Transfer si turnare de nisip decorativ

Ieri fiind marti, ne-am axat mai mult pe activitati de tip Montessori. Dupa experienta cu grisul, am decis sa incerc si alte tipuri de materiale de turnat. Primisem, mai demult, niste cutii cu nisip decorativ, din acelea care se folosesc la facut modele in sticlute sau in suporturi de lumanari. Cu S. am incercat ieri trei variante: cel alb, de culoarea si consistenta grisului, lasa ca si el o pulbere fina care se ridica in aer, mult mai periculoasa decat cea de gris dupa parerea mea, deci a fost prima si ultima oara cand il folosim; cel maro arata si se comporta cam ca nisipul obisnuit (este, evident, ceva mai inchis la culoare)- si acesta parca lasa o pulbere, de aceea il voi testa inainte de a ma decide sa il folosesc din nou; mai era o cutie cu granule aurii, tari ca niste pietricele marunte- mi s-au parut in regula si cu siguranta pe acestea le voi mai folosi.

Pe langa cele din imaginea de mai sus, am folosit si un castron mare. Elementul de noutate a fost palnia, care l-a fascinat pe S. Lui i-a placut tare mult sa se joace cu aceste trei tipuri de nisip- a turnat, transferat cu lingura si cu mana, amestecat in cana (ii facea de „mancare” lui „bubu”- adica bunicilor), turnat prin palnie, ascunsul mainilor in „compozitia” din castron- l-am lasat cam 30 de minute inainte de a strange.

Cand incepeti o astfel de activitate trebuie sa fiti pregatiti sa faceti si curat dupa 🙂 . M-am inarmat cu rabdare, o mare parte din nisip a ajuns pe jos, mai ales ca S. nu a inteles din prima ca trebuie sa tina palnia deasupra castronului, dar a fost mai usor decat ma asteptam (s-a rezolvat cu matura si cu mopul). Daca va sperie ce s-ar putea intampla cu ordinea si curatenia din casa, puteti amana astfel de activitati pana la vara, in curte la bunici sau, de ce nu, chiar in fata blocului (cu siguranta vor atage si alti copii 🙂 ).

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

