Tema saptamanii: Casa mea (1)

zi

Saptamana aceasta vreau sa povestesc cu S. despre casute, si nu numai. Imi doresc sa ii introduc si cateva concepte opuse, gen noapte-zi, baiat-fata, curat- murdar. Pentru aceasta, m-am inspirat de la o mamica prietena din vecini, si i-am creat lui S. materiale urmatoare:  pentru zi- noapte, am lipit pe un carton hartie albastru inchis, iar pe partea cealalta albastru deschis. Pe prima am decorat-o cu luna si stele, pe a doua cu soare si norisori.

noapte

Pentru repetarea conceptelor de baiat- fata (el le stie, imi spune daca o fetita este fetita, dar la baiat spune tot „bebe”), voi folosi niste finger puppets de hartie, care pentru el sunt noi, nu i-a mai vazut:

set de finger puppets

Pentru inceput vom citi si o carticica cu foarte putin text, One Light, One Sun :

Ce imi place cel mai mult la aceasta carticica sunt episoadele care urmaresc acelasi peisaj, cu aceleasi personaje, pe parcursul unei zile si unei nopti, imaginea vazandu-se mai intai de foarte departe, apoi din ce in ce mai aproape, pana cand se vad camerele din casute si oamenii foarte bine…apoi, pe masura ce noaptea se termina imaginea se distanteaza din nou. Ilustratiile sunt foarte frumoase, cu multe detalii, si putem discuta si despre diferenta noapte – zi, si despre copii: baieti-fete, si despre casute si camerele dintr-o casa.

noapte- imaginea mai apropiata

Este de fapt o carte cantecel, pe care il puteti asculta aici: http://www.youtube.com/watch?v=pgKzY93Bk6M&feature=related

Cum astazi dimineata ne-a fost ocupata cu o vizita de joaca la o fetita foate draguta (iar S. a fost foarte cuminte, cum nu e de obicei in spatiul lui, dar si foarte curios si dornic sa exploreze), vom „ataca” aceste activitati abia maine.

Articolul următor
Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. Sara Bivolaru

     /  31 Ianuarie 2011

    Felicitări, Ralu!!! Îmi place foarte mult! <3<3

    Răspunde

Lasă un răspuns

