Reincepem Scoala de acasa

Saptamana aceasta incepem oficial 🙂 scoala de acasa, cu activitati structurate. Sper sa ne tinem de ele, macar cat vom fi acasa (s-ar putea sa trebuiasca sa calatorim in viitorul apropiat pentru interventiile necesare Ecaterinei). S. are nevoie de ceva care sa il ocupe si sa il provoace, ma tem ca l-am lasat prea mult sa se plictiseasca pur si simplu.

Scopurile noastre pana la 3 ani sunt urmatoarele:

  • sa trecem prin alfabet (o litera pe saptamana);
  • sa invatam cifrele de la 1 la 10- sa numere in mod constient si sa recunoasca multimile (o cifra pe saptamana);
  • sa recapitulam cele 10 culori pe care le stie deja (rosu, galben, albastru, verde, alb, negru, mov, portocaliu, roz, maro (?) ); sa invatam culoarea inchisa/deschisa; sa invatam: gri, auriu, argintiu, turcuoaz, visiniu (o culoare pe saptamana);
  • sa recapitulam cele 5 forme pe care le stie deja (cerc, patrat, triunghi, stea, inima) si sa invatam romb, dreptunghi, oval, semicerc, hexagon (o forma pe saptamana); 
  • sa recapitulam animalele domestice, salbatice si marine, insectele, pasarile, reptilele, etc.;
  • sa invatam anotimpurile;
  • sa il invat sa deseneze ceva inteligibil;
  • sa pictam mai mult si sa facem mai mult arts&crafts;
  • sa avem macar o activitate senzoriala pe saptamana;
  • sa facem exercitii de patterning, de lacing (trecere a siretului prin orificii), insirare de margele, memory games, jocuri de potrivire, jocuri de sortare, etc.
  • sa citim dupa programul 5 a day/week (detalii in viitorul apropiat);

Din punct de vedere practic:

  • sa scapam de Pampers;
  • sa invete sa manance singur ( din vina mea nu stie, l-am cocolosit prea mult);
  • sa reuseasca sa imbrace macar cateva obiecte vestimentare (de dezbracat reuseste singur).

Speram sa ne descurcam, dar cum nu e concurs…vom fi relaxati si ne vom axa pe distractie, nu pe rezultate deocamdata :).

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. Adina B

     /  8 August 2011

    Suna f bine planul vostru, sa aveti spor!
    Programul cu 5 carti pe saptamana e super;) l-am incercat si noi, cu cartile pe care le luam in fiecare saptamana de la biblioteca (sau le cumparam).
    Acum am cam epuizat stocul pe limba engleza de pe la biblio, si nici prin librarii nu prea am mai vazut carti care sa merite banii. Ti-am urmat insa sfatul si am gasit cateva pe net, am comandat. Multumesc pt info:)
    Sa aveti spor, si multa sanatate celei mici, sa va ajute Dumnezeu sa fie totul bine!

    Răspunde
    • Ma bucur mult ca ti-au fost de folos sfaturile. Si mie mi s-a parut extrem de util link-ul trimis de tine (il voi recomanda mai departe cat de curand 🙂 ). Spor si voua!

      Răspunde
  2. Lumi

     /  9 August 2011

    Ralu a mea, daca S. o sa stie turcoaz, o sa fie singurul baiat care recunoaste culoarea asta :)) te pup . stiu barbati in toata firea care au dileme cand vine vorba de turcoaz, ciclamen, bej (?!), grena 🙂 Ma bucura ce citesc despre Cati. Te sun

    Răspunde
  3. Incercarea moarte n-are 🙂
    In rest, cum am spus, nu e concurs, chiar nu stiam ce culori sa-l mai invat. S-ar putea sa nu gasim obiecte in culorile astea, asa ca poate ne resemnam a gri, auriu si argintiu.

    Răspunde
  4. R

     /  9 August 2011

    Buna, Raluca!

    Nu stiu daca ti-a trimis link-ul asta, mie mi se pare foarte interesant programul propus de autoare. O sa incerc sa-l pun in aplicare cu fetita mea.

    http://www.letteroftheweek.com/

    Daca iti poti download-a de pe Sribd, sunt carti foarte interesante acolo, cum ar fi:

    Ramona

    Răspunde
    • Cam ceva de genul acesta am si eu in minte pentru S. Cand voi posta, la sfarsitul saptamanii, litera A si activitatile ei, vei vedea ca e asemanator. Singura chestie e sa vrea si S. sa coopereze (unele lucruri prind, altele nu, si nu vreau sa il fortez, ci sa ii faca placere).
      Spor la joaca si voua!

      Răspunde
  5. R

     /  9 August 2011

    Buna, din nou!

    In Bucuresti exista libraria „Nautilus”, care vinde carti in limba engleza. Poate te intereseaza.

    http://www.nautilus.ro/index.php

    R.

    Răspunde

Lasă un răspuns

