Multimi de margele

Ca si celelalte activitati prezentate saptamana asta, ele au fost deja „testate” pe S. (imi e mila de el cat timp petrece in casa, in ultima vreme, in parte din cauza bolii sale dar si din cauza vremii si a sarcinii mele avansate). Asadar, incercam sa ne jucam cat mai mult, si cat mai variat. Ideea urmatoarei activitati mi-a venit tot intr-un ceas de joaca cu S., cand am dat peste niste margele pregatite pentru o bratara, si niste bete de numarat (am gasit intr-o zi la mult pomenitul Kaufland niste pungute cu bete subturi de plastic- bete pentru socotit- la ridicola suma de 0,5 lei, si bineinteles ca m-am gandit ca pot fi folosite in diverse feluri- betele sunt foarte subtiri, si asta inseamna ca trebuie permanent supravegheat copilul cand se joaca cu ele; acelasi lucru e valabil si pentru margele!) 

Initial activitatea pe care o pregatisem arata asa (betele erau infipte in niste patrate de plastilina, iar S. trebuia sa le potriveasca dupa culoare):

Ceea ce S. trebuia sa faca era sa insire margelele pe batul potrivit, sa le numaram si sa ii arat cifra corecta:

Insa prima oara cand i-am prezentat activitatea lui S., tot ce a dorit sa faca a fost sa smulga betele din plastilina…asa ca n-am avut nici un rezultat. In schimb, m-am gandit sa o adaptez putin: in loc de plastilina am folosit o bucata mare de polistiren, in care S. s-a distrat sa infinga betele (activitate buna si pentru motrricitatea fina)- iar bilutele le-am sortat in cutiutele unui joc prezentat aici- https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/01/16/activitati-frugale-cu-numere-si-culori/ (ultima imagine)- iar baietelul meu s-a jucat mai bine de 40 de minute cu ele- insirandu-le (nu a avut rabdare sa insire mai mult de trei multimi), transferandu-le dintr-una in alta, asezand cifrele in cutii, potrivind la culoare betele si cutiile- iar la sfarsit a turnat toate margelele intr-o singura cutie, si s-a asezat pe ea. I-am spus ca arata ca mama rata pe oua (din povestea „Ratusca cea urata”), ceea ce ne-a dus, fireste, la un timp de lectura- deci, all in all, a fost si asta o reusita!

Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

