You’ve got mail!

Am vazut pe multe bloguri activitati cu plicuri si cutii postale- de pilda, una aici- http://www.notimeforflashcards.com/category/youve-got-mail, insa m-am gandit sa le adaptez la materialele si nevoile noastre, si am creat urmatorul joc pentru invatarea cifrelor. Aveti nevoie de:

  • 5 cutii de carton, eu le-am reciclat pe cele de cereale;
  • 5 coli albe cu care sa acoperiti o fata a cutiilor;
  • 5 plicuri mai mici (am incercat sa variez formatul plicurilor, insa unele erau prea mari pentru a incapea in cutii, asa ca am revenit la cele mici);
  • jetoane de carton (noi am folosit unele pe care le-am reciclat de pe o hartie de impachetet- am povestit despre ele aici- https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/02/24/joc-frugal-cu-cifre-si-multimi/ )- va sunt necesare, pentru numarul 5 -7 jetoane (5 de numarat si de introdus in plic, 1 pentru lipit pe plic, 1 pentru lipit pe cutie), pentru numarul 4- 6 jetoane, pentru 3- 5 jetoane, samd.
  • la fiecare cutie se taie o deschizatura lunga, asemanatoare celor de la cutiile postale, si se scrie cate o cifra de la 1 la 5;
  • pe fiecare plic si pe fiecare cutie se lipeste cate un jeton- iar restul se vor introduce in plicurile corespunzatoare (copilul trebuind sa le potriveasca).

Practic copilul trebuie sa extraga dintr-un cosulet (pe acesta nu l-am mai pozat 🙂 ) jetoanele care se potrivesc cu plicul, sa le introduca in plicul corespunzator (potrivind jetoanele cu cel lipit pe plic), sa le numere (sau mama le va numara), iar apoi sa gaseasca cutia potrivita in care sa introduca plicul.

S. s-a descurcat foarte bine la aceasta activitate- ii solicita si atentia (pentru ca trebuie sa fie atent ce jetoane pune in care plic, apoi in care cutie trebuie sa introduca plicul), si isi exerseaza si motricitatea fina (pentru un copil de 2 ani poate fi mai dificil sa introduca ceva intr-un plic, apoi plicul prin ingusta deschizatura). Intre timp, mai recapituleaza si cifrele :). Da, s-a descurcat bine, a realizat corect toate etapele…dar trece printr-o faza destructiva si a trebuit sa salvez cutiile ca sa nu le turteasca si sa nu dezlipeasca de pe ele jetoanele ( sa mai putem folosi jocul si alta data). El se poate adapta la orice doriti- invatarea literelor, culorilor, formelor, etc.  

Spor la joaca!

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

6 comentarii

  1. luckyrock

     /  22 Aprilie 2012

    e foarte fain jocul si imi plac mult jetoanele voastre.:)

    Răspunde
    • Multumim! jetoanele sunt decupate de pe o hartie de cadouri reciclata- si mai avem un set de la 1 la 10. Sper sa apucam sa il si folosim, daca il prinde dragul de numarat pe S.

      Răspunde
  2. Mihaela Pop

     /  6 Februarie 2013

    Ce joc interesant pentru invatarea cifrelor! Cred ca Alinuta va fi incantata!

    Răspunde
  3. Mihaela Pop

     /  6 Februarie 2013

    Il vom face chiar in aceasta seara.

    Răspunde
  1. Postarita « doua fete cucuiete
  2. 3 jucarii pentru bebelusi din cutii reciclate | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

