” cand vine vorba de calculator …poate o mai poti pune inca o data .Imi pare bine ca te-am intalnit ..am inceput se pare sa-mi fac un obicei din a-ti rasfoi prin ganduri atat seara cat si dimineata .Multi pupici .

    Răspunde
    • Din pacate, Ioana, sunt si mai matinala de atat- pe la 4-5 ma trezesc in fiecare dimineata, la masa Catiei, si uneori nu mai adorm la loc. Doar atunci am un pic de timp pentru mine, si de net. Ma bucur ca am castigat o prietena si o cititoare- am facut o adresa de e-mail- caietpentrucasamea@yahoo.com. Aici putem povesti si lucruri mai personale.

      Răspunde
  2. ioana

     /  5 Noiembrie 2011

    Nu pot spune ca-s o obsedata vis-a-vis de spalatul pe dinti dar ma spal f.f.f des din cauza unei gingivite care ma supara destul de rau .K ca toti copii care vor sa imite ce fac parintii vine si ea dupa mine .La inceput am avut probleme din cauza periutei .Era f atragatoare cu o vulpita pe ea dar treptat si-a pierdut interesul datorita faptului ca era prea rigida .Am schimbat periuta si gata …acum e suficient sa ma vada pe mine ca ma spal ca vine si ea.Schimba-i periuta eventual lasa-l pe el sa si-o aleaga si aminteste-i cat de des poti Pupici

    Răspunde
    • Noi am schimbat multe periute pana acum, problema e ca nu ii place procesul, se lasa cu tipete si fugariri prin casa 🙂 Trebuie sa fiu eu perseverenta, asta e…

      Răspunde
  3. Laura Frunza

     /  5 Noiembrie 2011

    Mulţumesc de ideea cu planşele, o să le caut şi eu. Mă bucur că ni te-ai alăturat!

    Răspunde
  4. Cu spălatul pe dinți și la noi este o problemă! Ba suge periuța, sau dacă e în mâna lui…spală mobila cu ea:)) Și pentru că noi avem ceva probleme deja cu dințișorii, pentru a îi curăța, îi frecăm cu un prosop de bumbac, punându-l să ne arate dinții. Sperăm să trecem curând și la periuță….atunci când știm că nu putem spăla decât dinții cu ea 🙂
    Mulțumesc pentru idei cu spălatul mâinilor. La noi este tare înaltă chiuveta și nu putem folosi mai nimic să ajungă. Dar l-am găsit făcând duș îmbrăcat în dușieră. Și Doamne ferește să fie murdar pe mâini cu ceva….că e mare scandal. Îmi arată să-l duc la spălat pe mâini și strigă în gura mare APA 🙂

    Răspunde
    • Da, baietelul tau e micut, exista Nenedent (asta e pasta de dinti speciala pentru copii mici, inofensiva daca o inghite, si are o perie de tip degetar, din silicon, moale si ok pentru dintisori si gingii). Simpatic pustiul dornic de dus 🙂

      Răspunde
  5. Noi avem o regula – eu o spal pe dinti pe Teo si ea pe mine. Si functioneaza. Plus ca ne vede si pe noi spalandu-ne in fiecare dimineata si, pana recent, o lasam pe ea sa se spele singura dar am constatat ca doar manca pasta si dintisorii au inceput sa se ingalbeneasca. Si am schimbat regula.

    Răspunde
    • Daca l-as lasa pe S. sa se spele singur…mai degraba mesteca putin periuta si gata! Daca il iau cu frumosul, cateodata reusim fara lupte greco-romane.

      Răspunde

Lasă un răspuns

