Joc frugal cu cifre si multimi

Zilele trecute, S. a devastat un dulap cu pantofi, scotand totul de acolo si, evident, lasandu-ma pe mine sa le pun la loc. In general ma enerveaza fazele astea (nu e suficienta curatenia pe care trebuie sa o fac zi de zi, cu burtica mare si dureri de spate- el trebuie sa imi dea si „bonusuri” cam o data la doua ore🙂 )- de data asta insa s-a dovedit a fi un lucru bun…Am descoperit o cutie impachetata in hartie de Craciun, numai buna de reciclat pentru o activitate educativa:

Cam sifonata imaginea, ce-i drept, dar nu mi-a venit ideea sa o pozez inainte, si a trebuit sa ma multumesc cu niste resturi .

Ieri seara mi-am luat liber in doua reprize de cate o ora si, ascultand muzica, m-am relaxat decupand si lipind🙂 . I-am facut lui S. multimi de cerculete pana la 10 si pana la 5 (adica 10 cerculete de un fel, 9 de alt fel, 8 de alt fel, samd.)

Astazi, fiind ziua cifrelor, i-am prezentat setul de cate 5 multimi:

 Pe spate am scris si cifrele, pentru ca S., cand va creste un pic mai mare si ii va spori si puterea de concentare, sa le poata potrivi cu cele magnetice. Astazi dimineata, cand i-am prezentat activitatea lui S., am combinat-o cu un joc pe care i-l facusem recent dintr-o cutie de cereale:

S. s-a prins imediat de data asta ca e vorba de numarat si de „dat de mancare” la fetita de pe cutie- asa ca s-a apucat zelos sa indese cerculetele de carton in gura ei (au iesit cam sifonate dupa ce s-a terminat jocul- dar se indreapta repede daca le presezi sub niste carti). Jocul l-a tinut captivat ~ 15 minute, dupa care am citit niste carticele cu numere, si asta a fost scoala de acasa pe ziua de azi!

O zi frumoasa va doresc si voua!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

7 comentarii

  1. Tomitza

     /  24 Februarie 2011

    Super, asa am invatat si noi literele Uppercase, A,B,C,E,F,O,M:)iar cifrele avem monstrul separat:)
    A. stie sa numere si in in romana si in engleza, folosind alternativ o zi Ro, o zi Engl.
    Ii place la nebunie faza cu bagatul in fanta al literelor si cifrelor.O sa mai rasfoiesc si aici, sunt super activitatile:)Mersi

    Răspunde
    • Uita ca la litere nu m-am gandit- e o idee foarte buna! Cati ani are baietelul tau? Ma bucur ca iti plac activitatile!

      Răspunde
  2. Tomitza

     /  25 Februarie 2011

    A.are 2 ani si 8 luni si facem activitati educative cam de la 11 luni:)).Primul lui cuvant a fost tot la varsta asta , rostind perfect „mingea”( sper sa nu se faca fotbalist):)).
    Am exersat foarte mult cu el, acum mai fac pauze de la activitati strict educative cate o zi – doua, dar invata mereu prin jocurile lui, deja e plicisit de sortarea formelor geometrice:)) acum isi sorteaza jucariile bune si cele stricate.
    Am investit , intr-adevar e cam scump dar merita, in jocul „jour et nuit” de pe site-ul cu jocoteca.Si acum ne chinium sa aranjam pe cele trei bete, formele colorate, tot din lemn , asfel incat sa realizam diferite peisaje, conform indicatiilor din poze.Insa le facem si dupa imaginatia noastra, desi sunt 48 de optiuni in a aranja acele piese de lemn.Chiar daca se zice ca e de la 4 ani, jocul poate fi folosit mai devreme pentru dexteritate in primul rand si apoi pentru logica, un pic mai tarziu.

    Răspunde
    • Da, la doi ani si 8 luni e normal sa se plictiseasca de sortat pe forme- mai ales ca ati inceput asa de devreme! M-ai facut curioasa cu jocul acela, am sa intru si eu sa il vad. S. nu e foarte verbal, de aceea nu imi dau seama exact cat stie si uneori il subestimez…dar intotdeauna ma uimeste cu progresele pe care le face (si in orice caz, nu e un copil precoce, cu cat se poate de mediu- asta e parerea mea de mama care vede oricum ce e mai bun in puiul ei). Eu o iau gradat…deocamdata incerc cu el cam ce mi se pare accesibil si usor de pous laolalta- dar am cateva recomandari de bloguri, poate te pot ajuta cu baietelul tau, cu activitati ceva mai avansate!

      Răspunde
  3. Tomitza

     /  25 Februarie 2011

    Da , chiar te rog, daca ai putea sa-mi recomanzi cateva bloguri cu activitati mai avansate.Eu nu am insistat foarte mult dar am vazut ca prinde repede, mai ales verbal:).
    Nici noi nu avem rabdare, mai mult de maxim 15 minute nu ne obosim🙂, dar repetam, si mama stie siretlicuri cand nu avem chef:)

    Răspunde
  4. Blogurile mele favorite in materie de homeschooling cu cei mici sunt urmatoarele (si de acolo poti sa mergi la o sumedenie de alte bloguri faine- dar astea sunt fff bine organizate- la creme de la creme as zice eu)
    Counting Coconuts
    No time for flashcards
    Activity Mom
    1+1+1+1=1
    Tot School
    Toddler approved

    Cred ca mai sunt, dar pe astea le am eu in minte acum. Eu ma uit des pe acolo, cu pix si caiet in mana, mai conspectez si pun in practica ideile ce mi se par fff usor de realizat- pe restul, mai complicate le evit, ca nu sunt chiar asa de dedicata🙂

    Si noi facem activitai care in genere nu depasesc 10-15 min fiecare, dar adunate pot insuma, sa zicem, o ora pe zi- si mi se pare mai mult decat suficient. Cele senzoriale poate ca il capteaza mai mult- 25-30 de min.

    Vrem si noi sa stim siretlicuri de mamica!🙂

    Răspunde
  1. 3 jucarii pentru bebelusi din cutii reciclate | Caiet pentru şcoala de...acasă

Lasă un răspuns

