Sortare de forme

Iubesc noile noastre forme de plastic- le iubesc pentru ca sunt o multime, colorate, usoare si se pot face atat de multe lucruri faine cu ele!

Pentru astazi, fiind ziua dedicata formelor, i-am pregatit lui S. o activitate simpla de sortare pe forme (l-am vazut data trecuta cand a avut formele in mana ca strangea numai cerculete, sau numai semicercuri, si m-am gandit ca este pregatit pentru asa ceva). Am ales cate 5 patrate, triunghiuri si cercuri, le-am pus pe toate intr-un cosulet mai mare, iar in alte trei cosulete mai mici am pus cate un carton desenat cu forma geometrica:

Vreau sa reluam si activitatea de data trecuta, pe care am prezentat-o aici: https://caietpentrucasamea.wordpress.com/2011/02/10/sablon-cu-forme/ si sa citm din cartea cu forme (impropriu spus „sa citim”, pentru ca nu are decat imagini). In aceeasi ordine de idei, am observat in ultimul timp ca S. este tot mai interesat de forme- pe el jucariile de tip sortator nu il preocupau, prefera sa bage toate piesele pe la „cerc” sau pe usita- acum vad ca sta si se gandeste unde s-ar potrivi forma;  noi ne-am jucat cu ele de mai multe ori, fara ca el sa se arate incantat, insa in ultima perioada se concentreaza mult mai mult la acest joc. 

Ceea ce vreau sa subliniez este ca fiecare copil are ritmul lui, unii vor face puzzle-uri complicate la doi ani, in vreme ce altii (cum e S.) abia vor prinde interes pentru jucariile sortatoare, dar daca se insista pe o activitate, in timp, copilul va reusi sa o stapaneasca. Imi amintesc ca atunci cand am inceput „scoala de acasa” cu S. (pe la 21 de luni) la capitolul potrivire de imagini identice, sortare, etc. S. nu avea rabdare nici macar pentru doua perechi- in vreme ce acum face si 20 daca are chef. Privind in urma, pot spune ca in ultimele patru luni a invatat foarte multe chestii. I-a luat ceva timp sa se obisnuiasca cu conceptul, dar si cand a prins ideea…am fost tare mandra de el!

Spor la joaca!

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

