Sortare de cuburi

Pentru astazi i-am pregatit lui S. doar o activitate scurta, caci s-a bucurat de vizita bunicilor si a unui alt baietel, mai mic decat el (astfel de „socializari” sunt intotdeauna mai binevenite decat orice fel de activitate, mai ales pe timp de iarna).

Fiind ziua dedicata formelor, si pentru ca nu am avut timp sa ii pregatesc ceva mai special, am ales o activitate de sortare a cuburilor de lemn pe care le aveam in casa. Am ales cate 5 piese din fiecare:

Lui S. i le-am prezentat amestecate, iar el trebuia sa le sorteze pe categorii in cutii separate:

S. le-a sortat fara sa clipeasca, a inteles imediat ce doresc de la el- de aceea activitatea nu a durat mai mult de 5 minute (cu tot cu pus capace la cutii si cladit turnulet din ele). Am citit recent ca activitatile de sortare pe categorii (forma, culoare, marime, etc.) sunt extrem de utile ca exercitii premergatoare invatarii cititului (pur si simplu il antreneaza pe copil sa observe pattern-uri in lumea inconjuratoare, si asta il ajuta sa descifreze mai usor limbajul scris). As recomanda activitatea copiilor ceva mai mici, sau celor care tocmai au inceput astfel de „jocuri structurate”.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

