Carti cu cifre

Cine are copii mici stie, probabil, ca printre primele carti „educative” pentru cei mici se gasesc si cele cu cifre (au aparut si in romana, foarte frumoase si calitative- am si eu una- numai ca nu am gasit-o pentru sedinta foto🙂 ). Majoritatea cartilor din fotografie (cu o singura exceptie) sunt hand-me downs, dar S. le foloseste cu placere- si, sper eu, mai invata ceva din ele- macar se familiarizeaza cu cifrele si multimile.

Cea mai simpla e cu multimi de obiecte- avem una pana la 10- si se pare ca S. a inceput s-o indrageasca (prima data a fost buna doar de ros…). Am citit undeva ca e bine sa vada copilul cifra si multimile de elemente (buline, obiecte- Glenn Doman recomanda flash-cards cu buline), iar copilul va fotografia pana la urma numarul de obiecte asociat cu cifra, astfel incat, mai tarziu, sa poata sa iti spuna fara sa stea pe ganduri, dintr-o privire, cate elemente sunt intr-o multime (cred eu, mica). Nu stiu daca functioneaza, pe mine una nu m-a invata nimeni asa ceva, iar S. numara si acum „doi…doi…doi…opt” (cateodata- de cele mai multe ori se rezuma la „doi”).

Ii mai plac si cartile cu flaps, de aceea, din cand in cand are rabdare sa o citeasca si pe aceasta (adica sa i-o povestesc, pentru ca e in franceza, si la franceza nu sta sa-i citesc- si nici eu nu vreau sa-l expun la prea multe limbi deodata):

Pentru mai tarziu avem doua carti mai complexe (ii plac lui si acum, dar i le dau cu portia, din doua motive: le poate strica cu usurinta, si sunt prea complicate). Una dintre ele este o carte pop-up:

Cealalata are si un marker cu care copilul poate scrie pe carte, trasa cifre, forme (apoi sterge), si abtibilduri cu care sa completeze multimile- e foarte frumoasa, dar mi se pare ca ii depaseste varsta…

Oricum, S. stie acum ca cifrele sunt cifre si literele litere, si nu de putine ori, cand vede undeva afisaj electronic imi spune ca acolo sunt cifre (doi-doi) spre deosebire de litere (A…). Banuiesc ca va numara in momentul in care va incepe sa vorbeasca, dar pana atunci aceste cunostinte se acumuleaza pasiv…asa ca ne jucam si cu cifre din cand in cand.

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. Aveti o colectie excelenta de carticele!

    Răspunde

Lasă un răspuns

