Activitati de tip Montessori: transferul cu lingura

Una dintre ultimele noastre achizitii este o gramajoara de mingiute (vreo 12 la numar), din acelea pe care le gasesti in automate prin supermarketuri. S. nu este copilul pasionat de bile si mingi (avem printre cunostintele noastre copii care le indragesc mai mult), insa in ultima vreme am profitat de noutatea lor ca sa facem diverse jocuri si activitati. Iata cum arata una dintre ele:

Practic, le-am pus cate una sau doua in fiecare cana (am incarcat sa fac un fel de pattern din cani- una galbena, una verde, una…); le-am dat pe tobogan (am taiat o rola de la hartia de bucatarie transversal, si gata toboganul!)- asta a prins; am incercat transferul cu lingura (destul de anevoios si pentru adulti- e greu sa prinzi mingiuta in lingura, greu sa o si balansezi pana la o alta cana)- joc care s-a transformat imediat in pretend play– S. a decis ca mingile sunt probabil un fel de chiftelute si a trebuit sa gustam din delicioasele bucate 🙂 .

Astazi, pe cand savuram ultima bomboana dintr-o cutie :), mi-a venit ideea ca se poate folosi si suportul de plastic de la cutiile de bomboane de ciocolata pentru a se face corespondenta 1:1 (este si acesta un exercitiu, sa stiti)- si probabil vom incerca si asta.

Edit- am incercat de dimineata si varianta asta de joc, si chiar a avut succes! Pentru prima oara S. a facut de unul singur un astfel de exercitiu de corespondenta 1:1, si chiar i-a captat atentia! S-a jucat frumos si a doua zi cu ele, plasandu-le pe capace de apa plata. Multumim, bunica, pentru bomboane 🙂 !

Voi cum va jucati cu astfel de bilute?

Articol anterior
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

