Pretend play in orasel

Dupa cum ati observat, probabil, am lasat-o mai moale cu introducerea literelor. Motivul: faptul ca S. nu se arata atat de interesat ca la inceput (si pur si simplu nu am de gand sa il fortez sa faca ceva doar pentru a putea bifa eu o activitate pe lista propusa- ci vreau sa ii respect ritmul si interesele). Ii voi da o pauza si vom reincepe cu urmatoarele 6 litere un pic mai tarziu.

Pana una alta, joaca favorita a lui S. este cu masinutele pe podea- un pretend play excelent, zic eu, de vreme ce avem si omuleti cu care sa facem scenarii. (Cand sotul meu ii tot cumpara lui S. masinute, pe care el nu prea le-a bagat in seama la inceput, ma cam suparam. Experienta din ultimele saptamani m-a convins ca masinutele isi fac toti banii- S. se joaca atat de frumos cu ele, chiar si singur, uneori si cate o ora.)

Mai intai construim un orasel in care personajele (doctorul, pompierul si cainele lui, politistul, veterinarul,constructorul, gunoierul si postarita) isi traiesc scenariile inventate de S. Casa postaritei ia foc si ea trebuie dusa la spital, cainele pompierului, dupa ce acesta stinge focul, face (pardon 🙂 ) caca in casa si asa distrusa de flacari, iar pompierul trebuie s-o spele din nou cu furtunul. Cainele se loveste la coada si merge la veterinar. Si asa mai departe…

Chiar daca S. nu vorbeste bine, nu am nici un dubiu ca are imaginatie! Iar acest pretend play il ajuta si la dezvoltarea vocabularului, pentru ca in joaca indrazneste sa foloseasca mai multe cuvinte decat in „viata reala”. Spor si voua- tot la joaca!

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. Și puiului meu îi plac jocurile de tip pretend-play, chiar dacă are doar 2 anișori. E topit după scenarii și dialoguri între jucării. Spune-mi, te rog, de unde ați luat omuleții? Sunt o idee foarte bună.

    Răspunde
    • Alina, omuletii sunt din plastic si au venit in set cu masinutele. Coca, de la Ursuleti nazdravani foloseste foarte mult omuletii play mobil, iar eu mereu vanez prin second hand-uri figurine pe care le putem folosi in pretend play tematic.

      Răspunde
  2. Din ce material sunt?

    Răspunde
  3. Mulțumesc. Încep și eu vânătoarea de omuleți 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

