Transferul apei cu ajutorul pipetei

Fiind marti, ziua dedicata activitatilor Montessori, am decis sa il las pe S. sa incerce joaca cu apa- unul dintre lucrurile sale favorite, la care nu are prea des acces (voi folosi apa calda de la robinet), si vreau sa ii propun o activitate de transfer cu ajutorul pipetei:

O singura data am mai avut tentative de a-i propune aceasta activitate, atunci era cam mic si nu a prins…daca nici acum nu are succes la el il voi lasa cateva minute sa transfere apa dintr-un recipient in altul, eventual cu ajutorul unei palnii. O idee faina ar fi ca apa sa fie colorata, si cum eu nu am colorant alimentar in casa, cred ca o voi „inrosi” cu ceai de fructe, care contine hibiscus, si care da culoarea visinie apei. Pipeta eu am pastrat-o de la o sticluta goala de picaturi de nas. 

Trebuie sa va marturisesc ca pana nu demult nu vedeam avantajele acestei activitati (puteam sa intuiesc ca este vorba de precizie, coordonate ochi-mana, etc.), dar am citit de curand pe un blog (http://homeschoolingthechaoticfamily.blogspot.com/search/label/10%20Days%20Posts ) despre un baietel care a trebuit sa faca tot mai des astfel de activitati, pentru ca avea dificultate in manuirea creionului si stiloului, respectiv in a invata sa scrie. Daca aveti un copil care nu da dovada de prea multa indemanare, care se frustreaza la activitati meticuloase, e bine sa incercati din vreme astfel de jocuri (cum ar fi si cel cu clestii de rufe) bune pentru fortificarea muschilor mici ai mainii.

Articol următor
Lasă un comentariu

2 comentarii

  1. ce-mi place ideea!! o pun si eu in practica!

    Răspunde
  1. 100 de activitati stimulatoare Montessori | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

