Imi place IKEA…

Va povesteam si alta data cum, pentru mine, un drum pana la Ikea echivaleaza cu 5 drumuri la mall sau 10-20 de drumuri la cumparaturi in alta parte. De fapt, daca ajung in Bucuresti si am de ales, prefer intotdeauna sa merg aici- si nu in alt complex comercial. De ce? Preturile mi se par ok raportate la calitate, ideile prezentate sunt ingenioase, si chiar daca nu toate lucrurile/culorile/ pattern-urile de acolo imi sunt pe plac, intotdeauna voi gasi ceva care sa imi placa suficient de mult incat sa fi meritat drumul. Din tot ce am cumparat de acolo (inclusiv toata mobila din camera copiilor- gama Lesvik) foarte putine lucruri m-au dezamagit (si as fi avut de unde alege mai bine, deci tot vina mea se presupune ca a fost).  Din fericire pentru portofelul nostru comun, ajungem destul de rar 🙂

In plus, gasesc o multime de fleacuri ieftine pe care le pot adapta la activitatile noastre educative, precum si folosi in scopul destinal lor (ca o paranteza, la noi clestii de rufe sunt mai intai folositi pentru imbunatatirea motricitatii fine, si abia apoi pentru prins rufele pe sarma; sapunurile fac mai intai obiectul unor explorari olfactive pentru stimularea senzoriala, mai stau prin dulapuri pentru improspatarea mirosului si abia apoi trecem la spalat pe maini cu ele; canile colorate servesc pe post de recipiente de sortat, de piese pentru construirea turnurilor si abia apoi bem si apa din ele…cred ca ati prin idea 🙂 ).

Iata cateva din cele gasite de noi de data asta:

Un set de sase (lipseste cel galben) pahare de plastic- foarte potrivite pentru musafiri, zic eu, pentru ca isi va aminti fiecare ce culoare a avut paharul lui. In plus, S. doreste sa bea din pahare normale, sa serveasca si oaspetii cu apa (il incanta sa traga o fuga pana la bucatarie si sa aduca musafirului o cana cu apa- a vazut el ca asa se face cand a venit pe la noi o familie draga si insetata 🙂 ). Partea buna este ca are suficienta precizie incat sa nu verse apa din cana, chiar daca aceasta e plina. Si pentru a evita „tragedia” cazaturii cu cana in mana si pericolul cioburilor, am ales varianta paharelor de plastic. Bineinteles, cum spuneam si inainte- pot fi folosite la sortat pe culori, la cladit, etc.

Trei (din pacate blogul meu accepta doar trei poze per articol, asa ca nu vi le pot arata pe toate) forme pentru cuburi de gheata (si nu numai- de pilda, pot pune iaurt, il las la congelator pana se intareste putin, infing in fiecare bete de inghetata si iata o mini inghetata pentru zilele calduroase- suficient de mica pentru a fi mancata repede fara a face mizerie). In acelasi fel, se poate face aceasta activitate- http://noisicaminulnostru.blogspot.com/2011/07/ice-cube-painting.html . Sau  puteti incerca acest joc de transfer cu lingura (mai mult cu mana in cazul lui S.) si de corespondenta 1:1 :

Iar Ramona, una din cititoarele blogului, mi-a spus de aceste carioci duble, care la un capat au varf normal si la celalalt o mini-stampila (e nevoie de precizile, deci cred ca un copil mai marisor le poate manipula cum trebuie)- asa ca nu le-am ratat! Multumim pentru pont- S. le iubeste!

Ar fi si altele, insa acestea se preteaza mai mult pentru activitati educative. Voi aveti un favorit de la Ikea?

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. Si noua ne place Ikea mult. Am cumparat de acolo ceva mobila, uscatorul de rufe (excelent) si cateva maruntisuri faine: avem si noi paharele (rezistente, frumoase, colorate – sunt preferatele copiilor mei), niste cutii cu capac colorate din aceeasi gama, cosuri cilindrice din material textil colorat pentru jucarii (foarte rezistente). Ma bucur ca am vazut la tine formele de gheata, cand voi ajunge e acolo le voi cauta. Carioci cu cap dublu cu stampila am gasit in Carrefour. Si baietelul meu a primit cadou un set de sine de lemn cu un mini trenulet cumparate din Ikea care este foarte fain si apreciat de toti copiii care vin pe la noi.

    PS: ca sa incarci mai multe poze, ar fi util sa ai un cont pe photobucket sau picassa unde sa incarci pozele, iar aici postezi doar linkul [IMG] si cred ca poti posta oricat de multe.

    Răspunde
  2. Buna!
    Si eu, la randul meu, iti multumesc pentru pontul cu formele de gheata. Desi am fost de curand acolo pentru a-i cumpara fetitei mele o mini-biblioteca, cu opt rafturi, unde deja nu-i mai incap cartile … , nu am vazut articolul respectiv. Le voi cauta si eu data viitoare.
    Noi am mai cumparat tabla de scris, cu hartie pentru desenat, o casuta din lemn cu diverse forme de introdus (cu care fetita mea se joaca zilnic), si cutiile de sortat diverse obiecte, care mie mi se par foarte utile. Chiar azi i-am aranjat unul dintre sertare cu unul dintre aceste cutii. In ele punem si diverse jucarii, pentru a le avea la indemana, dar si pentru a sti exact unde sa le aseze dupa ce nu mai vrea sa se joace cu ele. Si ar mai fi destule de spus, pentru ca apreciez foarte mult ordinea pe care ti-o inspira, dar si spiritul modern si chic al combinatiilor lor.

    Răspunde
    • Sut 3 feluri de forme de gheata- flori roz, pesti albastri si inimioare rosii. Si eu i-am luat lui S. o trusa de scule- de fapt e un fel de joc de constructie intr-un fel de trusa de scule- dar asteapta sigilat intr-un dulap de sus un Craciun sau o aniversare viitoare. Imi place la Ikea si sistemul acela pentru copii pe care il au din loc in loc (cu jocuri, oglinda, etc- unde se poate juca copilul daca se plictiseste cat timp parintii fac cumparaturi- chiar mi-a dori unul din acela acasa 🙂 ). Si eu am luat de data asta cutii (de bagat sub pat- de fapt, una, pentru ca mai aveam una de data trecuta 🙂 ), si organizatoare de sertare si dulapuri.
      Bravo pentru carti! Consider ca sunt unsa dintre cele mai bune investitii pentru copii.

      Răspunde
  3. O sa le caut, multumesc! Apropo de carti, asa este, imi amintesc cand era mica, adica prin anii ’80-90, si aduceau carti la noi la librarie (eu sunt din Rosiori de Vede), si mergeam cu mama sa cumparam, imi amintesc cand veneam cu mama la Bucuresti si colindam librariile … probabil de-asta si-acum cumpar atat de multe, nu atat de multe cat mi-ar placea sa si citesc (odata si-odata sper sa se intample din nou si asta, adica sa am mai mult timp la dispozitie – probabil cand se va face si C. mai mare) 🙂

    Răspunde
    • Sunt sigura ca vei avea timp sa si citesti si sa ii si insufli fetitei dragostea de carte, asa cum a facut-o mama ta cu tine!

      Răspunde

Lasă un răspuns

