Jocuri de asociere si de contraste

De curand, fiind in pana de idei in privinta activitatilor de facut cu S. (timpul meu de pescuit idei pe alte bloguri s-a redus simtitor 🙂 ), am decis sa ma folosesc de cateva jocuri pe care le aveam deja in casa, dar pe care le pastram pentru mai tarziu- in ideea ca sunt prea complexe pentru baietelul meu. Inca o data s-a dovedit ca l-am subestimat!

Astazi am incercat un joc de combinatii pe categorii (imaginea de mai sus)- este un fel de puzzle cu doua piese, cu obiecte care se asociaza de obicei, de genul: masa -scaun, iglu- eschimos, pantof- siret, etc. L-am provocat pe S. sa gaseasca si sa asocieze obiectele de pe cartonase, si s-a descurcat de minune.

Un alt joc care mi s-a parut ca va fi o provocare pentru S., este de fapt un joc  cu categorii de antonime, pe care il folosesc cu elevii mei la orele de engleza. Jocul l-a atras pe S. din doua motive temeinice- are poze cu trenulete 🙂 si cartonasele gliseaza, iar acest mecanism bineinteles ca l-a fascinat! Am vrut sa vad daca poate identifica anumite cuvinte (pentru ca el nu vorbeste prea mult, nu pot sa il intreb, de pilda, „Cum este acest trenulet?”, si el sa imi raspunda „Murdar”, dar il pot intreba „Care este trenuletul murdar?”, iar el imi arata poza respectiva. Am fost foarte mandra de S., pentru ca a identificat corect imaginile in proportie de 80%, ceea ce inseamna ca vocabularul lui receptiv si capacitatea lui de intelegere sunt mai dezvoltate decat credeam noi):

 Practic, astfel de jocuri puteti confectiona si voi, decupand imagini din reviste si lasand copilul sa faca asocierile (intamplarea face ca le-am avut, sau le-am primit si multe dintre materialele pe care le folosesc cu S. le folosesc de fapt cu elevii mei de la engleza, iar cartile si jocurile au fost achizitionate in timp, de-a lungul multor ani. Un lucru care ma inspira este si sa intru in magazinele virtuale, sa vad ce fel de jocuri si jucarii se mai „inventeaza” si sa incerc sa le adaptez si eu pentru S. cu ceea ce am prin casa- in felul acesta poti face „Scoala de acasa” fara sa cheltuiesti o caruta de bani, si il inveti si pe copil sa fie creativ cu resursele lui).

Articol anterior
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

