In gradina am o floare…

Nu, nu am gradina si nici pasiune pentru gradinarit…De fapt, cred ca sunt un antitalent la crescut flori, dar bunica lui S. are o minunata gradina plina de flori de primavara pana toamna tarziu. E o bogatie de culori, de forme si parfumuri, si ma minunez mereu de cat poate fi de frumoasa. Spre rusinea mea, nu prea stiu cum se cheama majoritatea dintre ele. Nici nu m-a invatat nimeni despre flori, si nici nu m-a pasionat subiectul. Dar daca intr-o zi S. ma va intreba?

Am decis ca e bine ca baietelul meu sa stie astfel de lucruri, si cand am primit o oferta de la o firma olandeza care distribuie flori, m-am gandit sa transform catalogul lor intr-o activitate educativa. Deci, inarmata cu lipici, foarfeca si carton reciclat de la cutiile de pizza ramase dupa o vizita, i-am creat lui S. o bogata gradina de flori pe cartonase.

Pe masura ce decupam si lipeam, nu m-am putut abtine sa gandesc „Deci florile acelea care-mi placeau mie pe garduri se numesc zorele…Hmmm, asa arata rozmarinul!” . Ignoranta mea in acest domeniu e intr-adevar mare, dar asta nu inseamna ca nu pot invata si eu odata cu S.  Pe spatele fiecarui cartonas am scris denumirea plantei (acolo unde chiar m-a interesat si pe cea latina): 

La sfarsitul catalogului am dat peste niste mici pomi fructiferi, asa ca am reusit sa imbogatesc si colectia de materiale pentru tema „Fructe si legume”; ce imi place cel mai mult la aceste poze este ca, intr-un medalion, arata fructul marit si chiar sectionat pe jumatate:

Da, nu sunt cele mai reusite, drepte, perfecte flash-cards… As fi putut la fel de bine printa de pe net, cumpara o carte, un atlas sau alta varianta de felul acesta. Dar stiti ceva? Sunt gratis- si eu chiar I had fun making them.  Iar la vara, in gradina bunicii, am sa-i pot spune lui S. care e dalie, care e petunie sau begonie. Si daca vom citi despre cosuletul de papura al lui Moise, ii voi putea arata imaginea cu papura. Iar daca va lua vreodata sirop de echinacee pentru imunitate, ii voi arata din ce planta este facut. Pentru mine asta este suficient, cel putin acum, la inceput. Sper ca v-am dat cel putin o idee cu privire la cataloagele (dorite sau nedorite) ce va vin in posta, sau cu privire la cutiile de pizza consumate 🙂 .

Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. Da!
    Interesanta idee intr-adevar!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

