Jumatate de ora de engleza (1)

Este vara, cu vacanta si mult timp liber. Nu stiu daca v-am spus vreodata, dar eu sunt profa de engleza, si iubesc- iubesc sa predau celor mici. Pentru mamicile cu copii mai mari de 3 ani, care stiu si putina (sau mai multa) engleza- asa cum se intampla de fapt cu majoritatea celor din generatia mea- am pus laolalta un set de 10 lectioare pentru incepatori. Ele trebuiesc adaptate in functie de varsta si puterea de concentrare a copilului, dar cu siguranta celor mici le vor prinde bine, chiar daca stiu notiunile respective (va fi ca un fel de recapitulare).

Resurse

Copiii invata cel mai bine prin joc, de aceea jumatatea de ora de engleza va fi o jumatate de ora de joaca, dar in engleza 🙂
– Orice jucarie poate fi folosita: masini, elicoptere, trenuri, motociclete, etc (pentru tema transporturilor); Figurine cu animale salbatice si domestice; puzzle-uri de orice fel, sabloane, culori, carioci, hartie, orice fel de craft (lucru manual), reviste din care sa decupati imagini (pentru a face apoi colaje tematice);
– Carti in limba engleza (daca nu aveti, sigur exista in anticariate, biblioteci publice, de imprumutat de la rude si prieteni sau, daca aveti timp, creativitate si o imprimanta, le puteti chiar si confectiona)- pentru inceput sunt cele mai utile cele de copii mici, cu putine cuvinte, care se repeta, si cu ilustratii atractive);
– Cantecele si filmulete de pe youtube– o multime din care sa va inspirati: http://www.youtube.com/watch?v=5XEN4vtH4Ic&feature=related ;
– Marionete;
– Jocuri de memorie (cu imagini care se potrivesc);
– Exista si jocuri pentru invatarea limbii engleze online- iata un exemplu: http://www.learninggamesforkids.com/
– Jocuri pe care le puteti crea chiar voi- cum sunt cele descrise aici: https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/01/24/jocuri-homemade/

Lesson 1: Colours and numbers
In primul rand, copilul trebuie sa aiba un caietel numai pentru engleza, chiar daca nu stie sa citeasca, va desena, si astfel isi va intipari mai usor conceptele.
= Luati un set de carioci, si desenati (unul sub altul), cate un cerculet de fiecare culoare. Pe masura ce faceti cerculetele, denumiti culoarea respectiva, si ajutati-l pe copil sa si-o insuseasca (de exemplu,  Orange este ca firma de telefoane mobile, despre care sigur a auzit daca are peste 4 ani; Purple incepe cu „par”, asa ca dati-i un indiciu atingandu-va parul; Red este ca in Red Bull, si deja stie 2 cuvinte in engleza…si tot asa). Ajutati-va de toate cuvintele pe care le stie el in engleza, de la diverse produse sau din reclame, pt a-i da impresia ca el deja stie ceva engleza, si nu-i va fi greu sa invete si restul.
= Luati apoi diverse obiecte de diferite culori si mai intai verificati daca recunoaste coloare- spunandu-i „Give me the yellow…duck (de exemplu)”. „Give me the red …car„.
= Apoi desenati sau colorati un desen (daca aveti imprimanta si gasiti o fisa de colorat cu curcubeul, ar fi super!), si de fiecare data cand copilul pune mana pe un creion colorat ii cereti sa denumeasca culoarea.
=Daca aveti un set de cani / cutii colorate, asezati-le in rand, cu gura in jos, si ascundeti un obiect sub una dintre ele (o minge sau o masina mica). Intrebati: Where is the ball? Is it under the green cup? Let’s see! (Iar copilul trebuie sa spuna „green cup” inainte de a ridica ceasca)

Apoi puteti sa introduceti numerele de la 1 la 10/12. Am observat ca cei mici invata f usor sa numere in engleza pana la 12. Daca aveti vreo carticica cu numere (chiar si in romana), nu va sfiiti sa o folositi.
=Puteti scrie pe caiet (tot unele sub altele) numerele de la 1 la12 (fiecare cu o culoare diferita)- iar copilul trebuie sa faca langa cifra respectiva tot atatea buline, inimioare, stelute (sau ce ii mai place lui), cu culoarea cifrei respective, si asa repetati si culorile.
=Un joc cu cifre http://www.youtube.com/watch?v=QJxR2Hch024&feature=fvwrel

Puneti mainile la spate si spuneti
Rickety- Tickety look at me
How many fingers do you see?

si aratat-i copilului 2-5-6-10 degete, pe care el trebuie sa le numere in engleza.
= Daca copilul nu poate suporta atatea activitati statice, adunati cate mingi, bile, portocale si orice este rotund si poate fi aruncat/ rostogolit (de cat mai multe culori), si aruncati-le de la unul la altul, spunand culoarea respectiva.

Eu recomand ca la orice ora de engleza sa se citeasca si o carticica (chiar daca copilul nu stie sa citeasca, o cititi voi, si el repeta dupa voi, cuvant cu cuvant; se obisnuieste cu sunetul limbii engl si cu o buna pronuntie. In momentul in care cunoaste deja cateva cuvinte din carte, cand o traduceti nu mai traduceti si cuvantul respectiv, ci lasati-l pe el sa il traduca).

Spor la invatat!

Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. pentru asa oferta generoasa, un abonament e mana cereasca. 🙂

    Răspunde
  2. Ma bucur ca va place! Iar intrarea e mereu libera 🙂

    Răspunde
  3. Tomitza

     /  19 Iulie 2011

    Felicitari Raluca, pentru constanta si pricepere si daruire!
    Asa am procedat cu baietelul meu , are 3 ani si intelege in engleza multe fraze, intrebari…de genul „What are you drinking?”si el raspunde „water”…Trebuie sa nu se insiste daca nu vrea si sa fie pus mereu accentul pe joc si multa mascareala:)

    Răspunde
    • Carmen (sper din tot sufletul ca nu te=am rebotezat 🙂 ), stiam eu ca baietelul tau e super destept! Cu S. nu insist atat (cam ce am prezentat in lectioarele astea este modul in care fac pregatire cu micii mei elevi). Vom ajunge si cu S. acolo, dar un pic mai tarziu, Deocamdata ma limitez la a-i citi in engleza, si la cateva desene scurte in engleza. Eu inca visez la momentul in care va vorbi in propozitii…in romana. Vestea buna e ca si-a dat drmul si acum are multe cuvinte noi in fiecare zi, deci suntem pe calea cea buna! Mult succes la invatat, si apreciez ca te ocupi asa de bine de baietelul tau!

      Răspunde
  4. Irina

     /  29 Septembrie 2011

    M-am delectat cu prima lectie!!!! Multumim Raluca!!!
    Am fugit repede la cea de-a 2 a!

    Răspunde
  5. super fain acest blog, iar rubrica de lb engleza e nemaipomenit… imi va fi de mare ajutor la clubul de limba engleza care il voi incepe… great job… tks!

    Răspunde
  6. Cris

     /  5 Martie 2012

    Multumesc mult pentru generozitatea ta. Desi sunt traducator, trebuie sa admit ca imi este foarte greu sa ii predau copilului meu engleza intr-un mod mai atractiv. Multumesc mult si succes in continuare.

    Răspunde
    • Cu tot dragul, sper sa va fie de folos micile mele idei! Nici copilul meu nu stie engleza, dar el e mai putin verbal si nu am fost prea consistenta cu engleza in ultima vreme, pentru a da romanei o sansa sa se dezvolte. Pe termen lung insa, sunt sigura ca ii vor folosi toate carticele pe care i le-am citit aproape exclusiv in engleza in primul an si ceva.

      Răspunde
  7. Raluca, multumim mult pentru jumatatea de ora de engleza:) Articolele sunt grozave! Eu am vrut sa citesc pe indelete aceste lectioare la momentul potrivit, cand stiam ca vom incepe serios sa invatam limba engleza. Asa ca vom parcurge etapele prin care ne propui tu sa trecem si dupa aceea trecem la colectia Muzzy 🙂

    Răspunde
    • Cu tot dragul, Coca- ma bucur atat de mult ca iti sunt de folos!!! Inca nu am inceput si noi cu Muzzy, dar la noi lucrurile au fost tare aglomerate in ultima vreme si astept sa se mai aseze lucrurile 🙂

      Răspunde
  8. Rodiq

     /  17 Decembrie 2015

    Raluca, as avea nevoie de putin ajutor din partea ta, te rog. Baietelul meu stie destul de multe cuvinte si notiuni in engleza invatate cu ajutorul Little Reader sau din filmuletele de pe youtube. Insa nu mai progresam foarte mult: lectiile devin uneori neinteresante si nu insistam, iar la desene se uita mereu la aceleasi si le-a retinut foarte bine (litere mici si mari, alfabetul si numerele, culori, animale, parti ale corpului, tipuri de alimente).
    Nu stiu cum sa progresam mai departe, iar cititul din cartile Usborne in engleza nu ne-a ajutat cu mult. Ii citeam propozitia si apoi traducerea in romana si nu a retinut mai nimic in cartile rascitite de 3-4luni sau cel putin nu raspunde la intrebarile mele despre semnificatia unui cuvant. Imi poti da detalii despre modul mai bun de a citi cu el in limba engleza?
    Baietelul are 2,2ani.
    Multumesc si multa sanatate familiei,
    Craciun fericit!
    Rodiq

    Răspunde
    • Rodica, mi se pare foarte avansat deja. Oricum, incearca sa vorbesti cu el in engleza cand te joci, mai ales cand faceti pretend play, asa invata cel mai bine copiii :cu joaca. Dar nu renunta la citit, uneori ei au o perioada de acumulare, acumuleaza fara sa exteriorizeze ce retin si apoi au un boom in limbajul expresiv. Input input input, asta e sfatul meu. Si multa joaca in engleza cu figurnea, plusuri, orice te ajuta sa faci dialog (pretend play)

      Răspunde

Lasă un răspuns

